Myslime to uplne rovnako. Ja chcem za cestu mimo BA platit ako za cestu mimo BA. Je jasne ze to nebude 100+101 ale viac. Len hovorim ze ked PCL plati do Malaciek preco neplati do Ch. Grobu. Nehovorim o cene, ako som uz spominal nech si to nacenia tak ako potrebuju. Ide o to ze to niekto nanic vymyslel a teraz si kazdy mysli ze chceme chodit zadarmo.
A pritom je problem (pofla mna) len v tom ze ludom nedali normalnu moznost platby. Mne da zda dost divnr ze mam PCL a musim este dokupit mhdckovy listok ak chcem niekde ist..
Ved hovorime o 5000 legalnych zijucich tam. Keby sme hovorili aj o navstevnikoch asi by to cislo bolo trochu vyssie. Neviem kolko ludi treba na to aby dedina mala bus...
A starosta tam nie je, odstupil lebo na neho velmi tlacili.
prečo pre "Blaváka" ? .... dopravná obslužnosť bude úmerná počtu LEGÁLNE tam prihlásených obyvateľov .... to ostatné sa dá chápať ako návštevníci ..... ak chceš zlepšiť podmienky, tlač na starostu, aby eliminoval živly, ktoré sa v obci len vyskytujú, parazitujú na jej službách a okrádajú ju o podielové dane ... stačí jednoduchá kampaň, kde sa tieto živly pomenujú, zdvihne sa hladina adrenalínu u starousadlíkov a pôjde to .... želám veľa úspechov ....
Ono si treba dočítať celý odsek „Predplatné cestovné lístky“. Pretože ďalej sa tam píše „Územie mesta Bratislava a okresu Malacky je rozdelené na 21 zón, pričom cestujuci si pri kúpe predplatného lístka sám zvolí, ktoré zóny si chce zakúpiť (najviac 10 zón), alebo si zvolí celosieťový lístok. Ak cestujúci cestuje len v Bratislave, zakúpi si mestské zóny 100 a 101, pričom tieto zóny sa dajú zakúpiť len spoločne (nie je možné zakúpiť zónu 100 bez zóny 101 a opačne). V zakúpených zónach potom bez obmedzenia cestuje linkami všetkych troch dopravcov (vrátane nočných spojov).“
Teda úsek, ktorý si citoval ty sa vzťahuje na cestovanie po Bratislave - teda so štandardnou električenkou (zóny 100 a 101) môžeš cestovať po Bratislave so Slovak Lines a ZSSK. Napríklad zo Zlatých pieskov na Bajkalskú môžeš ísť autobusom Slovak Lines a neplatíš nič - iba použiješ električenku.
Vôbec to nieje tak ako si myslíš - teda, že cestujúci do Sološnice a Malaciek sa vezú „zadarmo“ a iba vy v Chorvátskom Grobe musíte platiť naviac. Ak chce niekto využiť električenku na cestovanie do a z Malaciek tak za mesačnú električenku zaplatí 76,90 €, kým ty zaplatíš za meačnú električenku iba 26,90 €.
"Predplatné cestovné lístky (PCL, ľudovo nazývané električenky) sú určené na neobmedzený počet ciest počas doby ich platnosti. Predplatné lístky sa predávajú v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK), to znamená, že okrem liniek Dopravného podniku Bratislava platia tiež v prímestských autobusoch Slovak Lines a vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko kategórie Os a REX."
Preco teda niekto na jednej strane vie obsluzit primestsky autobus az hin do tramtarie, ale nevie obsluzit 7 kilometrov do prvej dediny.
Nikto nehovori ze to predsa musi byt DPB. Len si myslim ze je chore ze nejaka linka je stratova a niekto tri roky caka namiesto toho aby to efektivne riesil. Jedna linka 2XX navyse od SL aby tam platil PCL a nikto nebude frflat a nikto nebude stratovy hadam...
Rovnako som nadaval ze PCL neplatia do Ivanky a namiesto komfortu s jednou kartou som musel furt nosit drobne...
Neviem ktore linky, ale zda sa mi ze podla mapy pokrytia integrovanou dopravou su linky co chodia aj do Malaciek a Solosnice. Ci to si s niecim pletiem?
Kedze som lenivy ratat tak neviem ako to vychadza ale ano. Ja by som si ju asi kupil. Viem ze take to slovenske by bolo "to uz radsej pojdem autom". Ale ked si zoberiem ze idem do prace 25 krat a z prace 25 krat, to je 50 listkov. Jeden listok stoji cca 90 centov. To je tusim nejakych 45 eur. Ked si zoberiem neplanovane presuny a vikendove jazdy to bude dalsich cca. (2+1+2+1+2+1) 18 jazd. To je dalsich 16 eur. Dokopy teda (45+16) 61 eur. IMHO normalna cena.
Co sa tyka 630ky, ked pojde 3x rano (0600 0630 0730) a 3x poobede (1500 1700 1900) nebude mi to vobec vadit. Je to sice viac ako dva spoje za den, ale je to IMHO unosnych 3000 eur. (ak som ratal spravne).
"A len tak na okraj sa mi zda divne ze busy chodia na vzdialenejsie miesta a nikomu to nevadi."
Mozes menovat, ktore linky konkretne myslis? (L801 v ramci mesta funguje na mestskej tarife, mimo mesta na tarife 1,5 eura/jazda; 901 funguje len za 1,5 eura/jazda a nemozes sa vozit v ramci mesta)
Pozri, DPB má vo výročnej správe uvedené, že úhrada od mesta je 52,61 mil. € a tržby MHD 41,28 mil. €. Sú tam ešte aj iné výnosy, ale v porovnaní s týmito dvoma ide o "drobné". Tzn. že cena tvojho lístka pokrýva len 44% nákladov.
A teraz otázka... ak by stála mesačná električenka 100+101 61,13 €, kúpil by si si ju?
A teraz konkrétne ku L630.
Obec Ch. Grob podľa zverejnených faktúr platí mesačne 996 €. Z tej istej výročnej správy DPB sa dozviem, že úhrada na 1 km je 1,186 €... to znamená, že obec si mesačne zaplatila za 840 km. Od konečnej vo Vajnoroch po Nám. J. Andriča je to podľa Google maps 7,1 km. Z toho mi vychádza, že obec si zaplatila za 118 spojov, tzn. dva spoje za deň do Bratislavy a dva späť.
Samozrejme, treba výpočet brať kus s rezervou, keďže z výročnej správy sú zrejmé priemerné čísla a náklad na 1 km jazdy električky bude možno aj raz tak vysoký ako 1 km jazdy malej SORky... Tak či tak, tie peniaze na súčasný rozsah nestačia.
Nikto nechce linku mimo mesta zadarmo. Teda nikto normalny dufam...
Sluzby maju ceny. Ked budu zadarmo niekde to bude vidno. Takze dochodci maju zadarmo, deti za polovicu, normalni za normalnu cenu.
Ani si myslim ze nikto nikde nehovori ze to ma byt stratove. Proste je tam border. Ja som sa vcera dozvedel ze PCLko plati len do Vajnor. Od vcera si cvikam. Raz som videl ako sa autobusar s niekym pohadal ale to sa hadali o tom ze dochodca ma zadarmo.
Byval som rok v Ivanke a ak by boli spoje do Ch. Grobu ako su do Ivanky vobec by mi to neprekazalo. Bus ide kazdu chvilu. No teraz to (aspon tak to mam odsledovane) vypada tak ze cez Ch. Grob chodi jedna linka. Neviem ci tam stoji a ani kde stoji.
A len tak na okraj sa mi zda divne ze busy chodia na vzdialenejsie miesta a nikomu to nevadi. Ale jedna linka ktora IMHO riesi nejakych (budme optimisti) 1000 aut navyse je problemom pretoze je zle nacena a/alebo ma nanic pravidla.
Mno, ja neviem ci pokryva. Ked mi povie dopravca ze toto mu staci ja sa s nim nebudem hadat. Ci mam dopravnemu podniku sam pchat peniaze ze mozno to niekto zle vyratal a je stratovy?
A dokial som bol studentom som chodil do BA len asi raz za sest mesiacov a priznam sa ze obcas som chodil na cierno aby som mal na pivo. Preto si teraz obcas kupim listok aj ked mam PCL.
Urcite? Skolku by som este pochopil, ale nema narok aj na skolu a lekara, ak nema v obci trvaly pobyt? (sorry, ze toto neviem, ale tak ked cely zivot byvam v BA nemal som potrebu zistovat to)
Samozrejme ak nestavia developer, tak je to potom povinnost obce. Ale ak napriklad postavi v obci s 2000 ludmi zastavbu pre 3000, tak cakat, ze to utiahne obec je trochu mimo misu.
Zatiaľ čo inak by si o 15:36 nastúpil na Milana Marečka a o 15:36 by autobus vchádzal na diaľnicu ? ?
Inak by samozrejme bolo logické počas kruháčovania otočiť u Studeniča prednosť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ntn_labs
A dokial som bol studentom som chodil do BA len asi raz za sest mesiacov a priznam sa ze obcas som chodil na cierno aby som mal na pivo. Preto si teraz obcas kupim listok aj ked mam PCL.