Igorko: A nemôže sa stať niečo takéto. (hypoteticky)
T križovatka. Eliny prídu z obidvoch strán. Povedzme, že to bude L1 a L2. Za križovatkou je výhybka a L1 ide rovno a L2 odbáča do prava. L1 príde do križovatky skôr, snímač zachytí signál a hodí výhybku. Potom príde do križovatky L2 a vďaka semaforovym signalom prejde cez križovatku ako prvá ale výhybka za križovatkou je užnastavená pre L1. Ako sa stímto vysporiadajú. Vodič bude musieť vystúpiť a prehodiť ju ručne, resp. počkať jedno kolo semaforu?
Pozerám, že si ani nikto nespomenul, že dnes je 27. august, a teda je to DNES presne 108 ROKOV ELEKTRIČKOVEJ, a tým pádom aj celej MESTSKEJ HROMADNEJ DOPRAVY V BRATISLAVE.
Oslavujúcim bratislavským električkám prajem k narodeninám všetko najlepšie, no najmä, aby sa v dohľadnej dobe stali nosným systémom bratislavskej MHD Nech žijú!
to je jeho problem, ako by vyliezal keby nemohol zostat v elinovom pase ? alebo keby tam bola zeleznicna trat, urcite by spoliehal na to ze vlak zastavi ? tak nech sa gumokolisti zamyslia a kompetentni nech zmenia predpisy a hned budu gumokoly menej obmedzovat premavku tramvaji
nehovoriac o tom ze si moze vybrat ci obmedzi jednu elektricku (ktora sa mozno ani neukaze kym prejde) alebo kopec aut za nim iduce ktore by blokoval (a busov samozrejme).
No veď to som mal na müsli. Vylezie na tramvajový pás (pretože žiadny káčer nebol v dohľade) a tam sa zdržiava dovtedy, kým sprava niečo ide. Keby nemohol vyliezť na tramvajový pás, tak by neprešiel možno aj nikdy.
I.
Ja myslym nasledovny priklad:
cesta - tramvajovy pas - cesta.
Vodic odbaca z bocnej kolmej cesty dolava. Najprv pozre dolava, ak nic nejde tak vyleze na tramvajovy pas, kde caka, kym nic nepojde doprava. Pritom obmedzi elektricku. Nemyslel som beznu krizovatku, kde pri odbocovani dolava davam prednost protiiducim cozidlam.
To je omyl. To je situácia v križovatke, nie za križovatkou. Jednanie vodiča gumokolu je v prípade, že sa električka ešte neblíži, plne legálne.
Ohľadne predbiehania električky vľavo: Takého dementa poučí jedine to, až sa naňho z toho protismeru vyrúti rozzúrený káčer...
I.
Myslim, ze by bolo namieste, keby aj niektore autobusove (event. T-busove) zastavky boli riesene "metrovym" alebo "elektrickovym" systemom - cervenym pasom v zastavkovej oblasti, oddelujucim "nebezpecnu" zonu pre cakajucich! Prikladom je zastavka Pristavny most, kde polovica z prichadzajucich busov pokracuje "do vnutrozemia", t. j. nejde na Petrzalku (na most). Ked sa chce bus v case aspon do dvoch minut zaradit spat do premawky cez prudy a prudy valiacich sa osobakov a konecne ho nejaky autiak pusti, musi sa casto "odpichnut" cez zastavku a dva pruhy a vlek mu casto zasiahne az 20-30 cm do vzdusneho priestoru zastavky!!! A ludia si ABSOLUTNE A VOBEC neuvedomuju, ze ak stoja ako stlpy takmer na obrubniku, bude len otazka casu, kedy niekto dostane twrdy "bozk" od vleku niektoreho z busov! Je pravda, ze ludia su nepoucitelni, a aj ked im niekto nakresli cervenu ciaru cez celu zastavku, aj tak to znacne mnozstvo respektovat nebude!!! Ale aspon nebude mat z toho nocnu moru a policajny postih vodic, ked niekoho takymto sposobom vlek trafi...
Vojdenie na križovatku, ak situácia nedovoľuje pokračovať za križovatku v jazde, takže by bolo nutné zastaviť vozidlo na križovatke - 1500 Sk
Toto je aj v tom pripade, ked vodic vylezie z gumokolom na tramvajovy pas (z prava nic nejde) a tam caka, kym auta iduce okolo ho nepustia. Ak pri tom obmedzi tramvaj, tak to ma 500 + 1500 Sk = 2000 Sk.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Turbo
OK, ked tam vsak ostane minutu stat a medzicasom sa priblizi kachna, tak je to obmedzenie tramvaje a je to za 500 Sk, nie?