Žiaľ ja som išiel v Brne jednu noc z piatka na sobotu ako šotoušenie viacerými nočákmi a mám z nich rovnaký zážitok ako v Ba... štýl jazdy úplné preteky po obmedzovač, čo je možno o málo rýchlejšie ako v BA, ale v porovnaní s mnohými vodičmi u nás na nočákoch ani nie... acestujúci rovnaké zloženie ako u nás: pár sociek čo sa vyváža v teple, väčšina ožratá mládež z diskoték a zopár civilov... ok možno to % civilov bolo o málo väčšie ako u nás ale tiež nie o moc...
To je strašne dlhá doba kým po zavretí dverí ten autobus odbrzdí. To že si pridá plyn do vysokých otáčok je vodičom, ktorý ten plyn pridá aj keď vie že to odbrzdenie autobusu neurýchli a tých pár sekúnd si na tej zastávke aj tak postojí...
Medaky su sice drahe, ale keby tu neboli, nic kvalitne by si nemal. Možno namiesto 25 Medakov by bolo možno dalsich 51-55 SORov. Neviem ako sa to presne volá ale to pomalé rozbiehanie SORu zo zastávky ( a vysoké otáčky motora k tomu) spôsobuje zastávkova brzda počas státia na zatávke. Logicky mala by sa hneď odblokovat po zavreti dveri, no bratia Libchavaci este pridali nejake 2 sekundy - asi aby si ludia stihli posadat a soferi just dupadli silou mococ na plyn.
Uz teraz sa mozes tesit na dalsie SORy
Chcem sa opýtať, že či sa už podarilo ľuďom z tohoto webu vypracovať nejaké návrhy na zlepšenie MHD alebo aspoň niečo spolu ako kolektív vypracovať a zaslať mestu, či sa iba diskutuje "o ničom"...
Mimochodom ako hodnotíte nové autobusy? Podľa mňa sú Mercedesy kvalitné ale veľmi drahé na to, čo si môže mesto dovoliť. Podobná kvalita sa dala zaobstarať aj za nižšiu cenu. Autobusy SOR sú čo sa týka priestoru katastrofa - ľudia trčia zo sedadiel do uličky, vo vlečke nie je kde stáť, v oblasti kĺbu je to snáď jediný autobus kde sa ledva postavia 4 ľudia, sklápacie sedačky sú úplne zbytočné (iba zaberajú miesto na státie) a ku podivu na to, že sú to ešte len ročné autobusy tak zateká do nich okolo okien a už som zažil v dvoch vozidlách zhodne na linke 63 zatekanie v kĺbe do interiéru. A niečo sa mi donieslo aj o praskaní rámov. Tak sa pýtam, že či zas protipól v cene - to najlacnejšie sa vyplatil. Mimo to niektoré autobusy SOR už počas rozbehu zo zastávky chvíľu stoja pričom motor je na vyšších otáčkach ale vozidlo stojí a pohne sa až po chvíli.
Och boze, hnusni cestujuci, maju ist radsej autom a nie reptat. Ale samozrejme nase pozicie treba zachovat aj potom ked uz autom budu chodit vsetci, napokon ako vieme zeleznica je tu pre zelezniciarov, nie cestujucich. Nieco ako MHD.
Fuj, skarede zeleznice Vam nedovolili ist do vlaku, 20-30 min. pred odchodom ?! ... Ak by sa nastupovalo do oboch suprav naraz, velka vacsina by nastupila aj do voznov Os vlaku, v domneni ze sa jedna o Zr so skorsim odchodom. Kludne ste mohli formou staznosti/nametu, pripomienkovat technologiu obratov a prac s nimi...
Pred casom dosla tiez "podnetna" staznost v zmysle: "preco sa k jednemu nastupisku pristavuju vlaky na odchod a zaroven na dalsiu kolaj toho nastupiska prichadzaju ine vlaky? Takto sa ludia zrazaju na schodoch a v podchodoch... " Navrhoval/a rozdelit perony na prichodove a odchodove.O prechodiacich tam nebolo nic...
?
Tak to ani omylom. Brnenské nočné rozjazdy (a hlavne jazdy) sú zážitok z inej dimenzie, porovnateľný len s jazdou trolejbusom zo Solingenu do Oehligsu.
vsetky tieto projekty co si vymenoval (az na metro) su PPP projekty, ale na dost inej urovni ako nase "PPP". je tam zaintereseovane mesto viedne (ergo spolkova krajina), ministerstva, do istej miery aj EU a sukromni investori (nieco na styl hb reavis) .. dalej aj ked nie su rakusani najcistejsi a dokazu tiez co to roztunelovat (skylink schwechat), ale tieto tri projekty pre zeleznicu sa im podarili..
co sa tyka metra, nestavia to len cisto mesto vieden, jednak uz spominana u-bahn steuer, co plati kazdy zamestnanec vo viedni, ale aj napriek tomu prispieva stat az do 50% na vystavbu metra, kedze to vieden je hlavne meesto...
a potom nepodstatny fakt, rozpocet mesta vieden, je skoro taky vysoky ako ma cela slovenska republika a sokujuco tam napriklad cez PPP vysiel vonkajsi dialnicny 52km dlhy okruh na 1,5 miliardy euro aj s 30 rokov prevadzky, spravy a je o 4 metre sirsi, betonovy, ma 8 km tunelov, 80 kmprotihlukovych stien, ako nasa slavna R1, ktora ide mimo mesta, je uzsia, a bude stat 3,91 miliardy euro
No, ja mám so železnicou opačnú skúsenosť. V minulom GVD prichádzal na hl.st. Os 3038 (17.30), na závese ktorého bola zaknutá súprava. Zadná časť točila na Zr 1703 (odchod 17.45). Na západnej polovici perónu však bolo na tabuliach "Nenastupovať". Po odchode Zr 1703 nabehla na zostávajúce vozne mašina, urobila sa brzda, potom sa ohlásil cez rozhlas posun, potom sa popotiahlo na druhý koniec perónu a až vtedy mohli nastúpiť ľudia na Os 3039 (odchod 18.10).
A čo tak zablokovať označovače a povedzme 20 s pred odchodom ich odblokovať a zahlásiť "GONG - Vozidlo o chvíľu odchádza, označte si, prosím, cestovné lístky"?
Podobne platí aj pre dojazdy L33 na Lovinského, kde je zákazová značka B6 s dodatkom 7,5t...
"Značka Zákaz vjazdu nákladných automobilov (č. B 6) zakazuje okrem vjazdu nákladných automobilov aj vjazd ťahača
prívesu, ťahača návesu a špeciálnych automobilov odvodených od nákladného automobilu alebo od autobusu"
otázne je, či sa trolejbus s pomocným dieslovým motorom považuje za špeciálny automobil odvodený od autobusu, ale tipujem, že hej. Každopádne nechápem, načo sa silou mocou trepú tou úzkou uličkou...
Chcem tu upozornit, ze este pred Vianocami bola pred zastavku Vystavisko osadena znacka zakaz vjazdu vozidlam nad 3,5t a akosi sa zabudlo na tabulku okrem MHD. Takze kazdym vjazdom 82 sa porusuje zakon. A je mozne aby vodic autobusu dostal pokutu???
Ake cislo bude mat trat Bratislava-Raca - Bratislava-Centrum - Bratislava-Petrzalka? ? ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike