Já ty čísla neznám, protože výše uvedené vozy v Praze nejezdí. Těžko ti někdo taková čísla vůbec dá, když spotřeba se liší linka od linky a město od města. V Praze jsou kloubové linky, kde je denní spotřeba okolo 65 l/100 km. Stejně tak se najdou v Praze linky, kde je spotřeba i 33 l/100 km.
"Najlepšie bude ak to nájdeš na webe a dáš na to link"
A co kdyby sis ty čísla vygůgloval ty sám?
Spotřeba Solarisu bude v Ostravě úplně jiná než kdyby tentýž Solaris jezdil v Praze. Praha je kopcovitá a dnes a denně tu skáčou autobusy v kolonách mezi auty.
V Praze máme Citybusy/Citelisy a Sorky. Měli jsme tu ve zkušebním provozu z krátkých vozů ještě Mercedes Citaro. Ze všech výše uvedených značek byla spotřeba na lince 135 (Citelis-52 l/100 km, Citaro-48 l/100 km, Sor 45 l/100 km). Vzhledem ke hmotnosti Solarisu neočekávám, že by byla spotřeba nižší než cokoliv z výše uvedených vozidel.
Aké máte dojmy z dnešnej šotoakcie? Som prekvapený, aká dlhá bola (od cca 10:15 h do cca 16:30 h - približne 6 hodín 15 minút). Podľa zloženia cestujúcich a dĺžky fotozastávok mám dojem, že DPB spravil (s KPMHaRD) akciu hlavne pre šotoušov z imhd. ?
Príjemne ma prekvapilo, že historické autobusy sprevádzal na aute oblastný dispečer DPB. Na vybraných miestach stáním cez cestu zabezpečil ich plynulý prejazd a keď sa čakalo na zmeškaný bus na okraji cesty, tak okoloidúcim autám umožnil bezpečný prejazd. K dokonalosti podľa mňa chýbalo iba zapnutie sirény a majákov, aby kolóna historických autobusov na seba viac upútala. ?
Sklamalo ma, že sa vynechala zachádzka k Spaľovni. Ale oceňujem, že sa nešlo na Opletalovu ani do Čunova, to by už bolo zbytočne veľa podľa mňa.. Úžasné bolo to tuším 3-násobné otočenie sa na kruháči pri Prístavnom moste. ? Škoda, že pri jazde tunelom nešla oproti električka - bolo by to ešte kurióznejšie.
Viaceré zastávky boli oproti plánu vynechané. Namiesto nich však boli na požiadanie niektoré iné.
vo vseobecnosti Ti tu bolo x krat vysvetlene, ze autobus porovnatelnej konstrukcie a vykonu s nizsou hmotnostou (ci priemerom kolies) ma nizsiu spotrebu (s klimatizaciou ci bez klimatizacie) oproti tazsiemu autobusu. Co tu furt trollujes s cislami, ked by si spochybnoval aj vysledky merani spotreby robenych na tej istej trase - keby take existovali ? Udaje vyrobcov ti posluzia jedine na tvoje nekonecne lamentovanie, prevracanie fyziky a spam tohto fora. Si najdi zensku alebo chlapa a daj uz pokoj.
DPB má šetriť ale jeho členovia predstavenstva a dozorných rád majú najväčšie odmeny spomedzi všetkých mestských podnikov. Len somár by si myslel, že všetci berú spodnú hranicu ?
a čo takto konkrétne čísla? ? uvedieš ich aj teda koľko má spotrebu taký Mercedes Citaro, MAN, Volvo, Van Hool, Solaris a Citelis, alebo budeme donekonečna počúvať iba "SOR má najnižšiu spotrebu" pričom sme ani nevideli čísla? Najlepšie bude ak to nájdeš na webe a dáš na to link, príp. z nejakého dopravného webu, kde bude napísané koľko pri teste v danom meste zožral daný bus na 100km.
Inak zaujímala by ma aj spotreba CNG klbákov jednotlivých výrobcov.
Usetrili by sa minim. 2 vozy, ale podla mna ju staci useknut uz na Trnavskom, a cez Racko spat. Tam je prestup mozny na linku 68 do Petrzky a to by usetrilo minim. 4 vozidla.
vzhladom na povodny koncept a prepojenie L95 a L78 by stacilo keby L78 koncila pri Eurovea. Urcite by jej to prospelo a aj by sa nieco usetrilo. Mozno aj na jeden voz by to vyslo, no to by ini vedeli povedat presnejsie.
Inak dnes nebude SciFi? Obvykle byva na 1 aprila ci koncom roka ... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.