No...pri tých všetkých podmienkach aké majú v DPB, silno pochybujem.A tie (nazvem ich slušne) WC dámy si aj tak neoveria či je to vodič DPB alebo taxikár.Je im to fuk.0,20€ pre každého,bez výnimky
Vsimol som si ze uz je vypnuty zobrazovac smeru vyhybky z Blumentalu na stanicu... To je nieco nove, ci uz je to tak dlhsie? Lebo este nejaky cas po odstaveni to vsetko svietilo.
Bod 8 Návrh na zvýšenie cestovného pre predplatné cestovné lístky.
"Komisia dopravy a informačných systémov MsZ po prerokovaní berie na vedomie informáciu o nutnosti úpravy tarify MHD pre predplatné cestovné lístky o úroveň inflácie."
Tak takého vodiča naozaj nepochopím. To už by mala byť starosť DPB dohliadnuť si na svojich zamestnancov aby nevykonávali potrebu na autobusy (aspoň tam kde sú sociálne zariadenia). ?
Tak to je riadna neschopnosť DPB... Hlavne všade lákajú verejnosť aby cestovala MHD ale pre svojich vodičov nevedia zaobstarať ani vhodné pracovné podmienky... ?
Myslím,že nie.Zopár krát som videl ako išli vodiči 21tiek prestávkovať na Opletalku.A ak niektorí nechodia tak sa čudujem,že im to nevadí...Na AS žiadna socka (jedine platené WC priamo v budove AS),pri starej bráne VW tiež... No radosť robiť L21 ? že vitaj v DPB ?
Skúšal si niekedy jazdiť s plným močovým mechúrom? Vieš čo všetko musí urobiť vodič keď chce opustiť vozidlo? Často je rád, že vystúpi z vozidla a oprie to o koleso! / dať klin pod koleso, uzamknút vozidlo a zabezpečiť proti odcudzeniu....../
Ja to skúsim pre sysla trochu rozviesť.
Väčšie mestá, v ktorých logicky vznikla potreba mestskej dopravy najskôr, mali a majú 1435 mm, pretože začínali ešte s konskými alebo parostrojnými železnicami a tam bol štandard 1435 mm. V menších mestách, akým bola v tých časoch aj Bratislava, sa začala mestská doprava zavádzať neskôr, keď už bola k dispozícii električka, a ako si napísal, normy umožňovali stavať ich na 1000 mm. V tých časoch iná možnosť, ako koľajová dráha, nebola - trolejbusy a autobusy boli v štádiu pokusov.
Po 2.SV boli trate i vozový park v dezolátnom stave. Veľké mestá (1435 mm) si električky zachovali, malé mestá už mali k dispozícii pomerne kvalitnú alternatívu - trolejbusy a autobusy. A keďže v malých mestách bol malý dopyt, nebolo potrebné naďalej udržiavať koľajové dráhy a prešlo sa na cestnú dopravu.
Ďalšiu ranu dostala električková doprava koncom 60-tych a začiatkom 70-tych rokov. Lacná nafta a spoľahlivé vozidlá (RTO, ŠM) znamenali koniec ďalších električkových prevádzok v malých mestách.
K prestavbe na 1435 mm sa odhodlal len Liberec, jednu trať prestavovali cca 15 rokov a druhá zostala na 1000, lebo došli prachy. Rovnako by skončil pokus o prestavbu v Bratislave.
Pre úplnosť treba ešte zmieniť Most+Litvínov, kde kedysi bola 1000 mm a dnes je 1435, ale tam išlo o výstavbu novej trate v novej polohe, stará trať bola zrušená (kvôli banskej činnosti). Prestavované úseky tvorili minimum (len časť vnútromestských úsekov v Moste).
Suma sumárum: to, že zanikali 1000 mm systémy, nebolo z dôvodu nevýhodnosti rozchodu, ale z dôvodu nepotrebnosti (resp. predraženosti) električkových tratí ako takých. Ak by v malých mestách boli bývali mali električky 1435 mm, boli by zrušené takisto.
nie je to iba o dopravcovi, ale aj o vodičoch... z mojej skúsenosti viem, že niektorí vodiči, aj keď im je ponúknutá sociálka niekde (napr. v blízkej budove, alebo čerpačke PHM s ktorými je dohoda) tam chodiť nebudú, lebo ich to nejak ponižuje, oni chcú mať svoju búdu (ktorú aj tak niektorí z nich rozkradnú) a tam byť... a keď nie je, tak to riešia tak, ako to riešia... mnohé je o ľuďoch...
nedavno som bol v ostrave, autobus na dojazde do vozovne zastavil na ceste rovno pod oknami intraku, vodic otvoril druhe dvere, priamo z autobusu vykonal potrebu a pokracoval v jazde...takze nie je to len nasa specialita...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike