Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: irizar #181443:
Tak to je smutné, že DPB nevie zabezpečiť na pomerne frekventovanej konečnej aspoň jedno sociálne zariadenie. Ale teraz ma napadlo, že WC je možno v zdravotnom stredisku, ale to si nie som istý. Kebyže je DPB ochotný mohol to vyriešiť nejako v spolupráci s VW napr. za dočasné odpustenie/zníženie poplatku za prevádzku linky 92 (ak ju teda ešte VW dotuje)...
Reakcia na: sysel777 #181438:
Neupusta.
Ďakujem Vám za odpovede,
nepovažujem rozchod 1000mm za zlý, veď keď to funguje aj v iných mestách, tak to musí byť bezproblémový rozchod. Len ma zaujímalo, že prečo má BA iný rozchod ako ostatné okolité mestá 🙂
Reakcia na: sysel777 #181432:
Vychádzajúc z histórie... pôvodné normy v (Rakúsko-) Uhorsku predpokladali, že elektrická mestská dráha sa bude stavať na rozchode 1000 mm. Všetky tie ostatné vznikli buď ako koňka, resp. boli určené aj na rozvoz železničných zásielok po meste (príp. oboje). V ex-ČSSR bolo viacero prevádzok s metrovým rozchodom, avšak všetky najmä v menších mestách (Ústí nad Labem, Teplice, Jihlava, Opava...) ktoré však boli po 2. sv. vojne v dosť biednom stave, ich rekonštrukcia by bola značne nákladná, a tak boli nahradené vtedy modernými trolejbusmi.
Reakcia na: luky133 #181429:
Za mojich čias sa chodilo s prosíkom k SBS-károm na vrátnicu VW. Ak bol normálny, pustil ťa do tej administratívnej budovy hneď za vrátnicou. Ak nie, tak nie. Úspešnosť bola okolo 50%.
Reakcia na: sysel777 #181438:
keby bol rozchod 1000mm taký zlý, tak už dávno sú prerozchodované Nemecké aj Švajčiarske mestá, nemyslíš ❓ a nenakupovali by električky ako je Bombardier Flexity... problém BA je akurát v NEúdržbe tratí (typická navarená rovná koľajnica v oblúku), ale to je aj v KE pri 1435mm, treba sa aj tam ísť pozrieť, že to nie je také ružové, ako sa to podáva...
Reakcia na: drink #181439:
hmmm, dobre sa obtiera huba o Ftáčnika, ale je nutné si priznať, že pozemky pod stanicou dal IPR Ďurkovský a do roku 2016 s ním nikto nepohne ?
Reakcia na: sysel777 #181432:
Lebo financie. Cela trat bola postavena za komancov a potom uz neboli financie na zmenu trati ci stavanie novych.
vidím tam aj 1435, a ak mám dobré informácie tak postupne sa od 1000 upúšťa a prechádza sa na 1435. Ale ako vidím, odpoveď na moju otázku musím hľadať asi inde...
Reakcia na: sysel777 #181436:
tak neviem, či si prehliadol Liberec alebo...
ja rozumiem, ale urcite vacsinu dráh postavili komanči za ČSSR prípadne ešte v čase keď to bolo iba ČSR. České mestá tiež začínali s električkami pred rokom 1900 a teraz fičia na 1435. Povodne som si myslel ze to len maďari boli tak mimo že stavali v Uhorsku 1000 rozchody a preto aj BA ma taky, ale potom som si vsimol ze Madari maju teraz iba 1435. Takze tým to nebude 🙂
V prvom rade davam do pozornosti ze v roku 1895 ked zacali jazdit elektricky ziadna CSR nebola 😃
nerozumiem tvojej odpovedi, prečo by som sa mal strácať v priestore. A ten článok som si už čítal, a jasne tam vidím, že vo všetkých mestách ČR + Košice jazdia na 1435, a Bratislava je z nich jediná ktorá má 1000mm. Zaujíma ma, že prečo tu vôbec zvolili taký rozchod, túto informáciu neviem nikde nájsť. Vďaka.
Reakcia na: sysel777 #181432:
asi si sa stratil niekde v priestore, ale nie všetky mestá bývalého československa majú rozchod 1435mm ? http://imhd.sk/ba/doc/sk/3311/index.html
Zdravím, zaujímalo by ma, že prečo má Bratislava pre električky rozchod iba 1000mm, a pritom všetky ostatné mestá bývalého Československa vrátané Košíc majú 1435mm. Sú s menším rozchodom spojené nejaké nevýhody oproti 1435 ? Ďakujem 🙂
Reakcia na: luky133 #181429:
Zas na Vyšehradskej a Jasovskej vykonávajú potrebu na pneumatiku (zväčša 1. náprava smerom k Panónskej ceste - takže ich vidia všetci čo tadiaľ idú) - vizitka á la DPB.. ?
Reakcia na: luky133 #181429:
Som tam ziadne nevidel.
Majú vodiči k dispozícii sociálne zariadenie na konečnej Stará brána VW? Alebo je bežný jav, že vodič ide k nárazníku autobusu a vykoná potrebu tam? Sa mi nechcelo veriť vlastným očiam keď som to videl... To už radšej mohol ísť k nejakému stromu. ?
Reakcia na: Jezo #181425:
"Zostáva veriť, že aj v tomto prípade zvíťazí zdravý rozum a električková doprava sa do tunela a tým aj na Kapucínsku vráti."

Ja zase verím, že sa ten zdravý rozum vráti aj do redakcie bratislavských novín, teda hlavne do hláv redaktorov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.