Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
6630 dnes vyhlasovala zastávky. Ale len názov zastávky, žiadne: NASLEDUJÚCA ZASTÁVKA... Fungovalo to nasledovne: Vodič zastavil na zastávke, ozvalo sa PRIEVOZSKÁ. Pár sekúnd po zatvorení dverí sa zase ozvalo HRANIČNÁ. Gong ani oznámenie zastávky na znamenie nehrozí. Hlasitosť klasicky nastavená na minimum.

SPECTRE: nezbehneme cez víkend na bicykel?
Ale aj 6222 a 6226 majú poruchu len preto, lebo trolejbusy sa na zimu nevystriekajú proti korózii. Ten rám nevydrží večne. To je typický príklad zo Sanosmi, tie by sa tiež možno neboli rozpadli. Zasa budem hovoriť o Karose, ale Karosa B7xx, alebo B9xx je asi taká koncepcia, že keď vyberieme istú časť z karosérie, celé sa to rozpadne, ako domček z karát -> samonosná konštrukcia. Trolejbusy majú nakisto samonosnú konštrukciu, ale sú riešené oveľa lepšie, ako Karosa a pri riadnej údržbe je udávaných 10 rokov len doba životnosti po generálnu opravu - tú je treba vykonať, pretože nič nieje dokonalé. Trúfam si odhadnúť, že taká 14Trka by kľudne vydržala 35-40 rokov. To však platí pri pravidelnej údržbe, nie až keď prihorieva. Takáto údržba by mala byť samozrejmosťou, bohužiaľ, nie je tomu tak. Ono pri dobrej starostlivosti by aj tá Karosa vydržala 20 rokov v pohode, ale napr. 14Trky, alebo Ikarusy 280 sú "masívnejšie", a sú o niečo odolnejšie, takže sa napríklad hneď "nerozhrkajú". Na funkčnosti to nepridá, ani neuberie (hýbe sa? hýbe sa!).

Sumarizácia : Poriadnou údržbou sa predíde zlomeniu náprav
Majkl: To by som bol aj ja rad, ale zober si 6222 a 6226, ktore uz asi z Hrobonky nevydu, lebo nie su peniaze (1.5 miliona) na opravu.

Spectre: Ja hovorim o priemernom veku, nie o zivotnosti. Podla mna je hroza, ze za poslednych 10 rokov sme nekupili ani jeden kratky trolejbus. Drviva vacsina bola dodana v rokoch 1988 - 1991... Urcite by som vsak radsej dal peniaze na modernizaciu 14Triek ako na plynofikaciu Karos.
A mimochodom, priemerný vek určite nie je 11 rokov. Ak 14Trka vydrží 11 rokov, tak potom má krpatá Karosa priemerný vek 2 týždne.

Ak si pozrieme trolejbusy z roku 1989, stačí na nich dotiahnuť dekle, aby pri rýchlosti>40kmh nerachotili, inak im nič nieje (okrem menšej hrdze, to však nie je vina trolejbusu). 15Trky majú vlastne teraz 11 rokov a sú úplne do pohody - aj 6606 bez generálky (až na lak)
D3k0: skor by som povedal, ze budu robit modernizaciu na sposob opavskeho vozu c. 52. A ked ide o dlhe vozy, ja by som tu najradsej videl Ikarus 435T (nech je naka unifikacia s autobusmi).
Dnes isty pan vodic urval zmetak na tej bohovsky dobre urobenej vyhybke pri otocke Karlova Ves.
tr3mp: Ja by som najradsej peniaze na plynofikaciu vyuzil na stavbu trolejbusovych a elektrickovych trati. Trebars aj na Dlhe diely. Plynofikovane autobusy sa rozpadnu po styroch rokoch a aj tak bude treba kupovat nove...
Ja si zas myslím, že až takí kreténi niesme a kúpime 21Tr - chlapík z vozovne Komín v Brne mi hovoril, že cena je takmer rovnaká. 14Trky sa stále posielajú do Zlína, po tejto generálke vydržia v pohode ešte zopár rokov. Nebolo by však od veci, keby sme 14Tr zrekonštruovali na 14TrM, ako napr. v Brne.
Andy: Dovolil by som si tipnut, ze ano. Ved priemerny vek kratkych trolejbusov je cca. 11 rokov, takze za par rokov sa zacnu rozpadavat a bude treba kupit nieco nove. Ale radsej by som tu videl 21Tr...
To som nevedel...
Inac nebudu v BA niekedy 14TrM?
Andy: Ze mas pravdu. To cislo zmenili, lebo ten autobus prestahovali z vozovne Krasnany do vozovne Jurajov dvor. Krasnany maju ev. c. 3xxx, Jurak 2xxx (ale len busy).
Co si myslel tym no jo?
A preco stale menia cisla?
Andy: No jo...

All: Aby som nezabudol: "Novy" kratky Ikarus c. 2011 je ex. 3036...
COLOR: Ja ich vidim tiez kazdy den, ale nikdy nemam cestu.

A jedna otazka na vas?
Kto vie povedat ax. rychlost akou siel Ikarus 280 pri tupolevovej ked bol uplne prazdny a ja som v nom bol ako 7 rocny sam? Ja si pamatam 110kmh^-1
A preco vlastne nikdy nepridu objednane vozidla na cas? Ked hovorili ze 6627-30 pride zaciatkom roku 2000, tak dosli v aprili 2001??? Este ma nikdy nic neprekvapilo.
Ale najkrajsie bolo, ked som byval v petrzke a bol zvyknuty na ikarusy 280ky. Prisiel 4400 (taky ten TAM zelenomodry) a ludia donho nechceli nastupit. Ja som si nastastie vsimol, ze je tam tabulka 43, tak som nastupil a ostatni potom za mnou. Ale potom to s nim islo dolu vodou 🙂
Andy: ja ich na bicykli vidim skoro kazdy den...
d3k0: Tak skus spocitat kolko jazdi v BA nizkopodlazakov... A ja 82kou nechodim.
Kazdy den chodim 202kou a to je uz nudne...
Stale len 6606 a podobne 'vibracne trolejbusy'.
No obcas je to lepsie ked dojde taka 6627-6629. 6630 neznasam, lebo a rozbite sklo... A inac nechapem co to ma byt to hlasenie: "nasleduje zastavka"... Ked uz to testuju tak nech testuju aj mena zastavok a nie ten debilny zvuk!
A inac neviem, kde a kedy by som mal prilezitost ist nizkopodlazakom... Ved ich je velmi malo...
Info Peter P./d3k0: 7815+16 a 7071 uz vysli z ustrednych a jazdia na linkach 12 a 3. 7905+06 je uz po nehode s 7904+03 v poriadku a jazdi na 7. 1701 je na 82/10, 1702 na 82/2. 7819 je odstavena po nehode. 7303 uz pomaly moze aj jazdit. Skusobne, samozrejme. 7759+60 vcera prisla o Lipton, uz je len zlta... 3510 je uz OK, vcera som ju videl na 29.

COLOR: 1911 som dnes videl na 21.

Turbo: Cojaviem, kazdy ma monitor nastaveny inak. Doma mi to viac vypeckovat uz nejde, v robote je to vidno tiez v poriadku, na niektorych monitoroch dokonca uplne tmave...

Andy: Tak ty si az teraz isiel nizkopodlazakom? Ved ti uz dva mesiace chodi okolo skoly 🙂 To ma stve, ze kym som tam studoval a kazdy den chodil 82kou, tak neboli ziadne Ik412 ani 415, ale len hnusne Karosy, ktorym sa za jazdy otvarali dvere a skapinal motor. Ale este horsie ako Karosy boli dochodkyne 🙂

Gabika: Nie je dostatok prevadzkyschopnych vozidiel. To je tak, ked tretina najnovsich Ikarusov stoji vo vozovni a caka na opravu.
Gabi: toto ti povedat neviem, mal by chodit pravidelne, ak vymeskava len obcas, je to nespolahlivy vodic. skus zavolt 59505950 to su informacie DPB, ale na druhej strane nemaju tam konkretne informacie. Povedia ti tam asi len tolko, co ja. A ked chces silou-mocou cakat, mailni: zad@dpb.sk
mari sa mi, je to prehliadacom, alebo toto ma novy design??? #1650 dneska to idem kupit... povodne som chcel 100/36 KODAK za 150 na nam. SNP #1649 DVE koruny!??

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.