Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #201771:
Nikde tam nevidím povinnosť MI zvýšiť kapacitu v nejakom konkrétnom časovom období. Tým ale nechcem povedať, žeby tú kapacitu nebolo potrebné zvýšiť.
Keď tu už spomínate zákon o dráhach, pozrite si aj §46 a 49. Vymýšlate nové trate, ale keď je nejaká existujúca preťažená, čo sa dá reálne vidieť, máte pochybnosti. Na trati BA-DS sa porušujú predpisy už pri konštrukcii GVD.
RJ by súčasný stav postačoval, takt polhodina + REX je asi maximum, čo tam bude. Problém má Metrans, že nevie pretlačiť vlaky.
Ktorá dvojkoľajka má toľko vlakov ako trať 131?
Odporúčam naštudovať ncp trate BA-DS-KN, zoznam vlakov ND atď.
Reakcia na: 810zssk #201768:
A keďže celá infraštruktúra je vo vlastníctve štátu a ŽSR ju len prevádzkujú, aj tak by bol na každú investíciu minimálne potrebný súhlas štátu.
Reakcia na: 810zssk #201768:
§ 57 zákona o dráhach:
(1) Návrh systému úhrad musí manažér infraštruktúry odôvodniť a vypracovať v súlade s regulačným rámcom podľa § 53 ods. 1 písm. b), s podmienkami používania železničnej siete podľa § 37 a s rozsahom poskytovania služieb podľa prílohy č. 13 časti B. Manažér infraštruktúry je povinný poskytnúť železničným podnikom všetky potrebné informácie o jednotlivých úhradách a cenách za služby poskytované podľa prílohy č. 13.
(2) Úhrady za minimálny prístupový balík a za traťový prístup k servisným zariadeniam podľa prílohy č. 13 navrhne manažér infraštruktúry na základe variabilných nákladov, ktoré mu vznikli priamo prevádzkou vlaku na železničnej infraštruktúre.

§ 3 ods. 12 Výnosu URZD o regulačnom rámci pre určovanie úhrad za prístup k železničnej infraštruktúre:
"Pri určovaní úhrad za regulované služby sa uplatní zisk vo výške nula."

Keďže to vychádza zo smernice 2001/14, resp. novej 2012/34, tak pravdepodobne by sa tieto ustanovenia vzťahovali na každého manažéra infraštruktúry okrem vybraných prípadov uvedených v tých smerniciach. V našich podmienkach je ale len jeden manažér infraštruktúry, teda sa tým asi ani nikto bližšie nezaoberal.
Reakcia na: AAA #201767:
Aha, o tomto obmedzeni som nevedel. To potom dost brzdi rozvoj. Ide o obmedzenie len pre ZSR, alebo akehokolvek (potencialneho) prevadzkovatela drahy?
Reakcia na: 810zssk #201764:
Keďže ŽSR môžu do poplatku za minimálny prístupový balík a traťový prístup k servisným zariadeniam zarátať len variabilné náklady, ktoré vznikli priamo prevádzkou vlaku so ziskom 0€, v princípe sa ŽSR žiadna trať na komerčnom základe budovať neoplatí.
Reakcia na: 810zssk #201765:
Pardon, dve, tretiu (Modra) som z prispevku lebo je to blbost 🙂
Reakcia na: Ike #201763:
V okoli BA je potencial minimalne na tri nove trate:
- Bratislava/Trnovec nad Vahom - Nitra (to by mohlo ist hned do vystavby)
- spojka Bratislava-Vajnory - Cierna voda - Slovensky Grob - Pezinok (za predpokladu ze by na Ciernej vode pokracovala vystavby
Reakcia na: Ike #201758:
Tu su v zasade dve moznosti:
- spravia to ZSR ako komercnu investiciu, pricom si vypocitaju predpokladanu navratnost investicie a usudia ze je to primerane vyske investicii
- ZSR zistia ze komercne sa to neoplati, ale stat usudi ze tam chce viac vlakov a teda do toho treba investovat v ramci verejneho zaujmu a potom to proste zadotuje

Reci o nakladnej doprave mimo nie su, je jej tam dost vela.
Reakcia na: Sommelier #201759:
Ja netvrdím nie. Iba sa snažím poukázať na to, že to nie je otázka typu RegioJet pískne a ŽSR stavia. Ako tu spomínal Samo, ani sídliskové potraviny nevznikli preto, lebo tak chcel niekto s obyvateľov. Naopak, prevádzkovateľ potravín si najprv dobre zvážil, či to má význam.

Ono by pokojne v niektorých častiach východného suburbia Bratislavy by mohla byť postavená nová trať. Žiaľ na Slovensku je stavba tratí ceremónia na úrovni preletu Halleyho kométy a celá pozornosť ide do diaľnic, ktoré sú často (najmä tie plánované) len nástrojom na získanie politického kapitálu v konkrétnych oblastiach (R3 v Turčianskej kotline, R8, R9) a nie riešením.
Reakcia na: S499.1023 #201761:
Reči o nákladnej doprave sú mimo. Alebo si nejako odborne študoval potenciál nákladnej dopravy na tejto trati?
Reakcia na: Ike #201758:
Reči o nákladnej doprave nie sú mimo. Alebo si nejako odborne študoval potenciál nákladnej dopravy na tejto trati?
Reakcia na: gejza #201755:
Prečo by mal participovať na krytí nákladov inak ako platením poplatkov za dopravnú cestu?
Reakcia na: Ike #201758:
Ja sa neprestavam diviť - na tú maďarskú stranu od BA - ani porovnateľná cesta, ani železnica. A pritom pragmaticky - nájde sa na Slovensku trať, ktorá by mala väčší potenciál - či už pre elektrifikaciu alebo zdvojkolajnenie ?
Reakcia na: 810zssk #201756:
Tie minusky si nezaslúžiš, pretože máš v princípe pravdu. Štát si však (ako vlastník ŽSR) musí dobre rozpočítať, či sa mu táto investícia oplatí, alebo nie. Pokojne môže realizácia takejto investície stáť desiatky miliónov Eur a môže sa stať, že ľudia zo suburbia sa budú vracať do miest, RegioJet začne prichádzať o zákazníkov a zistí, že mu cestujúci chýbajú a že takáto trať nie je potrebná. Tu je skutočne správne, že štát rozhoduje o tom, či to postaví, alebo nie.

Je pravdou, že reči o nákladnej doprave zo strany RJ sú trocha mimo a že dvojkoľaj je tam za súčasného stavu luxus. RegioJet má plné právo vyjednávať so ŽSR o rozšírení trate, no mali by tu existovať kompromisy. Ak má teda RegioJet vypracovanú štúdiu a indície že po zvýšení ponuky stúpne dopyt a bol by ziskový keby nasadil ďalšie spoje a ďalšie spoje, za ktoré bude platiť ŽSR vyžadujú rozšírenie kapacity trate, tak dá sa to riešiť aj lacnejším riešením nie? Napr. rozšírením počtu výhybní.

Reakcia na: Ike #201753:
Veď nech ho nechajú, nech si Jančura postaví... ?
Reakcia na: gejza #201755:
Heh? Ved RegioJet riadne plati za dopravnu cestu. Predpokladam ze tvojim sidliskovym potravinam si tiez neprispieval na vystavbu predajne, ale platis len co si v nich kupis.
Reakcia na: Ike #201753:
nezaregistroval som, do akej miery by Regiojet mal záujem participovať na krytí nákladov ...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.