Reakcia na: eripmav #194301:
a ja skončím od začiatku, ktorý sa stal koncom, no to je koniec už teraz.... 
4. ak mi skopíruješ celý článok z Wikipedie, budem prevelice šťastný, rozšíriš moje obzory a ja sa naučím niečo nové. Rovnako ty sa môžeš napríklad dozvedieť, že dnes GPS je celosvetovým štandardom a je ním vybavený priemerný smartfón, ktorého rozšírenosť na Slovensku je veľmi dobrá.
Argumentácia, že je potreba smartfon a aplikáciu sa podobá tým, že treba mať mobilný telefón, keď chceš SMS lístok. hej noa? keď nemáš, stále máš možnosť klasického papierového lístka.
presne tak, môže si tam dať čokoľvek. otázka je prínos a efektivita takéhoto "čokoľvek".
pôvodne som GPS a IMEI hodil len ako súčasť brainstromingu, teraz už ironizujem celú debatu, nakoľko sa ukazuje, že je to kontraproduktívne.
3. nie je to také jednoduché, na to aby si mal odosielatela 1100 a príslušný text potrebujes mat iste zrucnosti a zrejme aj dalsie technicke vybavenie. skusal som aj tu apku co davali na sme a neumoznuje preposielat listky ako standardnu fukciu. puberťáci sú určite šikovní a zruční, ale toto je ďaleko zložitejšie. nezabúdaj, že musí sedieť aj čas a nie vždy vieš dopredu povedať kedy ho potrebujes. ano, mozes pouzit denny listok. vsetko sa da ked sa chce. otazka je umernosti namahy a nakladov. ako na strane porusovatelov tak i na strane kontroly.
dovolim si tvrdit, ze drviva vacsina cestujucich nema potrebne zrucnosti.
2. nuž pravdupovediac, podľa vystupovania a príspevkov viacerých tunajších som už takýto pocit aj nadobúdal. okrem ekonoma a veštca som očakával dopravného inžiniera, matematika, manažera, HR, IT inžiniera, a mnohé ďalšie odborné vedomosti.
1. myliš sa. ja mu ukažem SMS. vizuálna kontrola dajme tomu trvá 5 sekund a môže postúpiť k ďalšiemu cestujúcemu. Medzi dvomi zástavkami (čo je podľa grafikonu zväčša 1 až 2 minúty) tak môže skontrolovať cca 12 až 24 cestujúcich, tento počet sa znásobuje počtom revízorov nasadených na danú linku. niekedy je jeden, niekdy dvaja a niekedy traja plus SBS.
avšak ak ma má prezvoniť, tak dodatočný čas zaberie prepísanie kontrolného kódu do prístroja (dajme tomu 5 sekund - 11miestny kod), vytacanie a skontrolovanie ci je to spravne cislo dajme tomu 3 sekundy. tak vykon kontroly sa predlzi na cca 13 sekund, cim sa vykonnost jedneho revizora znizi na tretinu až štvrtinu. miesto 12 skontrolovaných len 4.
Marcelllooo
• kontrola má byť rýchla. zatialčo revízor kontroluje a prezváňa jedného cestujúceho, zvyšný 30 rýchlo vystupujú na ďalšej zástavke.
• prezváňať síce môže, ale ako prezvoní mňa, keď revízor moje číslo nepozná. a ja mu ho nedám. potom musí odpísať alfanumerický kontrolný kód (čo môže robiť už teraz) a zistí, že to bolo poslané na nejaké číslo. to cislo nasledne prezvoni. to je v rozpore s predchádzajúcou požiadavkou rýchlosti a teda efektivity.
2. aký je výnos z pokút, teda, koľko čiernych pasažierov dnes reálne máme?
3. sú cestujúci a medzi nimi aj čierni pasažieri natoľko technicky zručný, že si dokážu bežne takto falšovať lístky? dovolím si pochybovať.
4. prečo nie IMEI alebo GPS? dnešné smartfony umožňujú inštalovať aplikácie, ktoré vedia čitať a využiť tieto informácie. Tak by DPB vyvinul aplikáciu, ktorá by po spustení umožnila zakupit si listok, pričom sučasťou objednavky by bolo nielen cislo ale aj IMEI. a od zakupenia listka po dobu jeho platnosti by aplikacia umoznovala trackovanie polohy. kontrola by nasledne prebiehala automaticky, stačilo by, aby telefon mal spustene NFC (automaticku bymenu dat s inym zariadenim).
do budúcna spolu s elektronickým občianskym preukazom môžeme spárovať kontrolu aj s týmto, prípadne využívať aj biometrické prvky. Dnes už mobily umožňujú blokovať telefón miesto PIN daktyloskopickou stopu. sucastou prenasanej informacie do DPB by teda bola aj tato info, pri kontrole by cestujuci len prilozil prst na displej revizorovej citacky...
ano, toto je este hudba buducnosti a ma to mnohe obmedzenia. ale preco nie? napadaju ma len dva dovody: je to zbytocne drahe a nepotrebne.