Ale tak moze sa zucastnit, lenze ak to DPB dostane zadane cez sutaz, bude musiet dodrzat stanovene podmienky co sa moze odrazit na kvalite nim poskytovanych sluzieb inde. Pokial by sme zistili, ze cena sukromnych dopravcov je prilis vysoka, je lepsie aby DPB jazdil na zaklade zmluvy v sucasnej podobe.
Sudny clovek by vyhodil velku cast vedenia DPB uz dnes a nesudny clovek to nespravi ani potom... tu firmu treba kompletne prebudovat od nuly
Pričom by následne bolo vyhodené vedenie DPB za to, že nevedie podnik so starostlivosťou riadneho hospodára...
A mohol by si mi aj vysvetliť, prečo by sa DPB nemal zúčastniť?
V prvom rade si treba uvedomit ze DPB je mestska firma a keby veci fungovali ako maju tak ked mesto ako akcionar povie ze sa nezucastni tak sa nezucastni.
Pokial ide o cenu, to musi mesto vediet aky ma rozpocet. Najlepsie to zisti sutazou.
Pardon, zle som sa vyjadril, text mal byť "aké ceny by mesto vysúťažilo s vašimi podmienkami".
Ako by si zabránil DPB zapojiť sa do výberového konania a prečo?
Len tu vo svätom nadšení zabúdate na to, aké ceny by DPB vysúťažil s vašimi podmienkami.
Skúsenosti sú to najmenšie - ono sa dá čerpať odinakiaľ. Len by o to musel byť záujem a ten nebude. Cez mestský podnik sa dajú vyvádzať prachy na správne účty omnoho jednoduchšie.
Ale keby boli 4 zväzky liniek podľa typu vozidla, patričnému dopravcovi by síce odpadli zvýšené náklady z dôvodu rôznych dĺžok (možno typov) vozidiel (aj keď vždy by to šlo zaobstarať teoreticky od jedného výrobcu), ale zasa by mu pribudli náklady na režijných presunoch, keďže asi by nechcel mať po meste 5 rôznych servisných stredísk... (a aj keď vozidlo môže odstavovať a umývať v obratisku a tankovať na prvej benzínke čo je poruke, raz za pár dní (resp. km) by ho mal skontrolovať zospodu, nehovoriac o potrebných prehliadkach P1 P2, teda kontrola bŕzd, obloženia príp. dotiahnutie nastavenie a následne ďalšie časti vozidla...; či opravy po mimoriadnych udalostiach, stačí obyčajná výmena skla)
Alebo kompromis medzi 4 a 8 časťami bus liniek je 6: podľa oblastného označovania: 20, 30, 50, 60, 70, 80+90..
každá oblasť (okrem 80+90) obsahuje aj kmeňové nosné linky, ktoré si dokážu na seba zarobiť, a doplnkové linky, ktoré musia byť nutne dotované. Logicky by sa mohli spojiť oblasti 20 a 30; 50 s časťou 60 a druhá časť 60 by sa spojila so 70 a dostali by sme Tvoje 4 oblasti (podľa obvodov)..
akurát by bola nevýhoda že okrem dopravcu pre 5 obvod by museli mať všetci vozidlá skoro všetkých dĺžok od 9.5 m až po 18 m (možno aj minibusy teda od 7 po 18 m, teoreticky 15 m vozy by sa dali nahradiť 12 a 18 m a regulovať intervalom)
Hej, ale nic ine ako ojazdeninu ti nikto na 2 roky nekupi neviem ake su moznosti prenajmu.... Ale 5 rokov by uz mohlo byt ok, len kratsia doba sa zrejme rovna vyssia cena. So 4mi balikmi liniek som OK, mozno nie len podla okresov, ale aj typu vozidla.
V zahraničí sa bežne tendruje na 5-8 rokov s tým, že sa vysúťaží cena plus je v podmienkach zadania % o ktoré sa môže v priebehu trvania zmluvy táto cena zvýšiť, v pomere s zmeny ceny vstupov.
Že nechceš ojazdeniny si predsa môžeš presne našpecifikovať v zadaní a to kritériami nízkopodlažnosti, vybavenia vozidiel, maximálneho a priemerného veku vozidla.... a samozrejme sadzobníkom pokút za ich nedodržanie. Ale obávam sa, že v takom prípade by DPB ani náhodou nevyhral žiadny z tendrov. ?
BTW, rozdeliť tých pár bratislavských A-bus liniek na 8 častí je strašne veľa... kľudne by stačili 4 (podľa okresov, mimo BA I.). Ak si vezmeš, že takýto tender treba zverejniť minimálne rok vopred... to by sa jeden človek stále musel venovať len tendrovaniu a v začiatkoch by sa prípadné chyby súvisiace so žiadnymi skúsenosťami v tejto oblasti prenášali z jedného tendra na druhý.
No pokial by sa dal ten vzorec, co znie celkom schopne,tak moze byt. Do 2rocneho kontrakut by sa asi nik nehrnul. Uz to len presadit cim skor. No bolo to na mestskom zastupitelstve 1.3.2012, ale ako navrh 1 z poslancov, nic viac potom o tom.
A kolko rocny kontrakt si predstavujes? Zas nemozes ocakavat ze hodis dopravcovi zmluvu na dva roky a on teraz kvoli dvom rokom nakupi vozy... leda tak nejake ojazdeniny a la ABUSS.
Cena nemusi byt stanovena fixne. Moze byt stanovena ako vzorec do ktoreho dosadime urcite faktory a nejaku hodnotu "x" (povedzme ze tym xkom budeme cely vzorec nasobit) a dopravcovia budu sutazit o to kto da co najnizsie "x" pri splneni podmienok. Ani RegioJet nema v zmluve konkretnu sumu, ale vzorec. Napr. ak stupne cena dopravnej cesty tak to cele zaplati stat. Podobne tam ma napr. inflaciu.
Elektronickou aukciou by sa vytypovana linka dala odjazdit aj lacnejsie - no to asi vies.
S tymi nakladmi mas recht, ak by mesto sa opozdilo zaplatit sukromnikovi, tak by to dopadlo veeeelmi zle. Hoc ten 8rocny kontrakt mi pride trochu vela, ved pohonne hmoty + mzdy atd pochybujem, ze by boli fixne stanovene.
Vo vseobecnosti som zastancom mestskych DP, ale v pripade BA absolutne preferujem postupne tendrovanie liniek sukromnym dopravcom a to z dvoch dovodov: v prvom rade je to vec kapitalu, ktory DPB nema, ale niekto iny ano... v druhom rade je to aj o tom ze mestsky dopravny podnik funguje dobre kym mesto chce a aktivne svoj zaujem presadzuje.. mesto tam vsak dlhodobo nie je schopne nasadit managera zameraneho velmi silno na kvalitu poskytovanych sluzieb... v takom pripade mestsky podnik straca svoje opodstatnenie...
Takze ja by som privital ak by sa kazdy rok uzavrel 8-rocny kontrakt na osminu liniek (autobusovych; drahovu dopravu by dalej prevadzkoval DPB). Lenze aby to fungovalo musia byt splnene dva body:
1. Tender musi byt naozaj ferovy.
2. Mesto musi vybranemu dopravcovi realne naklady uhradzat. Cize nie ako pri DPB kedy si objednava vykony, DPB ich odjazdi a potom nedostane za ne zaplatene.
DPB sa zase rúti do kolapsu. ?
Musí už ten podnik padnúť, lebo toto bude stále a stále.
Mali by už uvažovať naozaj o vyčlenení abus nejakých liniek pre súkromného dopravcu. Veď s horším vozovým parkom asi jazdiť nebude ako DPB. Prečo sa tomu stále bránia ?!
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Sudny clovek by vyhodil velku cast vedenia DPB uz dnes a nesudny clovek to nespravi ani potom... tu firmu treba kompletne prebudovat od nuly