Reakcia na: COLOR #19693:
A to uz ma aky vyznam? Aby uz skutocne nikto nevedel kam to chodi???Cez leto som cestoval po europe a v mnohych mestach som mal moznost porovnat sancu miestnych pomerov neznaleho, rec nevediaceho cloviecika (konkretne mesta vo francuzkej a talinskej casti Svajciarska Locarno, Laussane, Geneve) dozvediet sa podstatne informacie a musim zial konstatovat ze v BA by mal tie sance velmi male... A pri tom na zaciatok staci malo:
1. Do kazdej JCDeaux vitriny dat mapu (staci format A4) s centralnou castou mesta (ohranicenie Patronka, Novy Most, Trnavske myto, Racianske myto) a po jej okrajoch v slovencine, nemcine, anglictine a este v spanielcine/taliancine/francustine zakladne informacie o tarife - nieco vo vyzname na cestovanie na 30/45 minut (prac.den/weekend) si zakupte cest.listok za 14 skk. Informacie o dalsich listkoch by boli opat styrmi recami vysvetlene na nalepke formatu A5-A4 na kazdom automate...
2. Nazvy konecnych na BUSE podla mestkych casti !!! Predsa clovek nie z BA nemoze vediet kde je ta ktora ulica !!!
V kazdom pripade si myslim ze na BUSE displayoch by sa nemal objavovat ziaden text typu 'smer','cez' a tak, lebo to malokto rozumie a vypisovat to na displayi dvoj-,troj-,stvor- jazycne je imho mrhanie casom. Vsetko vyriesi pekny piktogram.
Jaj... zabudol som, 'to sa neda', 'to by stalo vela penazi', 'to sa tu nikdy nerobilo'
A nech mi nikto netvrdi ze nasa MHD ma byt len pre Bratislavcanov, potom nepotrebujeme takmer ziadne BUSE ani nic podobne, budu len cisla busov a jednoducho kazdy bratislavcan dostane raz za cas domov oxeroxovany papier formatu A5 s popisom co kam jazdi.



Sarko
Informacie z vyroby vsak hovoria o zjednoteni a teda o spolocnej vyrobe tak pre Ceskoslovensko, ako aj pre ZSSR. CKD bolo postavene pred hotovu vec a vidiac bezvychodiskovost situacie sa v roku 1982 zmohli len na vyrobu jednej serie, ktora vychadzala z T3 vyrabanych pre ZSSR, pretoze ZSSR bol hlavnym odberatelom.
Vtedajsie platne CSN predsa nesplnali ani dalsie serie, presnejsie modifikacie, ktore boli vyrabane v rokoch 1983, 1985, 1986 a 1987. Da sa povedat, ze tie splnala az posledna modifikovana seria z roku 1989, kde sa konecne nainstalovali aj odpojovace.
To, ze prva seria z roku 1982 ma usporiadanie sedadiel 2+1 a ostatne nie, predsa nemoze zvadzat k oznacovaniu za T3SU. Ako som uz uviedol v KE fore, tento jediny argument povazujem za nedostatocny.
Domace dopravne podniky predsa protestovali a pozadovali upravy podla povodnych zvyklosti, preto sa dalsie serie do roku 1989 postupne upravovali.
Exportne serie T3SU a neskor T3SUCS boli od roku 1972 dodavane so zasuvkami pre prenos 600V na streche (na laminatovych celach vpredu i vzadu), s pridavnymi zasuvkami pomocnych obvodov do riadeneho vozidla (vedla zasuvky mnohoclenneho riadenia a vedla vyklopneho krytu od zasuvky mnohoclenneho riadenia), madla na schodoch vo vsetkych troch dverach (neuvazovalo s prevozom kocika, preto sa montovalo trojsedadlo na zadnej plosine) a napokon rozdiely v elektrickej vyzbroji. Toto vsetko su protiargumenty a dodavky pre domaci trh taketo prevedenie predsa nikdy nemali.