si: ty niekedy asi nečítaš pozorne. FD prebehne 1.1.2004 tak isto ako skončí dotovanie podnikov MHD. Žiadne dvojročné vaakum nevznikne. Aj školy a zdrav. zariadnia boli zabezpečené dotáciou do mestkých rozpočtov. To, že tých peňazí bolo málo je druhá vec.
Kami: Aká je pravdepodobnosť? Vieš to nie je zákon o zákaze fajčení na verejných priestranstvách, ktorý by ľudia ignorovali. Tu sa budú odvádzať dane daňovým úradom a tie ich budú podľa nejakého vzorca prerozdelovať do pokladnice štátnej a obecných. Takže ak sa schváli zákon o FD, tak mestá hneď dostanú svoje prachy. Tie peniaze už nepôjdu do štátneho rozočtu a potom ich poslanci NR SR prerozdelia.
Ďalej otázne je ktoré dane budú podielové.Či zostanú iba pri priamich daniach alebo sa bude prerozdelovať aj z daní nepriamich? Ale určite by to malo byť aj z nepriamich daní, lebo sídla firiem sú väčšinou v BA a ostatné mestá by strádali. Cestná daň sa bude rušiť, nahradí ju niečo iné. Nemalo by sa platiť za autobusy čiže DPB uštrí.
Andrej (Anndy008): Úmyslom tohto celého je silný štát so silnými samosprávami. Úžitok nebude mať z teba len štát, ale aj tvoje mesto, obec. Pretože dane budeš odovzdávať obidvom. V Bratislave existuje jeden silný argument, prečo by to malo hlavné mesto hradiť zo svojho. No pretože sme hlavné mesto, pretože sídla veľkých spoločností pôsobiach na celom Slovensku odvádzajú dane tu (SPP, ST, Slovnaft,etc.) Ale to pri takých Košiaciach či Žiline neplatí.
Ďaľšia vec prečo by mali mestá platiť zľavy je, že na nich previedol podieli v mnohých podnikoch. Vodárenské spoločnosti (z ktorých budú pekné zisky po 1.1.2004, kedy prebehne deregulácia cien), na BA a KE prejdú podieli v letiskách, ďalej 10 až 49% balík akcií teplárni prejde na mestá ešte sa nevie kedy. Štát zabezpečuje mestám financie a najviac by sa to malo prejaviť v budúcom roku, no táto téma nie je nijak medializovaná a čiže ani onej neviedia široké masy. Tu sa len povedalo štát ruší dotácie a punktum. To čo by malo byť ďalej nepovie nik. Je otázka ako budú metá s týmto majetkom nakladať. Či ho celý predajú alebo iba časť aby mali investora ale aj zisky (podľa mňa najlepší spôsob)
Ak by mal byť štrajk, tak nie pod hlavičkov odborov. Ľudia ich majú plné zuby, lebo pán Saktor si chce vybojovať len dobré miestečko. Keby mu ponúkli nejakú funkciu tak drží hubu a krok. Ovaľa viac poviete ľudom ak spravíte štrajk bez podpory odborov. Proste mi Bratislavčania nesúhlasíme s týmto zámerom vlády. A ak by sa chceli nejaké odbory priživiť, rázne ich odmietnuť. A kedy by mal byť štrajk spustení. týždeň pred hlasovaní o tomto zákone v prvom čítaní. Aby sa poslanci mali probém pohybovať po meste vo svojich autiakoch.
Vladimír: DPB vozí niekoľko tisíc mimobratislavských študentov tak tu nehovor o vnútorných rezervách, ktoré by ušetrili pár miliónov možno desiatok. Ale mi tu hovoríme o takmer 1mld.
Turbo, Z: No pokúsim sa niečo zbúchať cez víkend. dajte maila a ja vám to pošlem zhodnotíte či je to dobré a potom by sme keď tak poprosili deka. Veď už nejaké tie skúsenosti v Bratislavských novinách mám ...
do vnutra by sa bolo treba tiez pozriet, ale nie systemom kde sa este nieco da skrtnut lebo to dopadne iba na zhorsenie prepravnych podmienok a na technicky stav vozidiel...
Re #17284 frenky: hmm ten strajk ma len jednu drobnu chybycku - musela by za nim stat neaka dost silna osobnost alebo organizacia, ale odbory (aspon zatial) sa do toho nehrnu a podnik ako taky pokial mu to neodobri mesto (aspon tichym suhlasom) tak tiez urcite nie...
Ano, to im teraz vyhovuje. Ale snad uz dlho nebude. Ved kam pozries - samy protest... hranice, dialnice, skoly, polnohospodari etc. Toto tu uz davno nebolo! Ved si za posledne dva roky ledva pamatam nejaky strajk. A za dva mesiace tolkoto...!
Ja by som uvital strajk. A mozno to znie cudne, ale uz teraz sa tesim. Ved ako Sicko pisal, totalne by to ochromilo dopravu v celej Ba. A co takto spravit celo narodny strajk vsetkych dopravcov? Resp. vsetkych prevadzkovatelov DP...
Ved este si pamatame ako to vyzeralo pri poslednom strajku... Kto nemal auto, bud siel na bicykli, alebo pesibusom. Ja mam dakedy pocit, ze Slovaci su dost cudny narod. My namiesto toho, aby sme sa razne postavili na odpor radsej pokrcime plecami a zmierime sa zo vsetkym. A toto podla mna nasim politikom vyhovuje.
No proste anarchia... ako to, ze takemu vysokopostavenemu ministrovi neprichadzaju do hlavy dosledky? Ale anarchia by nebola zla aspon na tri-styri dni
s tym strajkom by sa ale nemalo cakat na zrusenie dotacii ale (pokial sa nevyjasni moznost zvysenia prijmov mestskeho rozpoctu (zmena prerozdelenia dani) a nasledne vyssie dotacie od mesta) podla moznosti cim skor a v co najvacsom rozsahu (t.j. vsetcia dotknuti dopravcovia a aspon na 4 - 5 dni), aby si ti magori na ministerstve uvedomili ze bez verejnej dopravy skolabuje kompletne cela doprava...
Vyzera to tak, tych 870 co teraz platim kazde 3 mesiace na elektricenku si budem dakde ukladat a kupim si lepsi bike + vystroj... Len dufam ze mi ho potom neslohnu. A ak sa tie dotacie naozaj zrusia, tak najskor ako budem moct letim do nejakeho normalneho statu (CR).
J: ide o to, aka je pravdepodobnost ze FD bude od 1.1. realne fungovat.
Teraz maju obce 5,18 % z dane z prijmov PO a podiel z DzP FO (9,4 mld) a 60/40% cestnej dane (0,9 mld). DzP sa deli 60% podla poctu obyvatelov a 40% podla sidla. Plus dalsie dotacie a transfery (10 mld).
Pri hrubom vypocte ziska Blava pri 66 mld DzP asi 5 mld Sk, teda 15% balika. Zalezi od prerozdelenia podla sidla. A este je tu DPH (99 mld) ci spotrebne dane (36). Cisla su plan 2003.
Dochadzajuci studenti tu minaju peniaze a nie malo. Iny je ziacik na zakladnej, ten si kupi maximalne colu, hotdog a dake cigarety. Vysokoskolak tu realne byva, stravuje sa a chlasce.
Pri tohtorocnych cislach by znizenie zlavy na 30% prinieslo nieco cez 100 mil trzieb, dalsich 900 by stale chybalo. Cize mesto pri sucasnej situacii musi dodat 1 mld+ kapitalove.
No s tymi zlavami - je to urcite zlozite, ale podla mojho nazoru by zlavy pre studentov (len o nich budem hovorit) mal hradit stat. Kedze studovat chodi clovek zvacsa mimo svojho bydliska a v podstate neskorsi prinos z tych studnetov ma tiez stat. Iste je tu druhy problem, ako to zorganizovat...
A tiez sa mozno mylim
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
Kami: Aká je pravdepodobnosť? Vieš to nie je zákon o zákaze fajčení na verejných priestranstvách, ktorý by ľudia ignorovali. Tu sa budú odvádzať dane daňovým úradom a tie ich budú podľa nejakého vzorca prerozdelovať do pokladnice štátnej a obecných. Takže ak sa schváli zákon o FD, tak mestá hneď dostanú svoje prachy. Tie peniaze už nepôjdu do štátneho rozočtu a potom ich poslanci NR SR prerozdelia.
Ďalej otázne je ktoré dane budú podielové.Či zostanú iba pri priamich daniach alebo sa bude prerozdelovať aj z daní nepriamich? Ale určite by to malo byť aj z nepriamich daní, lebo sídla firiem sú väčšinou v BA a ostatné mestá by strádali. Cestná daň sa bude rušiť, nahradí ju niečo iné. Nemalo by sa platiť za autobusy čiže DPB uštrí.
Andrej (Anndy008): Úmyslom tohto celého je silný štát so silnými samosprávami. Úžitok nebude mať z teba len štát, ale aj tvoje mesto, obec. Pretože dane budeš odovzdávať obidvom. V Bratislave existuje jeden silný argument, prečo by to malo hlavné mesto hradiť zo svojho. No pretože sme hlavné mesto, pretože sídla veľkých spoločností pôsobiach na celom Slovensku odvádzajú dane tu (SPP, ST, Slovnaft,etc.) Ale to pri takých Košiaciach či Žiline neplatí.
Ďaľšia vec prečo by mali mestá platiť zľavy je, že na nich previedol podieli v mnohých podnikoch. Vodárenské spoločnosti (z ktorých budú pekné zisky po 1.1.2004, kedy prebehne deregulácia cien), na BA a KE prejdú podieli v letiskách, ďalej 10 až 49% balík akcií teplárni prejde na mestá ešte sa nevie kedy. Štát zabezpečuje mestám financie a najviac by sa to malo prejaviť v budúcom roku, no táto téma nie je nijak medializovaná a čiže ani onej neviedia široké masy. Tu sa len povedalo štát ruší dotácie a punktum. To čo by malo byť ďalej nepovie nik. Je otázka ako budú metá s týmto majetkom nakladať. Či ho celý predajú alebo iba časť aby mali investora ale aj zisky (podľa mňa najlepší spôsob)
Ak by mal byť štrajk, tak nie pod hlavičkov odborov. Ľudia ich majú plné zuby, lebo pán Saktor si chce vybojovať len dobré miestečko. Keby mu ponúkli nejakú funkciu tak drží hubu a krok. Ovaľa viac poviete ľudom ak spravíte štrajk bez podpory odborov. Proste mi Bratislavčania nesúhlasíme s týmto zámerom vlády. A ak by sa chceli nejaké odbory priživiť, rázne ich odmietnuť. A kedy by mal byť štrajk spustení. týždeň pred hlasovaní o tomto zákone v prvom čítaní. Aby sa poslanci mali probém pohybovať po meste vo svojich autiakoch.
Vladimír: DPB vozí niekoľko tisíc mimobratislavských študentov tak tu nehovor o vnútorných rezervách, ktoré by ušetrili pár miliónov možno desiatok. Ale mi tu hovoríme o takmer 1mld.
Turbo, Z: No pokúsim sa niečo zbúchať cez víkend. dajte maila a ja vám to pošlem zhodnotíte či je to dobré a potom by sme keď tak poprosili deka. Veď už nejaké tie skúsenosti v Bratislavských novinách mám