Si si istý, že je adekvátne ma v takom prípade označiť ako zločinca? V oboch prípadoch DPB minie rovnaké množstvo pohonných hmôt spôsobené mojou hmotnosťou. O pojme "čierny pasažier" nepolemizujem. Podľa tarifných podmienok je to jednoznačné, aj keď IMHO zvrátené.
. A ak ti je taky problem zaplatit 0,70€/0,90€ za jazdu v MHD, tak to si radsej kup auto a jazdi zadarmo na nom.
Tá druhá osoba, ktorú si použil to veľmi naznačuje.
"To je právny pohľad, že môžem vymáhať od DPB peniaze, ktoré ti nebude chcieť dať. Po morálnej stránke v cestovaní načierno v takomto prípade problém nevidím."
Ja vidim - a pokuta je to vymahanie (a v pripade nezaplatenia so sudom)
Nehovorim, ze som svatec a vzdy mam listok, ale v zivote ak som siel viac ako 1-2 zastavky alebo som proste nestihol kupit listok (kym nebol SMS listok), nesiel na cierno. A ak ti je taky problem zaplatit 0,70€/0,90€ za jazdu v MHD, tak to si radsej kup auto a jazdi zadarmo na nom
To je právny pohľad, že môžem vymáhať od DPB peniaze, ktoré ti nebude chcieť dať. Po morálnej stránke v cestovaní načierno v takomto prípade problém nevidím.
600k Sk nie je síce málo, ale ani astronomické číslo ?
Čo sa ja pamätám, tak posilovka na letisko bola vtedy tvorená všetkým, čo bolo aktuálne po ruke. Teraz je čas sa pripraviť (a hlavne pre istotu vypnúť napájanie už po skončení zápasu ?). Každopádne, ak sa nič neposilní, tak slušný ľudia pôjdu domov po svojej osi a "naliati" vandali sa nakopia... preto ich treba rozvážať po skupinkách, vtedy nemajú takú silu vymýšľať.
Naposledy keď sme boli majstri sveta tak tú noc operatívne zrušili nočáky ? (lebo škody na posledných spojoch dosiahli astronomické čísla...)
bude sa história opakovať? ?
ok... ak idem napríklad L21 na úseku Patrónka - Predstaničné a cvaknem si 15 min lístok, tak je všetko v poriadku.
Ak idem L83 na úseku Patrónka - Hroboňova a potom L63 Hroboňova - Predstaničné a cvaknem si 15 minútový lístok, tak som zločinec..
Hm... logika...
Keď sme pri ušlom zisku, tak najviac si za to môže mesto a DPB sám nepreferovaním MHD.... za tým si stojím
Lenze "ciernym" parkovanim nevznikaju mestu naklady navyse. Zober si, keby ti v Capacity nastupilo 190 cestujucich bez listka - 190*0,70 (berem zakladny 15 minutovy listok pre vypocet) = 133 eur strata na listkoch + bezin + vodic + udrzba. Len na 1 jazde s 15 minutami pri 190 ludoch. A 190 ludi je mozne cislo ciernych na L32 za cely den.
Teraz "vypocty" ako 365 dni na L32 po 190 ciernych pasazierov = strata 48545 + benzin + vodic + udrzba. Ano, presne vypocty to nie su, ale ak sa blizim cislam aspon s nadpolovicnou prsnostou, tak strata 25 000 a viac za rok na 1 linke je viac nez dost.
Obzvlášť, keď sa za jazdu na čierno považuje párminútová jazda s neprestupným cestovným lístkom. By ma zaujímalo aké fyzické škody som spôsobil dpb keď som sa 10 minút viezol dvoma autobusmi miesto jedného.
Ak by to združenie čiernych pasažierov vzniklo ako reakcia na vznik L64 a jednalo by sa o obyvateľov Šafranovej a spol a bránia sa proti nezmyselnosti neprestupného lístka, tak dokonca majú moje sympatie
ked sa zamyslam nad "moralkou"
ma tak napada, ako by asi skoncila kontrola nelegalneho parkovania, keby ho kontrolovali "revizori" s podielom na pokute... a nie mestska policia ktorej je to vpodstate u **** kolko pokut vyberu...
rozmyslam, cim je parkovanie bez zaplatenia a jazda "nacierno" tak rozdielne, ze jedno je priestupok a druhe nie, jedno kontroluju nejake civilne osoby s podielom na zisku pokuty, druhe verejni cinitelia v postaveni policajneho dostojnika bez moznosti podielu na pokute...
a rozmyslam, ze co je pre mesto, spolocnost a mna nebezpecnejsie a skodlivejsie... ci jazda nacierno alebo nelegalne parkovanie...
ja si myslim, ze keby vsetci zacali jazdit na cierno miesto nelegalneho parkovania, tak ze by to v meste vyzeralo krajsie a lepsie...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA