Reakcia na: Spectre #16868:
Ja mam niekedy pocit ze dpb pouziva retarderov uz davno. A strka ich aj do autobusov, aj trolejbusov, aj elektriciek, ustrednych dielni a dispecerskych felicii...
Prosim o prepacenie za ten ultra-dlhy prispevok plny pravopisnych chyb
) z Karosy. On totiz funguje tak, ze dvere su otvorene vtedy, ked cez cievku tecie prud. Ked vypnes baterky, automaticky ti zacne tlacit vzduch a zatvarat ti dvere. Najhorsie na tom je ale to, ze ked napr. mas dlho otvorene dvere, cela ta sustava sa ti prehrieva a ten ventil sa kazi. Preto sa napr. na vsetkych trolejbusoch otvaraju predne dvere tak pomaly. Vsak kedysi bolo normalne, ze sa v lete jazdilo s vycapenymi prednymi dverami. Inteligentny vodici, ktori vetraju na konecnej to robia tak, ze tie dvere odvzdusnia ventilom a manualne otvoria.
oficialne vyradili a ponukaju Renault Iliade. Mimochod, rovnako ako Agora ma panelovu konstrukciu
.
Kami
Zaujala ma ta paka prevodovky. Ja som skor pocul nazor, ze pri GO by do 732 mali davat silnejsie prevodovky (5P120), lebo po case opat "rataju zuby", ako pred GO (5P80). A hoci sa v prirucke pise o rozbiehani na 1ke, malokto to dodrziava. Spojka vydrzi.
Spectre: pises o ramoch a o 14Tr. Uz K900 ma ram zosilneny a cela nemaju ziadnu nosnu funkciu. Preto nemam doveru ku GO na 93x. V 950 je ram dalej zosilneny kvoli bezpecnosti pri prevrateni. Keby sa dalo v Karose fotit, tak sem hodim link na fotky holych bocnic a skeletu, co sa tam "povalovali" pocas dna otvorenych dveri. Mozno by si z toho dokazal nieco vycitat.