Ja sa ešte vrátim ku tendrom.
1. Koľko trvá programové obdobie? 6 rokov. A čo robil DP doteraz? Asi nič! Mal vypísať tender už dávno, aby sa v prípade rušenia mohol zopakovať s inými podmienkami a mal aj na to čas. Normálne vedenie DP by rátalo aj s tým, že tender môže byť napadnutý. Ak bude tender zrušený a nebude môcť byť vyhlásený nový, bude to chyba len a len DP, ktorý vôbec nerozmýšľa. Navyše, ak ešte tvrdí, že už tento rok budú problémy s vypravovaním trolejbusov. A Pán primátor Ftáčnik za to bude zodpovedný tiež. Ale prepáčte moju laickú otázku: programovacie obdobie je 2007- 2013. Trolejbusy majú prísť do roku 2015. To ešte aj 2 roky po skončení programového obdobia sa môžu čerpať peniaze z neho? A z ďalšieho obdobia sa môžu kedy začať čerpať peniaze. Už od roku 2014? Alebo až od roku 2016?
2. Písalo sa, že boli napadnuté aj tendre na električky. Ale vôbec sa nehovorí o podmienkach týchto tendrov. Sú aj tu nejaké kritériá podľa Vás ušité na mieru nejakej firmy? Čoho sa týkajú námietky?
3. V súvislosti s napádaním tendrov, ma napadla ešte jedna otázka. Nemôže sa vyhlasovateľ tendrov ešte pred vyhlásením obrátiť na Úrad pre verejné obstarávanie, aby posúdil podmienky? Práve pre to, aby možno to mal aj potvrdené kontrolným orgánom, že podmienky tendra sú v poriadku? Potom by Úrad pre verejné obstarávanie teraz len kontroloval, či sa skutočné podmienky nelíšia odpodmienok, ktoré schválil a pri víťazovi, by len skúmal, či obstarávateľ dodržal vlastné podmienky. Veď takto nikto nevie, či sú tie tendre v poriadku (ako tvrdí DP a primátor) alebo sú zlé (ako tvrdia novinári a diskutujúci na tejto stránke).
1. Koľko trvá programové obdobie? 6 rokov. A čo robil DP doteraz? Asi nič! Mal vypísať tender už dávno, aby sa v prípade rušenia mohol zopakovať s inými podmienkami a mal aj na to čas. Normálne vedenie DP by rátalo aj s tým, že tender môže byť napadnutý. Ak bude tender zrušený a nebude môcť byť vyhlásený nový, bude to chyba len a len DP, ktorý vôbec nerozmýšľa. Navyše, ak ešte tvrdí, že už tento rok budú problémy s vypravovaním trolejbusov. A Pán primátor Ftáčnik za to bude zodpovedný tiež. Ale prepáčte moju laickú otázku: programovacie obdobie je 2007- 2013. Trolejbusy majú prísť do roku 2015. To ešte aj 2 roky po skončení programového obdobia sa môžu čerpať peniaze z neho? A z ďalšieho obdobia sa môžu kedy začať čerpať peniaze. Už od roku 2014? Alebo až od roku 2016?
2. Písalo sa, že boli napadnuté aj tendre na električky. Ale vôbec sa nehovorí o podmienkach týchto tendrov. Sú aj tu nejaké kritériá podľa Vás ušité na mieru nejakej firmy? Čoho sa týkajú námietky?
3. V súvislosti s napádaním tendrov, ma napadla ešte jedna otázka. Nemôže sa vyhlasovateľ tendrov ešte pred vyhlásením obrátiť na Úrad pre verejné obstarávanie, aby posúdil podmienky? Práve pre to, aby možno to mal aj potvrdené kontrolným orgánom, že podmienky tendra sú v poriadku? Potom by Úrad pre verejné obstarávanie teraz len kontroloval, či sa skutočné podmienky nelíšia odpodmienok, ktoré schválil a pri víťazovi, by len skúmal, či obstarávateľ dodržal vlastné podmienky. Veď takto nikto nevie, či sú tie tendre v poriadku (ako tvrdí DP a primátor) alebo sú zlé (ako tvrdia novinári a diskutujúci na tejto stránke).
Valec
Spoj o 10:47 nemôže mať v MA prípoj na vlak z toho dôvodu, že už spoj z Malaciek do Plaveckého Mikuláša je prípoj k vlaku a spať ide hneď na otočku, tzn. nie je šanca, aby to k vlaku stihol. Navyše, v tomto čase nie je veľa ľudí, ktorý by chceli ísť z Rohožníka do BA cez MA, obzvlášť, keď priama cesta autobusom trvá rovnako dlho, ako cesta s prestupom na vlak - čo dokazujú spojenia o 13:15 (8 minút na prestup v MA) s príchodom 14:22 a o 13:17 (priamy autobus) s príchodom o 14:25.