Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #165707:
Vsak uz sme tu mali vlakovu linku s tarifou MHD, tak co riesime?
Reakcia na: kecho #165712:
To navešanie pár drôtov na stĺpy na takom krátkom úseku stojí až 2,265 mil € (68 mil SK)?
Reakcia na: no.ev.di. #165697:
Dát na zastávky označovače. Náklady 0,5 eur. O moc víc to nebude.
Reakcia na: no.ev.di. #165707:
Jednoduše a primitivně. Mít označovač jízdenek na železničních zastávkách.
Reakcia na: Peon #165705:
postup asi taký istý, ako keď sa vyvráti poľský autobus v rumunsku
Reakcia na: Mike #165706:
Od teba som zvyknutý na príspevky vyššej informačnej hodnoty. ? Ako som tu už neraz spomínal, moje otázky sú niekedy "uisťovacie". Teda odpoveď predpokladám, ale nie som si istý.

Tu však väčšinou neviem alebo "nedocvaklo" mi.. Ak mi niekto odpíše k veci (rozumne), možno zistím, že časť z toho mi mohlo napadnúť...

Ale tak - nie je to zaujímavá téma na diskusiu?
Reakcia na: 810zssk #165701:
tak to napadlo aj mňa, ibaže teba uniklo to, že kde by si cestujúci, ktorý by začínal cestu vo vlaku označoval ten lístok?! Si ho pôjde cvaknúť do autobusu a vráti sa k vlaku, pričom mu zatiaľ bude bežať platnosť lístku? ZSSK nebude inštalovať označovače na časové lístky tak skoro, preto som premýšľal nad tým, kde by si ľudia označovali lístky.
Reakcia na: Peon #165705:
Preboha občas zapoj aj to čo máš v hlave, myslím že sa to volá mozog.
Ale najlepšie asi zistíš, ak sám zinscenuješ nejakú MU v Rakúsku na 901/ v Maďarsku na 801, kľudne môže byť aj nehoda busu s Tvojim igk a uvidíš, ako sa to bude riešiť. ?
(SNÁĎ LEN) HYPOTETICKÉ OTÁZKY. Pre mňa zahalené rúškom tajomstva...

Re #165702 Peon: Pri dopravných nehodách a napr. zraneniu cestujúcich vo vozidle asistuje oblastný dispečer alebo nehodovka DPB. Stalo sa už niečo podobné aj na 801-ke alebo 901-ke v Maďarsku / Rakúsku - neviete náhodou? ❓

Keďže prítomná býva aj polícia a RZP, ako sa to celé rieši? Keďže naša RZP tam nemôže zasahovať (a polícia asi tiež nie), určite je to zložité... Polícia totiž, pokiaľ viem, môže v inej krajine EÚ v schengene zasiahnúť do určitej vzdialenosti od štátnej hranice iba pri cezhraničnom prenasledovaní - bezodkladne však musí kontaktovať tamojšiu políciu, ktorá to na svojom území preberie. A ak by "nebonedaj" museli zasahovať aj hasiči, predpokladám, že tamojší (z tej krajiny) by tam išli.

Príklad: Nedajbože nehoda 901-ky s rakúskym osobným autom. Ak nevie dispečer po nemecky ani anglicky, asi veľa neporieši..

S poistením vozidiel DPB v zahraničí je to ako približne? Sú poistené? A na krytie materiálnej škody cestujúceho napr. vplyvom dopravnej nehody má DPB nejaké poistenie do zahraničia?

PS: Za akým účelom jazdil oblastný dispečer do Hainburgu v prvý deň premávky 901-ky? Iba kvôli monitorovaniu počtu cestujúcich (na prípadné posilnenie dopravy) ALEBO aj nejaký iný dôvod bol?
Reakcia na: Mike #165703:
Ale na 32ky nedelne ani za toho Fera nedaju aspon Solarisy. Kazdu polhodinu to chodi a este aj kratasy, v ktorych sa ani len nedaju ulozit kufre ❗ ?
Reakcia na: Headdy #165700:
Bežný večer by postačoval SOR B9.5. (a to aj po skončení smeny v slovnafte). Iné je to nedele večer, keď rýclikmi prichádzajú študáci s batohmi a idú na intráky (resp. ubytovne) na Trnavskom mýte, do Prístavu a do Vlčieho Hrdla. Zhodou okolností práve v kritickom čase večer ide na jednom spoji L74 sor B9.5 (prejazd zo 77), ale tam sa tiež všetci pomestia, aj keď sú natlačení. A iné je to teraz počas MS, keď musia byť všetky 74 kĺbové, a oprávnene. V úseku Hl.St - Zminý štadión sú niektoré večerné spoje značne plné (pred/po zápasoch).
Reakcia na: Hug0 #165699:
Prečo? ? Podľa mňa pri mimoriadnych situáciách by sa oblastným dispečerom zišiel megafón - možno aj za jazdy v aute napr. pri neobsluhovaných zastávkach by mohli ľudí informovať. ☺

Čo sa Valcovho príspevku týka, pri spustení 901-ky do Hainburgu po 9 h pod Novým Mostom dispečer (bez zosilňovača) ľudí informoval, že pôjdu naraz dva autobusy. Aby sa všetci netlačili do prvého.. Ak si dobre pamätám, oba boli na prasknutie - totiž vtedy jazdila 901-ka zadarmo...

Predpokladám, že informovať cestujúcich nie je prvoradou úlohou dispečerov. Na to je skôr zrejme telefonická infolinka DPB a samozrejme médiá prostredníctvom tlačového oddelenia DPB. A prostredníctvom letákov na zastávkach tuším oddelenie informatiky a koordinácie dopravy DPB.

A k cudzím jazykom: Operatívne v mimoriadnych situáciách ak je oblastný dispečer osobne prítomný (viď #165687 ) nech informuje on. Zaujímalo by ma či pri ich prijímaní sa vyžaduje aj aká-taká úroveň znalostí cudzieho jazyka..
Reakcia na: no.ev.di. #165697:

Efektivny a spravodlivy sposob oznacenia casoveho listka: Cestovny listok vlozte do oznacovaca a pockajte na oznacenie.
Reakcia na: no.ev.di. #165693:
napadla ma kombinacia 74+96, len neviem ako sedia a ci pri tom "lukrativnom" intervale by sa to vobec oplatilo.. ?

inak ako je to vlastne s vytazenostou 74ky vecer?
Reakcia na: Peon #165698:
To čo je za otázku ? ?
Reakcia na: Valec #165687:
Disponuje DPB nejakým megafónom? A oblastný dispečer by vedel túto informáciu podať aj v angličtiine (príp. aj nemčine)?
Reakcia na: Joyki #165695:
možno zadrem blbosť ale pre ako takú propagáciu by som to spravil tak, že by som to začlenil pri obnovení dopravy v úseku ŽST Nové Mesto - Petržalka ako linku BID. Teda by bola možnosť sa voziť vlakovou linkou S59 (v úseku Petržalka - Vajnory) a S95 (v úseku Petržalka - Rača) na mestskú tarifu. Keby sa to takto označilo a tieto CP by sa vylepili na príslušné zastávky a oznamy, že sa dá takto cestovať, možno by to pomohlo vyťaženosti vlakov na tomto úseku. Na ŽST Nové Mesto, Vinohardy, Prievoz a Raču, či Vajnory by ľudia mohli využiť aj vlak, čo by pri takejto propagácií ľudia využili. Bohužiaľ ma nenapadá žiadny efektívny a spravodlivý spôsob označovania časových lístkov. Ľahšie by to bolo s električenkami, ktoré by boli akceptované, pričom na jazdu do staníc Rača a Vajnory by bolo treba mať PCL na 1.+2. pásmo. Šlo by to teda spraviť tak, že platné by boli iba PCL a tí čo by nemali PCL kupovali by si podľa tarify dopravcu lístky na stanici alebo u sprievodcu.
Reakcia na: mrcheef #165664:
Nie som práve Senčan, čiže odtial domov nič a keby som aj bol Senčanom, ani tak nešiel by som autobusom. To len v krajnom prípade. ?
Reakcia na: 810zssk #165694:
Snád len niekolkoročná prestávka os.dopravy... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.