Príklady využiteľnosti BID:
cestujúci BA - Malacky
pri použití len BID - BA100+101+5 reg zón - 76,90 EUR mesiac
pri použití BID BA 100+101 - 26 EUR + predplatný lístok ZSSK D.Jazero-Malacky 28,60 EUR - spolu 54,60 EUR mesiac
-cestujúci môže ušetriť až 22,3 EUR za mesiac
cestujúci BA-Studienka
pri použití len BID BA100+101- 93,90 EUR mesiac
pri použití BID BA100+101 26 EUR + predplatný lístok ZSSK D.Jazero - Malacky 28,60 EUR + BID 3 regio zony 31,90 - to je spolu 86,50 EUR za mesiac
Takže cestujúci ušetrí 7,40 EUR mesačne pri kombinovaní predplatných lístkov.
Prečo asi SADisti prišli s požiadavkou zakázať lacnejšie cestovné ako cestovné BID...? ?
cestujúci BA - Malacky
pri použití len BID - BA100+101+5 reg zón - 76,90 EUR mesiac
pri použití BID BA 100+101 - 26 EUR + predplatný lístok ZSSK D.Jazero-Malacky 28,60 EUR - spolu 54,60 EUR mesiac
-cestujúci môže ušetriť až 22,3 EUR za mesiac
cestujúci BA-Studienka
pri použití len BID BA100+101- 93,90 EUR mesiac
pri použití BID BA100+101 26 EUR + predplatný lístok ZSSK D.Jazero - Malacky 28,60 EUR + BID 3 regio zony 31,90 - to je spolu 86,50 EUR za mesiac
Takže cestujúci ušetrí 7,40 EUR mesačne pri kombinovaní predplatných lístkov.
Prečo asi SADisti prišli s požiadavkou zakázať lacnejšie cestovné ako cestovné BID...? ?
Vladimír
Plne s Tebou súhlasím v teoretickej rovine. Pokiaľ však ide o realitu, v praxi som sa ešte na Slovensku nestretol so samosprávou, ktorá by spĺňala Tvoje kritériá (tzn. vie, čo chce a súčasne to dáva zmysel). Akokoľvek sa to niekomu nepáči, na Slovensku zatiaľ stále odborníci sedia poväčšine v dopravných firmách a nie u objednávateľov. A často je to tak, že DP len odráža, prípadne tlmí choromyseľnosti, ktoré sú objednávatelia schopní navrhnúť.
Poznám prípady, kde má dopravu vpred posúvajúcich odborníkov dopravca alebo kde ich nemá ani dopravca. Príklad samosprávy, ktorá by úspešne zavádzala nové trendy v dopravnej obslužnosti som zatiaľ nemal možnosť v tejto krajine spoznať (ak som si len nevšimol a taká je, prosím doplniť).