Spectre: Súčasné naše B961-ky majú prevodovky VOITH trojstupňové, ale je predpoklad, že tie, ktoré prídu tohto roku budú mať už prevodovky štvorstupňové. Motor IVECO + dobre nastavená prevodovka = aj úspora PHM. B961-kám sa dokonca už upravovala norma na spotrebu, pretože vodiči mali doslova abnormálne úspory (= privysoké odmeny :)). Pôvodná norma bola stanovená podľa Karos B941E.
Sorry, ale čo sa stane so 7053 naozaj netuším
Sorry, ale čo sa stane so 7053 naozaj netuším




Kami
Zaujala ma ta paka prevodovky. Ja som skor pocul nazor, ze pri GO by do 732 mali davat silnejsie prevodovky (5P120), lebo po case opat "rataju zuby", ako pred GO (5P80). A hoci sa v prirucke pise o rozbiehani na 1ke, malokto to dodrziava. Spojka vydrzi.
Spectre: pises o ramoch a o 14Tr. Uz K900 ma ram zosilneny a cela nemaju ziadnu nosnu funkciu. Preto nemam doveru ku GO na 93x. V 950 je ram dalej zosilneny kvoli bezpecnosti pri prevrateni. Keby sa dalo v Karose fotit, tak sem hodim link na fotky holych bocnic a skeletu, co sa tam "povalovali" pocas dna otvorenych dveri. Mozno by si z toho dokazal nieco vycitat.