Reakcia na: 810zssk #190114:
1. D4 bude diaľnica mimo mesta = 130 km/h miesto 90 km/h pri drobnom snežení zníženom na 60 km/h2. Odľahčia sa nasledujúce úseky
2a) miesto úseku D1 Ivanka pri Dunaji (ešte nie je vybudovaný) - Pečňa a D2 Pečňa - Jarovce pôjde tranzit po D4 Ivanka pri Dunaji - Jarovce, čím sa značne odľahčí Prístavný most.
2b) miesto úselu D1 Ivanka pri Dunaji - Pečňa a D2 Pečňa - Stupava-juh pôjde tranzit po D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava-juh, čím sa značne odľahčí Prístavný most.
D4 de facto odbremení celú vnútornú diaľnicu D2 a D1 od tranzitu čo významne zlepší priepustnosť ciest a mostov. Jediné čo nerieši, je diaľnica D2 na úseku mesta, čo by sa ale tiež dalo vyriešiť dopravným značením, ktoré by "nabádalo" miesto D2 v úseku Stupava-juh - Jarovce využiť takmer celú dĺžku D4 (podobne ako je pred Budapešťou zjazd na M0).
Keďže sa odbremenia mosty od tranzitu ( a najmä Prístavný most), nebude potrebné stavať aj tak zbytočnú 2+2 komunikáciu pre IAD cez Starý most. Navyše, ekonomické centrum BA je skôr v lokalite kde ústi práve Prístavný most, resp. Apollo.
?

810zssk
2. Aky tranzit? Tranzit z Madarska? V takom pripade opakujem, podme sa postavit od Jaroviec k D2 a uvidis, ze toho tranzitu je tak strasne malo ze to je zanedbatelne (D2 v useku Pecna - Jarovce vyuzivam velmi casto). A nezabudaj, ze kamionisti budu za D4 platit myto, zatial co D2+D1 maju zadarmo (hoci toto sa moze upravit, dufam ze po D1+D2 budu v meste bezplatne len do 3,5 tony).