Musím mierne skritizovať niekoľko skutočností ohľadne výluky električiek do Dúbravky. (Nevravím, že som nejaký dopravný profesionál a mám patent na rozum, ide mi len o akýsi poloprofesionálno-laický pohľad na vec a konštruktívnu kritiku so zámerom zlepšenia):
Čo považujem za problém:
-Počas tejto výluky neboli vyhotovené a namontované zastávkové terčíky odklonených električkových liniek (tak ako to bývalo bežné pri iných výlukách)
-Na dúbravskej radiále neboli zakryté električkové zastávky nápisom „Zastávka je zrušená“ (tak ako to bývalo bežné pri iných výlukách)
-Navyše napr. na zastávke Park kultúry boli CP liniek 1 a 12 prelepené s nápismi „NEPREMÁVA“, ale CP liniek 4, 5 a 9 prelepené neboli (čo je pre cestujúcich značne mätúce) – pretože to vyzerá, že 1 a 12 nepremáva, ale 4, 5 a 9 premáva.
CESTUJÚCI SÚ TUPÍ a vôbec im nevadí, že okolo nich už prešli tri autobusy X – preto treba električkové zastávky podstatne viditeľnejšie označiť ako neobsuhované!!! ––> Označník zakryť vrecom, upevniť nápis „Zastávka je zrušená“ a cestovné poriadky prelepiť bielymi papiermi a všade dať oznam – Električky nepremávajú, zastávka nie je obsluhovaná, použite náhradné autobusové linky X1 a X4 - najlepšie na nejakom žiarivom papieri:
Musím ale uznať, že náhradná doprava X1 a X4 je dobre pripravená a plne postačujúca. Problém je inde. Bratislavský cestujúci je strnulý vo svojich prepravných návykoch – keď ide do Dúbravky z Obchodnej – a zrazu 1, 5 a 9 nepremáva, nevyužije linky 13+X, ale ide na linky 34 a 83. Tie ale posilnené neboli (navyše 34 premáva teraz idiotsky len v špičke do 19:00). Beztak to už pripomína dopravu niekde v Indii, a keď sa k tomu pridá ešte výpadok vozidla, výsledok je taký, že na Patrónke sa z balíku čakajúcich ľudí polka do vozidla nedostane a v Dúbravke má na palubnom počítači –10...
Komu sa moja kritika nepáči, nech sa povozí večer 83-kou do Dúbravky.
Čo považujem za problém:
-Počas tejto výluky neboli vyhotovené a namontované zastávkové terčíky odklonených električkových liniek (tak ako to bývalo bežné pri iných výlukách)
-Na dúbravskej radiále neboli zakryté električkové zastávky nápisom „Zastávka je zrušená“ (tak ako to bývalo bežné pri iných výlukách)
-Navyše napr. na zastávke Park kultúry boli CP liniek 1 a 12 prelepené s nápismi „NEPREMÁVA“, ale CP liniek 4, 5 a 9 prelepené neboli (čo je pre cestujúcich značne mätúce) – pretože to vyzerá, že 1 a 12 nepremáva, ale 4, 5 a 9 premáva.
CESTUJÚCI SÚ TUPÍ a vôbec im nevadí, že okolo nich už prešli tri autobusy X – preto treba električkové zastávky podstatne viditeľnejšie označiť ako neobsuhované!!! ––> Označník zakryť vrecom, upevniť nápis „Zastávka je zrušená“ a cestovné poriadky prelepiť bielymi papiermi a všade dať oznam – Električky nepremávajú, zastávka nie je obsluhovaná, použite náhradné autobusové linky X1 a X4 - najlepšie na nejakom žiarivom papieri:
Musím ale uznať, že náhradná doprava X1 a X4 je dobre pripravená a plne postačujúca. Problém je inde. Bratislavský cestujúci je strnulý vo svojich prepravných návykoch – keď ide do Dúbravky z Obchodnej – a zrazu 1, 5 a 9 nepremáva, nevyužije linky 13+X, ale ide na linky 34 a 83. Tie ale posilnené neboli (navyše 34 premáva teraz idiotsky len v špičke do 19:00). Beztak to už pripomína dopravu niekde v Indii, a keď sa k tomu pridá ešte výpadok vozidla, výsledok je taký, že na Patrónke sa z balíku čakajúcich ľudí polka do vozidla nedostane a v Dúbravke má na palubnom počítači –10...
Komu sa moja kritika nepáči, nech sa povozí večer 83-kou do Dúbravky.
Sarko
Presne tak, ako pises. Vodici tvrdia, ze manevrovacie schopnosti Solarisov su obdobne ako pri klbakoch.
Re #19164 Igorko:
Co sa tyka KT8, ako solo sa bralo v suvislosti s vozokilometrami. Je to vec normovacov DPMK, ktori takto vlastne dosiahli, ze vozovna mohla vypravovat KT8 na vytazenejsie linky, na ktorych sola nepostacovali, ale mohla vypravit len tie sola. Akosi sa na to uz prislo, pretoze sa tieto veci nedavno prenormovavali, preto momentalne neviem potvrdit, ako sa KT8 povazuje. Co sa tyka pravidliel u busov, tam je to tiez dane jednoznacne normou. Menej kapacitny bus moze byt nahradeny kapacitnejsim, ale nie naopak. Ale ako som uz povedal, v KE je velky nedostatok klbakov, takze sa obcas stava, ze namiesto klbaku je vypraveny 15m bus, dokonca aj solo.
Otazky ohladne KE by som vsak smeroval do KE fora.