Lebo sa zrušila 71 a predpokladalo sa, že od Vlčieho Hrdla (Prístavnej = akoby apollo biznis centrum zozadu) bude v špičke väčší dopyt na Kazanskú a k Čiližskej. Zemenená 67 a 87 dlho vo Vrakuni nevydržali, z dôvodov popísaných v #188644.
Pretoze to je mimosudne vyrovnanie, teda je to "Predlzime Vam zmluvu a vy od nas nebudete chciet vsetko co Vam dlzime". BSK je ten kto to mimosudne vyrovnanie vyslovene potreboval.
Ano, nezabudni opat tu o tom, ze limity pohotovostnej hmotnosti su naaaahodou stanovene tak aby tesne vyhovovali uchadzacovi, ktori ponuka preferovany pocet dveri ?
zo sukromnych zdrojov? a odkial ich zobrali tie zdroje? preco by to nemohlo byt predlzime vam zmluvu o styri roky ale vy nakupite SORy.
Som z tohto tvojho prispevku prekvapeny, lebo teba tu vnivam ako cloveka co vidi korupciu vsade aj tam kde zrejme nie je.
Mna by zaujimalo z akeho titulu sa Stanekova a DPB celkovo vyjadruju k vyskam cestovneho. Cenovym organom je MESTO. To je tiez objednavatelom dopravy a DOTUJE tu bezplatnu dopravu. Ked bude prepravu TZP zo svojho vrecka dotovat Delfi, potom mozu do toho kecat.
Samozrejme, maslo na hlave ma aj mesto, kedze sa 10 dni vopred nevie rozhodnut ako to vlastne bude a teda mu absolutne nezostane cas odkomunikovat to. Pritom taketo zmeny su NAJMA o komunikacii.
Tak keď sa na to pozrieme ekonomicky. Súkromný dopravca kúpi veľké množstvo vozidiel na linky, ktoré sú bez dotácie stratové. Pokiaľ by súčasťou dotácie neboli napr. odpisy, tak by ten dopravca bol v celkom veľkej strate. Ale možno je to len môj názor, bolo by dobré, keby to ozrejmil niekto, kto sa v tom viac vyzná.
Z materialu nevyplyva, ze VUCka by mala dotovat tie nove busy (hoci vylucit to nemozno). Aj v zahranici je bezne ze dopravca za vlastne nakupi busy, pretoze nove busy su tam spravidla podmienkou ucasti v tendri na prevadzkovatela verejnej dopravy. Podobne tomu sa podla mna v tomto pripade BSK dohodol ze SL obnovi vozovy park, kedze bude dopravu vykonavat este X rokov.
Idealne by bolo keby si niekto spomenul ci VUCka prispievala na nakup vozidiel ked SL naposledy obnovoval vozovy park.
Ale no, opakovany vtip nie je vtip, najma ak ma niekolko rokov a nezodpoveda aktualnemu stavu ?
Ja teda SL nemusim, ale tie peniaze su UHRADOU ZA SLUZBY ktore preukazatelne realizuju. Rovnako ked nejaky uradnik dostane vyplatu tak su to JEHO peniaze za JEHO pracu a moze si s nimi robit co ON chce. Toto sa analogicky vztahuje na akehokolvek dopravcu, pokial nie je vlastneny statom/mestom/etc.
V tomto nemáš pravdu. Tie Sory sú kupované z verejných zdrojov, keďže aj tie nové busy VÚC SL preplatí v zmluve o dopravných službách. Či si naozaj myslíš, že majitelia SL sú matky Terezy a zo svojho budú kupovať busy, ktoré sa využívajú v dotovanej doprave? Takže ten nákup manipulovať možné z verejných zdrojov je a neviem, či ich nebudú musieť kupovať cez verejné obstarávanie.
Ale v tom čase mala L67 cez víkend na úseku Astronomická - Vinohradnícka dokonca 15 minút.
Ľudia požadovali vrátenie do pôvodného stavu najmä z dôvodu priameho spojenia Hradská (za kruháčom) - Vlčie hrdlo. Je pravdou, že L67 dosť ľudí vozí aj v úseku Dudvážska - Korytnická (dokonca si myslím, že je to dôležitejší úsek ako Astronomická - Dudvážska), ale neviem, či to tiež bolo dôvodom požiadaviek na zmenu.
Neviem, momentálne bohato postačujú solo vozy aj na Senec. Všetci sedia, popoludní do 30 ľudí v zrýchlených busoch do SC, takže kapacitný problém tam nie je. Po zavedení IDS možno... uvidíme, aké budú cesťáky.
Mozno kvoli tomu ze trasa po Hradskej je vytazenejsia a 87 ma lepsi interval... tiez som si vsimol ze 67 ma dost nastupov/vystupov pri OC Hron a na tej zastavke pred nim.
OT: Otazka pre znalych, preco bola pozadovana a uskutocnena zamena liniek 67 a 87 na Dolnych honoch po zmenach v sept 2005, alebo sa opytam inak, preco je lepsia trasa 67 po Kazanskej a Dvojkriznej a trasa 87 po Uzbeckej a Hradskej
Naco by preboha Lajnsu boli klbaky? Mozno tak do Senca. Inde zatial sola postacuju a ludi bude uz len menej, kedze BSK nema zaujem na skvalitnovani dopravy. Okrem toho o najvytazenejsie linky PK a MA by Lajns mal prist. Na Senec mozno zostane zachovany, tam by sa klbaky uzivili... a na ostatnych linkach by ovela rozumnejsie bolo zlepsit interval, ako nasadzovat klbaky (taka Borinka s vikendovym intervalom nad 120 minut je joke).
A co s tym ma SOR??? Slovak Lines je SUKROMNA firma, preto bude kupovat to co sa jej oplati, to nie je statny podnik kde sa tuneluje a kazdemu to je jedno, lebo to nie su jeho peniaze. Ak sa rozhodnu pre SORky tak budu SORky a SOR ich velmi rad doda. Ale tam nepojde o ziadne manipulacie, lebo sa nema co manipulovat (objednava sa to zo sukromnych zdrojov).
A vlastne cely druhy odstavec mozno nahradit nasledovne: ?
O klbákoch snívaj. Tie naši SADkárski lakomci nekúpia. Veď prímestský bus má cca 50 miest na sedenie a k tomu ešte 30 ľudí uvažujú na státie. Ak to aj praská vo švíkoch, tak ich to nezaujíma, proste cestujúci plať a poser sa aj z tých služieb. Veď už len keď vidím, že SADky majú len pre MHD strašný problém zakúpiť normálny počet klbákov (Trenčín napr.) alebo zas opačne nakúpia plno klbákov na autobusy a trolejbusy iba krátke (BB).
Vidím to tak, že ak SOR bude mať plné ruky s iným tendrom a kapacity ho nepustia, tak tých 130ks prepustí Irisbusu s Crosswayom. Ak ale nedostanú trolejbusy v BA náhodou na prvý a ani na druhý pokus, tak asi po tom tendri skočia. Inak ono druhý férový tender na t-busy by sa dal stihnúť teoreticky, ale nikto v DPB, kto má na to páky záujem nemá ani v najmenšom. Oni buď pretlačia tento tender za každú cenu. Ostatne boľševici zo Smer-SD už riešili zákon okolo ÚVO, takže je jasné do akých sfér rúbu a čo im je tŕňom v oku. A keď to padne tak budú výhovorky, ako to zmaril niekto ješitný, namiesto toho aby povedali na rovinu, že napriek tomu, že majú dosť peňazí na kontách v zahraničí, tak chcú mať ešte viac, a viac, a viac aby si mohli kúpiť úplne všetko, lebo majú dosť, ale ani dosť a ani viac im nestačí. Snáď sa zadrhnú raz, nechápem ich, že načo tak veľa peňazí potrebujú a že ani trochu im nevadí, že sú bezcharakterní klamári a uplatní až katastrofálne priam.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ophis
Vidím to tak, že ak SOR bude mať plné ruky s iným tendrom a kapacity ho nepustia, tak tých 130ks prepustí Irisbusu s Crosswayom. Ak ale nedostanú trolejbusy v BA náhodou na prvý a ani na druhý pokus, tak asi po tom tendri skočia. Inak ono druhý férový tender na t-busy by sa dal stihnúť teoreticky, ale nikto v DPB, kto má na to páky záujem nemá ani v najmenšom. Oni buď pretlačia tento tender za každú cenu. Ostatne boľševici zo Smer-SD už riešili zákon okolo ÚVO, takže je jasné do akých sfér rúbu a čo im je tŕňom v oku. A keď to padne tak budú výhovorky, ako to zmaril niekto ješitný, namiesto toho aby povedali na rovinu, že napriek tomu, že majú dosť peňazí na kontách v zahraničí, tak chcú mať ešte viac, a viac, a viac aby si mohli kúpiť úplne všetko, lebo majú dosť, ale ani dosť a ani viac im nestačí. Snáď sa zadrhnú raz, nechápem ich, že načo tak veľa peňazí potrebujú a že ani trochu im nevadí, že sú bezcharakterní klamári a uplatní až katastrofálne priam.