Tak naschvál som to nerozbil hold predná náprava nevydržala ten "fantastický" stav bratislavských ciest ☺ a v odbočovaní keď ti to rachne a nevieš pohnúť s volantom tak len dúfaš,že ťa len niečo zastaví ? fakt blbý pocit keď sa rútiš na semafor a nevieš nič spraviť ?
Podiel viny na danej nehode mám určite pretože som nemal na tom aute jazdiť pokiaľ ho nemám v 100% stave.Ako náprava mi nejako extrémne nebúchala,videl a viezol som sa vo všeličom a to moje bolo oproti ním v top stave ?
V prvom kroku dostanú zelenú vozidlá na Patrónke idúce na Brniansku, takže prvá várka odbočujúcich ide zarovno s tými, ktorí idú k SAV. Teda prípad, že by som sa preštrikoval cez vozidlá idúce v priebežnom jazdnom pruhu, aby som si potom vynútil prednosť pred prokopníkmi je rovná nule.
V druhom kroku dostanú zelenú vozidlá na Patrónke idúce z Kramárov a odbáčajúce na Brniansku. Takže druhá várka potenciálnych odbáčajúcich na PV ide tiež zarovno vozidiel ktoré idú k SAV. Platí to čo predtým.
Jediné individuá, ktoré môžu samostatne odbáčať na PV bez premávky idúcej na SAV sú tí, čo idú z Mlynskej doliny cez Patrónku na Brniansku (je tam oranžové svetlo) a opozdenci, ktorí prešli v predchádzajúcich dvoch prípadoch už takmer na oranžovú a celú Brniansku išli 50kmh.
Ak teda zohľadníme počet vozidiel pred ktorými si môžem vynútiť prednosť, je ich presne toľko, čo ide po paralelnej "malej" Brnianskej. Teda, tvojimi slovami "sůvislé kolóny" ?
Ďakujem za hodnotenie mojej vodičskej zrelosti. Cestné pravidlá poznám aj ja. Len ti vravím, že 80 % manévrov, ktoré konám v zmysle, ktorý opisuješ, ukončím vzdaním sa prednosti a výchovným trúbením, lebo by to skončilo prinajlepšom pokrčenými plechmi.
A to ešte nehovorím, že by títo vodiči mali v zmysle pravidiel cestnej premávky dávať aj prednosť vodičom z paralelnej "malej Brnianskej".
Na to sa úplne vzťahuje moje pôvodné vysvetlenie. Vodič, ktorý sa konečne prebojoval prúdom protiidúcich vozidiel, môže dokončiť odbočenie bez blokovania križovatky a vodič, idúci zhora a odbočujúci na PV, v pohode počká. Ak to nechápeš, ešte si ako vodič nedozrel (na rozdiel od 810zssk, ktorý je, myslím, ako vodič výrazne mladší ale tej empatie má v sebe viac, lebo to hneď pochopil.
A to nevieš, že 80 % slovenských áut nemá blinker vo výbave? ? Tým chcem povedať, že tam často stojím tak či tak. A keď aj náhodou dotyčný smerovku pustenú má, väčšinou to vzdám v zmysle "múdrejší ustúpi", resp. "spôsobiť vedome nehodu a nebyť vinníkom je blbosť".
Chodím tadiaľ denne a ver tomu, že dosť veľa vodičov si tam ide v BUS pruhu a ide rovno ?. A značku daj prednosť v jazde si tam všimne tak jeden z 10. To sú skúsenosti. Keď sa budeš nudiť, poď si tam dať 5 kolečiek a urob si vlastnú štatistiku.
Mimochodom dnes mali začať práce na rozoberaní pilierov Starého mosta. Aktuálny pohľad webkamerou naozaj ukazuje, že práce sa už "začali".....?
Prepadnutie eurofondov každým dňom je reálnejšie....To fiasko....?
V bode 1 sa absolutne nezhodneme, som presvedceny ze toto riesenie plynulosti vyrazne pomaha. A rozhodne v pripade PV nemozes povedat ze nemozes vopred vediet ze vodic odboci doprava, tam je to uplne jednoznacne este predtym ako ty do krizovatky vojdes.
To je ten istý prípad len z pohľadu iného vodiča. Ak odbáčam z centra na Prokopa Veľkého, tak 20 vozidlám dávam prednosť a pred ďalšími dvoma, čo odbáčajú na PV mám prednosť. viď predchádzajúci príspevok.
Dobre, poďme na konkrétny prípad Prokopa Veľkého. Prečo vozidlá odbočujúce z Brninanskej od Patrónky na PV majú dať prednosť vozidlám odbočujúcim z mesta na PV, keď títo musia dávať prednosť vozidlám idúcim z Patrónky.
Pýtate sa ma, prečo mi to vadí, no ja odpoviem protiotázkou: prečo to vôbec takto realizovali?
Lebo
1) prínos na plynulosť premávky je nulový
2) prínos na bezpečnosť premávky je nulový (a vzhľadom na skúsenosti z PV záporný)
3) prínos na životné prostredie je záporný (namiesto jedného rozbiehajúceho a brzdiaceho vozidla máš dve)
4) zvýšené náklady na dopravné značenie (za normálnych okolností by ich mohlo byť o 1/2 menej).
Pri týchto vychytávkach sa aj tak veľa vodičov tvári, že ide rovno, čiže ako vodič odbočujúci vľavo im dávam prednosť, no v poslednej chvíli to strhnú vpravo (z ich pohľadu) a teda zrazu mám prednosť, ktorú si ale nestíham ani vynútiť.
Je na tom logické to, aby autá, odbočujúce z protismeru doľava, konečne dajú prednosť protiidúcim vozidlám, nemuseli dávať prednosť ešte aj vozidlám odbočujúcim vpravo, ktoré nemajú problém prebojovávať sa križovatkou. Popisu "druhého prípadu" nerozumiem. O ktorej situácii hovoríš?
V takychto pripadoch davas pri odbocovani prednost protiiducim vozidlam preto aby mohli bezpecne a plynulo prejst krizovatkou. Ono je dost zasadny rozdiel ci prerusis prud aut iducich priamo (ktorych je vela a keby davali prednost, zastavi sa vyznamny tah), alebo na chvilu zastavis vozidlo odbocujuce doprava na krizovatke kde toto odbocenie vykonava tak jedno auto za minutu, ktore ma samostatny odbocovaci pruh (teda zdrzis jedine auto).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
V druhom kroku dostanú zelenú vozidlá na Patrónke idúce z Kramárov a odbáčajúce na Brniansku. Takže druhá várka potenciálnych odbáčajúcich na PV ide tiež zarovno vozidiel ktoré idú k SAV. Platí to čo predtým.
Jediné individuá, ktoré môžu samostatne odbáčať na PV bez premávky idúcej na SAV sú tí, čo idú z Mlynskej doliny cez Patrónku na Brniansku (je tam oranžové svetlo) a opozdenci, ktorí prešli v predchádzajúcich dvoch prípadoch už takmer na oranžovú a celú Brniansku išli 50kmh.
Ak teda zohľadníme počet vozidiel pred ktorými si môžem vynútiť prednosť, je ich presne toľko, čo ide po paralelnej "malej" Brnianskej. Teda, tvojimi slovami "sůvislé kolóny" ?