mne osobne sa páči prípad Nórska - pokuta za jazdu na čierno vysoká, ale ak odmietneš preukázať totožnosť, platíš výjazd polície a zdržanie spoja - ktoré sa pohybuje rádovo v čiastkach okolo 50tis NOK za každý zmeškaný spoj. Keď som v Osle stretol partiu revízorov a pýtal sa ich, ako riešia čiernych pasažierov, ktorí nepredložia doklad totožnosti, ich odpoveď bola, že sa im to ešte nestalo... ale zase som počul o amerických turistoch, ktorým to nerobilo problémy, zdržali dva spoje a zaujímavá bola celková sumička...
v každom prípade som za zintenzívnenie kontrol v rámci celej siete (nie iba vybrané úseky), prepravná kontrola nemá pôsobiť represívne, ale výchovne...
v každom prípade som za zintenzívnenie kontrol v rámci celej siete (nie iba vybrané úseky), prepravná kontrola nemá pôsobiť represívne, ale výchovne...
eripmav
tym nic nevyriesis, rovnako dnes sa "nemoze" cestovat bez platneho cestovneho listka, resp. cestujuci je povinny si oznacit platny cestovny listok alebo mat predplatny listok...
cize tym ze zakazes pristup do vozidiel, predpokladam ze v prepravnom poriadku, tak nedosiahnes absolutne nic, len pridas dalsie pravidlo na urovni aku uz predtym porusovali...
jedina moznost je zmenit nejake vyssie pravne predpisy ako prepravny poriadok, teda spravit zmeny na urovni zakonov... a to uz je vhodne celu problematiku ponat komplexne a vyriesit aj kontrolu cestovnych listkov, aj nakladanie s osobymi udajmi za ucelom vymahania pokut a cestovneho... zdoraznujem najma napriklad potrebu umoznit prislusnikom mestskej ale aj statnej policie podielat sa na, alebo aj samostatne vykonavat kontrolu cestovnych listkov, umoznit im odovzdat osobne udaje prepravcovi za presne definovanych podmienok... a podobne...