ak ma prist postupne 2020 70ks elektriciek bolo by fajn, keby cast bola obojstranna, ak nie vsetky. Potom by stacila vyhybka pri hribikoch z jednej kolaje na druhu. prve dodavky elektriciek vyuzit na linku z Molecky po Safko.
No z Riviéry tá 133 odchádzala pred nami. Ďalej už mohla mať červenú (asi aj mala) kde my sme mali zelenú. (Neviem či náhoda, preferencia tam je iba pri PKO aj to nie 100%tná ale každopádne v smere do mesta ak má červenú cestná doprava rovnako ma stoj aj elina). Ale 133 za celý úsek rivéra - nový most SNP stojí iba pri Lafranconi a električka všade po ceste. A napriek tomu tá 133 nie je rýchlejšia ani v čase, keď nie sú na nábreží žiadne zápchy a všetkými semafórmi sa prechádza na prvý krát. A to ten solaris nemal vtedy žiadnu poruchu kvôoli ktorej by sa musel šuchtať..
Lenze nie vzdy sa tam smochtlis 20 minut a nie vzdy stoja tie autobusy v zapchach. A je predsa zrejme, ze ak mas moznost ist bud priamou linkou alebo s prestupom, tak vacsina pojde priamou linkou (nieco podobne sa mi stalo, ked som siel z Noveho mosta na Prievozsku - prisla L50, ja som nastupil ,prestupil na ASMN na 208 a po miernom zdrzani trolejbusu nas dobehla L70 a cuduj sa svete dost ludi, ktori cakali so mnou pod Novym mostom vystupili na Prievozskej)
Mike: lenze to, ze elektricka chytala zelenu vlnu (nahoda?) neznamena, ze L133 nemohla po ceste schytat naopak cervenu vlnu
Asi zájdem k očnému. Lebo keď som naposledy v rannej špičke videl z električky linky č. 4 na Molecovej zatáčať solaris na linke č. 133 k riviére a električka kde som sedel stála ešte na zastávke, 133 tam nestojí. A keď sme prichádzali k semaforom na Šafko - stále som sedel v tej istej 4ke, tak ten istý solaris na 133 prichádzal zároveň s nami tiež na rovnakú križovatku. A to neboli na nábreží žiadne zápchy, všetkými križovatkami sa prechádzalo na prvý cyklus.
Chcelo by to spraviť nejaký prieskum. Lebo som presvedčený, že električka tam zákonite musí byť rýchlejšia. Vravím, išiel som tam IGK, 20 minút som sa šmochtlil veďla autobusu L133 a medzitým nás predbehlo niekoľko električiek.
Zbytočné vzkm KV-Molecova, spomalenie prestupom...
Tá 133 ide aj v tej špičke rýchlejšie ako električka v úseku Molecova-Most SNP. Ale sú električky a šotodogmy.
7. Vybudovanie prestupného terminálu Molecova podľa návrhu magistrátu, fobusta, alebo aktuálne o. i. lepšia doprava, posilnenie 6tky nasadením iba duplákov, zrušenie 133 a použitie tých vozov na 33 plus nasadenie nejakých ďalších kĺbov (busov) na 33 nech premáva 33 každé 2 min a dolu na Molecovej každé 2 min električka (duplák).
No teoreticky medzi Shellkou a byvalou istotou by sa dalo napratat aspon 1 kolajove obratisko (pripadne by sa urobilo aj smerom na dubravku a pri vyluke by slo operativne vyuzit) - ale toto je taka fantasmagoria ako to, ze na Slovensku nebude nikto kradnut
Ike - hlavny problem je, ze vacsinou ta L133 je rychlejsia ako elektricky (nie vzdy su tam take zapchy ze to len stoji) a tak sa ludom viac oplati ist L133. Moze tu niektorych rozdrapovat od jedu aka to je zla linka, ale keby mali moznost ist priamou linkou ci prestupom, tak 99,5% tunajsich by slo priamou linkou.
Co sa tyka tych sci-fi:
1.) asi to tak zostane
2.) niekto by nadaval, ze sa plytva vzkm
3.) nerealne (pokial viem elektricky maju iba 2 tlacitka - vsetko ci len prve dvere)
4.) vybudovanie ale napr. so skratenim L6 alebo "kazdy druhy spoj L9"
5.) to skor ja budem lietat ako sa toto stane
6.) aj keby to bolo super, otazne ako by to bolo realizovane - po Hany Melickovej/Tomankovu si to viem predstavit ale co dalej?
Na margo nesystémovosti L133:
- tá linka je nielen nesystémová z hľadiska linkovania, ale aj z hľadiska ideového - výsada MHD má byť časová konkurencia v špičke - toto L133 nespĺňa.
- okrem toho, je to zbytočné míňanie kĺbakov, ktoré naspäť jazdia naozaj doslova prázdne.
Tu je zopár riešení (aj sci-fi), ktoré ma napadli s riešením Molecky
1. nulový variant - všetko zostane ako teraz
2. zrušenie 133, vznik novej električkovej linky, ktorá by mala nástup na Molecovej, ale fyzicky sa točila na KV
3. pri jeden z KV liniek - rezervácia druhého vozňa pre Molecku (Amosova myšlienka)
4. vybudovanie obratiska na Molecke a vznik novej linky (Mike-ova myšlienka)
5. Využitie "hríbikov", vybudovanie kaliforňana a
5a. nákup určitého malého množstva obojstranných električiek, ktoré by tu mali konečnú a prestávkovali by na "hríbikoch"
5b. využitie súpravy T3 "PX" ?
6. Výstavba električkovej trate na DD
S tým že to by sa nepochybne využilo aj počas výluk, či už plánovaných alebo operatívnych. Ale tak holt, strategické plánovanie MHD v stredno a dlhodobom horizonte v tomto meste 0 bodov...
Ámos, Samo: keď už nie električku na DD, tak aspoň podstane lacnejšie riešenie: obratisko niekde pri Molecke. Miesta je tam dosť. Všetci z 33 by tak mohli pri dobrom nastavení CP prestúpiť do úplne prázdnej el, ktorá by tam začínala.
nie nestacilo, problem je to, ze na molecke sa z L33 vyruti 120 ludi a chcu nastupit na prvu elektricku.
dnes to co pri vystavbe troflov na DD tvrdil turbo, a to ze tam treba potiahnut elektricku sa ukazuje ako najlepsie riesenie.
v kazdom pripade prazdne vozy iduce ako vlacik za inymi linkami nie je riesenie.
to uz skor zvratenost zatvorene dvere na Bcku az po molecku a az tam spristupnit B pre Dlhodielcanov. ale to by cestujuci fakt nepochopili ?
No tak dobre, ale toto nie je o tom ze by to neviezlo ludi lebo sa to tak nikdy nerobilo, ale pre zlepsenie kapacity na nejakom useku. Ale zas ked uz vozidla navyse, ktore by jazdili v celom useku, mozno by stacilo to posilnenie aj bez takehoto opatrenia. Tazko povedat.
doplnil by som dalsiu rozkuskovanu linku v useku DD-Kramare - no táto "linka je časovo specifikovana na 7:00 - 8:00 ked zacinaju smenky a potom poobede z Kramárov nazad na DD.
Nie je zdravé (a toto robia aj obyvatelia v lokalite obsluhovanej L41) tlačiť všetky linky na HLST. Tipujem, že reláciu DD - HLST využíva minimálny podiel cestujúcich v tejto relácii.
L32 je však dôležitá ale nie pre Dlhodielčanov - ono sú to totiž z môjho pozorovania 3 rozkúskované linky
Kuklovská - Molecka je časť, ktorá je podobná s L33
Molecka - Kramáre je časť, ktorá spája Kramáre a Mlynskú dolinu (VŠ areály s Kramármi, DD s nemocnicou)
Botanická záhrada - HLST je linka pre intrákovcov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike