Reakcia na: Martin Fundárek #162426:
? ok... ale na margo toho katastrofálneho spojenia s Trenčínom hovoríš čo? Autobusom ak chceš ísť z Trenčína ďalej ako do Bánoviec n. Bebravou, tak to máš dobre na figu. Bez tak si myslím, že vlakom je to lepšie aj keď sa zastávka nachádza na konci dediny, lebo vlakom to trvá o hodinu kratšie jak autobusom v niektorých prípadoch, ďalej určite netrvá v každom prípade cesta k počiatočnej a z cieľovej stanice ďalej do danej obce viac ako 20-30min, pričom povedzme si na rovinu, že ani k/od autobusu to nemá človek vždy ideálne a musí sa presúvať pešo. V prípade žeby som si mal vybrať v takom Maďarsku či pôjdem na trati Gyor - Hegyeshalom vlakom alebo autobusom tak na celej čiare vyhráva vlak, lebo jazdí husto, navyše tam jazdia IC,EC ale aj R či klasické osobáky, ktoré hradia moderné a pohodlné vozidlá od Siemensu zatiaľ čo u autobusov, to nie je úplne ideálne, keďže tam ešte stále majú aj staré Ikarusy v premávke a videl som dokonca aj SORky dáke.

Martin Fundárek
1. je dostatočná nákladná doprava, takže trať treba udržiavať a je priaznivá poloha zastávok, aby ľudia nemuseli chodiť z dediny kilometer na zastávku, alebo
2. chýba súbežná cesta (napr. Handlová-Horná Štubňa), alebo
3. ak ide o technickú pamiatku, ktorú chce štát zachovať (Pohronská Polhora-Tisovec - ale v takomto prípade treba hľadať aj iné zdroje financovania - napr. z kultúry).
Inak je to tak, ako píše Laminátka: ak niekde jazdí nákladný "vlak" v podobe rušeň+služobák+jeden vozeň dvakrát do týždňa a kapacitne postačuje sólo šukafón, treba zastaviť dopravu a trať zrušiť.