Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #198171:
Citaro aj Conecto maju 18m
Takze sa trochu opravujem. MAN vyrobil verziu 18,75m s 5 Dverami a je na skuskach. Samozrejme vyraba aj mensie verzie. Len u Mercedesu som si neni isty.
Reakcia na: 810zssk #198168:
Co sa zakazky tyka super. Solaris vyraba 18,75m verziu, Sor detto, o ostatnych netusim. Man a Citaro urcite nerobi ale mozem sa mylit.
Reakcia na: 810zssk #198168:
Ohľadne predispozície interiéru tam nie je nič? (počet sedadiel bez schodíka a pod.)

Inak super, každopádne ?
Klucove body vybavy:
- plne klimatizovany interier, okna musia byt uzamykatelne
- kamerovy system snimajuci interier vozidla, dverny priestor (okrem 1. dveri), oba boky vozidla a tiez situaciu pred vozidlom a za vozidlom
- informacny a tarifny system je podobnej specifikacie ako pri elektrickach a trolejbusoch, zrejme teda pojde o system novej generacie od BUSE
- vozidla bude vybavene aj oznacenim cisla linky na lavom boku (upustilo sa ale od oznacenia ciela na zadnej stene - vzadu bude len linka)
- vozidla budu vybavene oznacenim poradia na linke prostrednictvom elektronickeho displeja (odpadne sucasne pouzivanie tabuliek s poradim)
- podobne ako v elektrickach a trolejbusoch bude novy tarifny system vediet citat cipove karty a mat dotykove ovladanie, novinkou je ale vybavenie oznacovaca pri prednych dverach tiez systemom na automaticku kontrolu SMS listkov, pripadne listkov vo forme 1D a 2D kodov
- informacny system vo vnutri vozidla bude vyuzivat LCD TFT technologiu, zatial co vonkajsi vizualny informacny system zostava v podobe DOT-LED transparentov
- system bude mat styri okruhy akustickeho hlasenia: prvy pre vodica (hlasenia z dispecingu), druhy do interieru, treti pre vonkajsie hlasenia v priestore prednych dveri a stvrty pre vonkajsie hlasenia do priestoru vsetkych dveri - hlasenia budu moct byt zive z kabiny vodica, alebo prednahrate
- akusticke hlasenie vo vozidle bude mat automaticky regulovanu hlasitost podla aktualnej hlucnosti v danom prostredi
- vozidla budu vybavene systemom automatickeho pocitania cestujucich
- vsetky napisy v interieri musia byt okrem slovenciny tiez v anglictine
- zjednotene tlacidla pre znamenie vodicovi a dopyt
- vyzaduje sa tlacidlo signalizacie nudzoveho zastavenia co sa v ostatnom case nezvyklo pouzivat
Reakcia na: N/A #198166:
SOR sice vylucit nemozme, ale je to malo pravdepodobne vzhladom na specifikaciu zakazky.
Reakcia na: 810zssk #198161:
No, ja by som bol tiež za Solaris, aspoň čo sa konštrukcie týka. O Mane môžme snívať alebo lacnejšej verzie Citara. Osobne si myslím, že to bude zasa HnuSor.
Reakcia na: Mike #198162:
Presne, netreba zabúdať na to, že Solaris má životnosť len 5-7 rokov, zatiaľ čo karoséria SOR až 25. ?
Reakcia na: Mike #198162:
Tych rozdielov medzi specifikaciou tbusov a abusov je viacero...
Reakcia na: 810zssk #198160:
To budeme vedieť posúdiť až po tom, čo tie zariadenia budú v prevádzke. ?
Reakcia na: luky133 #198156:
No aby to náhodou nebola tá sorka aj teraz... už keď na bežiacom páse vyrábajú kasne kde je počítadlo ľudí vo dverách, linkový display na ľavej strane, klíma, atď ,či nebude jedno že niektoré pošlú do škody na doplnenie elektrovýzbroje (na 30/31 Tr) a niektoré rovno do Ba ako hotové busy... aj náter by bol rovnaký..
Inak zda sa ze midibus bude Alpino - to ma 45 miest na statie a 15 na statie. Zhodou okolnosti DPB pozaduje minimum 60 miest z toho aspon 25 percent (to je - wait for it - 15 miest) na sedenie. Rovnako pri midibuse DPB nepozaduje trojo dveru, ale postacuju dvoje, co znova vyhovuje prave pre Alpino.

No, takze dufajme ze sa dockame kombinacie Alpino, Urbino 12 a Urbino 18. Drzme palce nech si coskoro pripijeme na lepsie casy v bratislavskej MHD ?
Reakcia na: Valec #198159:
Hoci som rozhodne proti takemuto sposobu obstaravania, stale je lepsie ked je spriaznena firma BUSE ako ked to je EMtest, ze ano..
Reakcia na: 810zssk #198155:
Spriaznená firma také čosi vyvinula a tak je nutné to požadovať, aby si udržala trh. Inak, vôbec si neviem predstaviť,a už vôbec nie s akou spoľahlivosťou, ako môže taká čítačka SMS lístka fungovať, keď čo typ mobilu, to iný displej a zobrazovanie správ...
Inak prilohou zmluvy na klbaky ma byt aj "Program zaškolenia zamestnancov objednávateľa na obsluhu, údržbu a opravy dodaných dráhových vozidiel" - drahovych vozidiel? Wut? 🙂
Reakcia na: luky133 #198156:
EURO6 je u SORky len vo faze prototypu, viacero veci tam naznacuje ze SORka to nebude (hoci su tam nejake body za dvere navyse, hoci opat zamaskovane do poctu nastupnych prudov).
Reakcia na: ross #198151:
No podľa rýchleho prezretia podmienok som tam zatiaľ nič nevidel čo by ho zvýhodňovalo. Motor musí byť min. EURO6. (SOR je už EURO6, alebo je ešte stále vo fáze prototypu?), s klimatizáciou tiež nemôžu klamať keďže každý musí uviesť jej presné parametre ? , čo ma potešilo tak aj keď to nakupujú z rozpočtu a nie EÚ peňazí tak stále chcú počítadlo cestujúcich, ľavý displej na zobrazenie čísla linky, dokonca prvý krát u nás bude aj displej na zobrazenie poradia vozidla ? atď. 🙂
V podkladoch je vela zaujimavych veci, predbezne by som tipol ze SORka to nebude (zatial ale citam len podklady pre solo vozy). Specifikacia zakazky je spravena velmi kvalitne, autobusy sa vyzaduju v naozaj kvalitnej vybave, budu plne klimatizovane a obsahovat mnoho prvkov ktore dnes pouzivane nie su.

Co ma ale zarazilo je nasledovne:
"1 ks označovač papierových cestovných lístkov s čítačkou bezkontaktných čipových kariet pri každých dverách, z nich OCL pri prvých dverách bude vybavený samostatným integrovaným optickým čítacím modulom na automatizované čítanie SMS lístka, takýto modul musí byť bez väčšej úpravy podľa potreby v budúcnosti integrovateľný aj do OCL bez tohto modulu"
Okrem toho ze nechapem ako chcu automatizovane citat SMS listok, obavam sa ze to naznacuje uvahy o zavedeni povinneho nastupu prvymi dverami s kontrolou CL.

Osobne by som radsej privital poziadavku aby pri prvych dverach bola umiestnena tlaciaren CL co by do buducnosti umoznilo zavedenie doplnkoveho predaja u vodica.
Reakcia na: 810zssk #198153:
Diky. ? Mohli by to zverejňovať aj bez registrácie, ale chápem, že potom by nemali prehľad kto si tieto podklady prebral. ?
Reakcia na: luky133 #198152:
Co tak to vyskusat? 😛 Hej, ide to

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.