Reakcia na: Valec #189186:
Valec, zas si to postavil bud-alebo. Jeden alebo druhy... Nie, IDS nie je podriadeny vztah ako mesta ako MAJITELA a jeho mestskeho dopravneho podniku, ale obchodny vztah dvoch alebo viacerych obchodnych partnerov, kde je velmi nerozumne nepripustit moznost dat skusenemu dopravcovi navrhnut dobre optimalne riesenie za navrhnuty objem penazi.Mas to ako ked kupujes fotak. Prvu moznost mas povedat predavacovi, aby ti predal Nikon D3200, nic sa ta nema pytat, ma zrazit opatky, predat ti Nikon D3200, zinkasovat ta a hotovo.
Druhu mas ze prides za predavacom a ako partnera (obchodneho, ktory tiez tomu mozno rozumie casto viac ako ty) poziadas, co by ti mohol do 600 eur odporucit. On sa ta zacne pytat, ci si profesionalny fotograf alebo amater, ci to chces len na rodinne fotky alebo aj publikovat, ci vies fotit iba so slnieckom za chrbtom alebo aj v protisvetle - a nakoniec ti doporuci spickovy kompakt Canon S100 za 380 eur.
Tak co, budes machrovat, ze v tvojej "civilizacii" si aj tak kupis co chces, alebo si poradit nechas a k dlhorocnej spokojnosti za omnoho menej penazi prijmes ine riesenie obchodneho partnera?
trolleybusworld
Tak ujasnime si dalsie styri:
V nemeckej dopravnej "civilizacii" koordinatori (integratori) vznikli uz zaciatkom 90-tych rokov minuleho storocia z dopravnych zvazov samotnych dopravcov. Teda uz v dobe, ked niektori jedinci poznajuci iba jedinu civilizaciu este neboli ani na svete...
V inych civilizaciach vznikali koordinatori z okruhu objednavatelov dopravnych vykonov.
V dalsich "civilizaciach" maju v organoch integratora rovnake a rovnocenne zastupenie aj dopravcovia aj samospravy. Spolocne skusenosti aj z realnej praxe aj od zeleneho stola posuvaju IDS dopredu.
A su aj specialne "len jedine spravne civilizacie", kde sa tejto ulohy zmocni samotny stat, ktory financuje maximalne jedneho privilegovaneho protezovaneho dopravcu (casto uplne minoritneho - teda toho, ktory vykonava najmensie vykony aj v vozokilometroch aj v prepravenych osobach)
Takze su "civilizacie", ktore rozumne zapoja aj dopravcu casto technologicky a logisticky tak vyspeleho, ze tej druhej vie poradit pravidla a dostat IDS na vyssi level.