Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #179324:
presne o tom píšem. kamenné smer rača/ružinov. dojde duplák 8 kamenné námestie otvoria sa dvere časť cestujúcich číta iba linku vidí 8 nastúpi že 8 šak to ide do ružinova. druhí čítajú aj cieľ a vidia kamenné námestie že aha tu to končí, tak nič. čiže už nikto nenastupuje transparent sa zmení na 3 rača vodič zavrie dvere a odíde preč. a potom si to ľudia všimnú že aha však to je 3 rača a na to sme čakali práve ? ?
Reakcia na: Mike #179323:
Suhlasim... vidim dve moznosti:
- V palubaku bude ako konecna Marianska/Postova (ale to ich asi napadlo, ked sa to neda tak asi je nejaky dovod)
- Vodic dostane pokyn aby v medzizastavkovom useku cez 6ku prehodil jazdu -> jednoduche, ale ci to budu dodrziavat....

Uz som dnes jednu lady tahal von z 8ky, ze to nejde do Race... Dalsia kategoria su ludia co chcu ist na 3ku, nenastupia lebo to je oznacene ako 8 a ked si vsimnu, ze oznacenie sa zmenilo, uz je neskoro.. vacsina ludi necumi cely cas na displej "co ak sa zmeni"...
Reakcia na: 810zssk #179322:
To menenie transparentov sa bude musieť spraviť... asi ručne...
lebo obojsmerne, keď dojde na zastávku linka s pôvodným číslom, niektorí ľudia do nej nastúpia v domnení že je to tá "pôvodná" linka a bude pokračovať naspäť na to "svoje sídlisko". Vodič to po čase odklikne, zasa s pár sekundovým oneskorením sa na transparentoch zmení linka aj cieľ, ale "múdrejší" ľudia čakajú na zastávke lebo doteraz videli pôvodnú linku ktorá je na svojej "konečnej". V čase keď sa označenie na transp. zmení už dávno nikto nenastupuje a nevystupuje takže vodič zazvoní a odíde. A v tom si všimnú ľudia že je to už nová linka a ide tam kam chcú ísť....
Inak zo sedloveho pozorovania to vyzera tak ze linky 5 a 9 su vyrazne uprednostnovane pred 38kou. Konkretne na 8ke ta Obchodna negeneruje dostatok cestujucich a tam je prazdna, plnsia zacina byt az od Floriana.

Co nepomaha je fakt, ze z SNP/Kamenneho idu 8 a 9 s minutovym rozdielom - co mam skusenost tak na Salezianoch sa nakopia, ale s deviatkou vpredu co nie je uplne best... ale still better than before 😉
Reakcia na: Mikimaus #179318:
No lebo toto je teraz riadna premávková trasa L5.. predtým bola riadna trasa L5 cez tunel a to cez Jesenského bola mimoriadna obchádzková trasa, teda sa jazdilo v režime výluka, na palubnom počítači tlačidlo odklon - nelistuje ani zastávky ani pásmo, ostáva v platnosti iba cieľ (a čas).
Reakcia na: Mikimaus #179318:
Vo vsetkych vozoch je imhd schema novych liniek 🙂
Reakcia na: Mike #179317:
Ale nie na ZP ?
Som si vsimol na L5 (nalepene na skle) nove trasovanie/schemu liniek, tak ako to bolo niekde lepene na BUSE..to je je produkt DPB or iMHD ? ?
No a com som sa cudoval, hlasi to zastavku za zastavkou..takze sa to predsa len da? Ked bola/je vyluka lebo Tunel...tak sa to nedalo a uz sa zrazu da..alebo to robia vodici manualne?..alebo sa zlakli, ze pride laminatka ?
Ináč chcel by som pripomenúť jeden závažný šotomoment a to že s novým linkovým vedením premávajú vozy z oboch el. vozovní na všetky radiály. ☺
Reakcia na: Author #179314:
Dakujem za vysvetlenie, ale aj tak by mozno bolo lepsie, ak by ten preklad bol nie 3 a 5 minut, ale naopak 5 minut (medzi 3 a 5) a 3 minuty (medzi 5 a 3), a to kvoli tomu, ze na trojku budu nasadzovane aj kratke elektricky.
Reakcia na: Author #179314:
Rýpnem si ? : ale občas Ti to spôsobí že zo zastávky A do zastávky B sa za 15 minútový lístok dá dostať 1 linkou, ale druhou je to už 16 min ?
Reakcia na: JeJe #179313:
to len na prvy pohlad, kedze v sieti elektriciek plati tzv.sekundovy princip (zaokruhlovanie medzizastavkovych usekov v sekundach na kumulativne minuty nadol), tak 3-5 mas na Racku, ale na Vazke, kde sa prvykrat stretli mas 4-4..

Napriklad:
Vazovova>Raca
12:31:35 (zaokruhlene na 12:31) ide 3ka
12:35:03 (zaokruhlene na 12:35) ide 5ka
preklad 4-4

Kedze Vazovova>Rac.myto je 00:01:51, tak Racianske myto>Raca vyzera takto:
12:33:26 (zaokruhlene na 12:33) ide 3ka
12:36:54 (zaokruhlene na 12:36) ide 5ka
preklad 3-5

Zaokruhlovanie na kumulativnych casov v sekundach na cele minuty nadol pre ucely zast.CP je s cielom, aby elektricka neodisla predcasne..
Reakcia na: 810zssk #179294:
Suhlasim, na Racku sa casto stavalo, ze dlho nic - a potom prisli naraz aj tri elektricky, a ludia sa nezmyselne nahrnuli vzdy do tej prvej. Ale na vine boli aj cestovne poriadky, intervaly na radiale v smere do Race vobec neboli dobre. A nie su ani teraz - rano po 8:00 alebo vecer po 18:00 su medzi 3 a 5 intervaly 3 a 5 minut, a nie slubovane 4 minuty...
Reakcia na: Valec #179310:
Ono tam to nastupiste a je ,len nie je oznacene.
Reakcia na: Mike #179306:
Za predpokladu pekného počasia a za predpokladu, že naozaj tú L7 vodič pristavý min. 2 min. skôr a nie naopak. Drvivá väčšina odchodov L7 je na poslednú chvíľu, kedy ľudia húfne z vlakov prípadne z nástupišťa dobiehajú a vodič zvoní a je celý nervózny aby stihol odchod. O tom, že zavrie dvere ľuďom pred nosom už nehovoriac...
Jednoznačne L7 z denno-dennej skúsenosti by mala stáť na vnútronom okruhu aby nabrala väčší význam pre dobiehajúcich ľudí zo stanice.
Reakcia na: Mike #179306:
V tomto kontexte by bolo najvhodnejšie spraviť nástupište na vnútornej koľaji pred pripojením sa na hlavnú trať. Tam by mohol spoj stáť aj celých 8 minút a nechať nastupovať ľudí z vlakov. Následne by potiahol na spoločnú zastávku kde by mohli nastúpiť tí zvyšný a šup ho do mesta. ?

Každopádne, ak by mala stáť na vonkajšom nástupišti, chcelo by to sem premiestniť ten displej odchodov z Hlavnej stanice, aby hneď všetci vedeli či pôjde skôr L3, L5 alebo L7 (prípadne tí menej všímavejší by si všimli, že nejaká L7 vôbec existuje).
Dnes som sa bola v sedle pozrieť na vyťaženosť linky 2 (7129), zviezla som sa z Floriánskeho nám. na ŽST Nové mesto a odtiaľ späť do centra.
V smere na Nové mesto takmer všetci cestujúci vystúpili pri Poluse, 5 ľudí išlo ďalej, ale na Zátiší vystúpili 3. Vo voze som ostala iba ja a jeden pán, ked elina zavrela dvere a čakala na semafore, po ohlásení nasledujúcej zastávky sa ten pán opýtal vodičky, či ho ešte pustí von, lebo chcel ísť na ZP a pustila. Takže na ŽST som išla iba ja. Naspäť nastúpilo na ŽST Nové mesto 7 ľudí a vozidlo (7116) sa naplnilo až pri Poluse + revízori... ?
Reakcia na: Author #179307:
Ved ja sa nestazujem, keby siel vcas mozno nestihnem prebehnut z nocaku 🙂 Len pre zaujimavost som to uvadzal...

No a super ze su take nadvaznosti ako napr. ta 70 🙂
Reakcia na: 810zssk #179284:
Fajn, ze si bol dnes v terene od rana.. Co sa tyka zmeskaneho prveho vyjazdu.. tazko sa stiha tento super skory vyjazd (3:47), ked sluzobak pride najskor 3:37.. A prva E z Dubravky sa musela posunut z 4:40>38, aby sa stihal prestup na prvu 70 aj pri trocha pomalsej chrono ..kvoli obmedzeniam..
Reakcia na: 810zssk #179304:
Ja za vonkajšiu. Aby "zákazníkovi" mohla pristaviť el. teoreticky aj o 2 min. skôr a ten mohol nastúpiť a v kľude si sadnúť a vodič sa nemusí obávať že pôjde nejaká el. z Rače (alebo nebodaj z vozovne) ktorú bude zdržovať. A zvlášť teraz ak budú viacerí ľudia z vlakov cielene čakať na L7, lebo tam si sadnú, tak môžu čakať na osobitnom nástupišti a nemiešať sa s tými čo idú na L3/5. a Ten zákazník čo chce váhať a čakať na to čo príde prvé tak môže prebehnúť operatívne od 1 označníka k druhému.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.