Tak jednak si napisal "z KV ist do Petrzalky elektrickou bude naveky uplna hlupost" inu moznost ako ist z KV elektrickou nemas.
Po druhe ked by si siel do oblasti Zrkadloveho haja, ist tam prestupom cez Novy most by po dobudovani II. etapy NS v petrazlke by bola kolosalna hlupost. jeden prestup "na hrane" verzus dva az tri prestupy, s celkom slusnym presunom medzi nastupistami...
Aj tak si myslím, že trolejovať by sa mali celé linky, nie drobné úseky. Tá 63 ešte bude bolieť. Inak to je presne o tom, či zatrolejovať Brniansku. Lebo šoto nápad pekný, ale čo tam bude jazdiť?
Najvýraznejší presun ľudí z 95 do 83/84 bol po uzavretí starého mosta a presmerovaní na apollo. (prejavil sa v podobe zredukovania intervalu zo 4 na 5 min. a neskôr zmeny výpravy z MBCC na "klasické kĺby", zatiaľ čo na 83 išli MBCC a stále je preplnená..
Navyše, viesť do Petržalky x liniek s následným intervalom 2 min (v sieti je jednotný interval 8 min.) pričom by bolo v každej eline 5 a pol človeka len preto, aby išla na každú radiálu priama linka sa mi zdá blbosť. Aj tak je dosť pochybností či linka s intervalom 4 min (prípadne 2 linky s následným 4 min) budú dostatočne využité a čo do kapacity by postačoval redší interval.
Samozrejme, medzičasom vystala skutočnosť že tam nebude obratisko a teda akýkoľvek návrh linkového vedenia bude viazaný na 15 obojsmerných vozov (z ktorých bude za deň jazdiť 13, max. 14).
Prestup na zast. Lafranconi predsa nie je žiadny problém. Nakoľko v KV sú "nosným systémom" a okrem Dlháčov aj takmer jedinou prevázdovanou formou dopravy, zatiaľ čo v Pretržalke sú to busy, nemôžeš očakávať ich spojenie priamou linkou. Aj keby si našiel vozy na L6 z KV na Bosákovu, tak celý južnejší zvyšok Petržalky + Ovsište + polka Dvorov by z nej museli ďalej prestupovať, takže v kvalite spojenia nevidím rozdiel.
Prestup pod Novym mostom na bus. Motat sa z KV do Petrzalky cez Jesenskeho by bol kolosalny nezmysel bez ohladu na to ci tam ide priama linka, alebo nie.
Ak by sa spojili fondü aj s nakupom troflov so zabudovanym systemom od siemensu, ako ho pozname z Viedne, tak by sa mohli nasadit na L63 a L61 a nabijat pri jazde pod dratmi a zvysok ist na baterie. Ziaden prestup navyse by nebolo treba.
Ale to by na magistrate museli rozmyslat dalej ako na spicku svojho nosa. Samozrejme mozme pripomenut ako magistrat rad obstarava u spolocnosti Siemens.
Toto je presne ten istý problém, ako vznikol po výstavbe trate na Hroboňovej, kde sa vytvoril umelý prestup zo 41-ky na 64-ku. Ak by sa vopred viac rozmýšľalo, zatrolejovala by sa spolu s Hroboňovou celá Drotárska cesta. Niečo podobné hrozí 63-ke, kde sa neplánuje zatrolejovať naraz celá radiála do Lamača, ale len časť Brnianska - Tesco Lamač. Samozrejme, následne sa vytvorí umelý prestup...
No ak chceme aby tou prvou etapou aj niekto jazdil a nenadaval na nutnost 2xprestupovania na ceste do Ruzinova, Race ci KV, tak tam docasne treba poslat viac liniek. Totiz myslel som si, ze tam bude klasicke obratisko. Taky dlhodielcan zvyknuty dvakrat prestupit pri vyuziti L95 bude musiet prestupit 3x, ak si nechce urobit vylet L1+L32
Nuz tak sa mozme pripravit na dalsi odchod Petrzalcamov z MHD a prepchatie L 84, 84, 94 a 93 a mostov.
No proste paskvil tak ako vzdy z dielne DPB a magistratu.
Nie, lebo:
a) tahat tam 4 linky je nezmysel
b) budu tam moct jazdit iba obojsmerne vozy a s nimi by si to vsetko nevyjazdil ani vo sne
c) L2 ma ist na stanicu
Inak osobne by som preferoval aby tam jazdili 3 a 8, ale bohuzial... nevyjazdilo by sa.. plan je ta jednotka.
Inak kedy presne mozeme ocakavat nove elektricky v BA, resp. ich skusky/testy na nasich tratiach? Niekde som to cital (bol o tom clanok), ale nejak som zabudol termin (viem, ze trolejbusy maju byt na jar a autobusy teoreticky este tento rok)
Na Slovensku to nie je nič nereálne. Trať sa postaví, aj keď s omeškaním. EÚ nám peniaze nedá, lebo sa nestihol termín, zhotoviteľ dostane od mesta mastnú pokutu za omeškanie. Ale keďže stavba už bude hotová, tak to bude musieť zaplatiť občan zo svojich daní. A verím tomu, že zhotoviteľ tú možnú pokutu už vopred zapracoval do svojej cenovej kalkulácie a počíta aj s touto variantou.
Tak ťažko povedať koľko ešte vydržia, pretože veľmi veľa vozov je už v dosť zúfalom stave. Ale je pravda, že Petržalka má veľký nedostatok vozov, tak je dosť nereálne, aby od zajtra nejazdili všetky Ikarusy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos
Po druhe ked by si siel do oblasti Zrkadloveho haja, ist tam prestupom cez Novy most by po dobudovani II. etapy NS v petrazlke by bola kolosalna hlupost. jeden prestup "na hrane" verzus dva az tri prestupy, s celkom slusnym presunom medzi nastupistami...