Reakcia na: mark178 #196727:
No ale aby s tou električkou z Petržalky na stanicu aj niekto jazdilLen teraz to bude riadna obkľuka keď ide cez Priečnu os a neexistuje Štefániková, nieto ešte cez Vazovovu a Priečnu os. Táto cesta by bola o 2-3 min. dlhšia
Len podľa mapy si porovnaj
cez Špitálsku http://goo.gl/maps/HieAg
Cez Obchodnú http://goo.gl/maps/cG7hS
Tá L1 mi príde dosť o ničom lebo na stanicu obsluhuje svoje zastávky len Mariánsku (blízko k Vysokej) a Odborárske námestie (blízko k STU, resp. budúcemu Blumentálu)
Pre porovnanie ukážem jazdnú dobu z Nám.SNP/Kamenného nám na stanicu
Súčasná X13 cez Štefánikovú = 6 min.
elina cez Obchodnú a Priečnu os = 11 min.
elina cez Špitálsku a Priečnu os = 13 min.
Takže mimo špičky by podľa tvojho návrhu trvalo spojenie centra s hl.st. o 7 min. viac oproti súčasnej X13. A Petržalka by elinu na hl.st. nevyužívala vôbec a chodila by autobusmi ako teraz
Linka 6 zober si, že táto linka jazdí len v špičke pracovných dní. Vieš aký úpech zožala X13 keď dostala novú rýchlu trasu z centra na hl.st.? Dosť pochybujem, že by niekto z centra na stanicu išiel tou linkou 1 cez Vazovovu maximálne tak dôchodci a ostatný by išli na Hodžovo námestie a z tadial 93. Navyše nechápem ani moc tej 6, že kto by ňou cestoval. Či KV? Možno by na stanicu s ňou išiel akurát od Mosta SNP ale keď linku na stanicu od KV tak cez tunel. Pamätáte si určite na bývalú L1 Dúbravka - Šafko - Obchodná - stanica
Tedomík
Jazda z Molecky na Šafko by síce trvala o cca 2 min. dlhšie avšak na ceste späť by to bolo o 1-2 min. kratšie. Čiže ak to dáme do kopy je to porovnateľné.
Pokiaľ by sa autobusová zastávka Malá scéna ako sa uvažuje presunula bližšie k Šafárikovému námestiu prestupný uzol by sa vytvoril tam a Most SNP by mal zmysel ako taký len ako zastávka v centre a prestup na linky 88+91/191 a samozrejme ešte 82
Na linky 30 a 37 by bol prestup na Lafranconoch a na 50 a 70 na novom Šafku. Tým pádom by tam linka 4 v 8 min. intervale bohato stačila, keďže na Šafko by druhá linka stále išla.
Trasa linky cez Kapucínsku by mala zmysel v tom, že by sa zajedno konečne spojila Kapucínska so Šafkom, Euroveou a juhovýchodom.
Určite však bude potrebné zmeniť linkové vedenie električiek. Osobne by som navrhoval jednu linku pre Raču, ktorá by išla k Janíkovému dvoru. Ptm linku z Ružinova cez Obchodnú do KV ako náhrada za linku 5. Nezabúdajme, že onedlho vznikne prestupný uzol Blumentál. a pozor na kapacitu. Kým súpravy odvezú 330 ľudí nové električky ich odvezú len 240. Čiže budú linky musieť jazďiť častejšie