Hmm, len mi nejde do hlavy, ako si narátal tých 65 E spojov v jednom smere. ? Taktiež A+T spojov je 25.
Každopádne netvrdím že je to nemožné, až tak dobre miestne pomery nepoznám. Odhadom ale vravím že nie, no dobre spracovaný model môže preukázať opak.
Zle počítaš - na Molecovej je to v jednom smere 65 E spojov za hodinu v rannej špičke + 20 A/T spojov v najsilnejšej hodine, a aj napriek tomu si dovoľujem tvrdiť, že by sa to zmestilo. Na Zochovej je problém zmestenia sa spôsobovaný práve viac-menej náhodným príjazdom vozidiel a problém teda vzniká nárazovo (a nárazovo aj zaniká). Tu, keďže sa CSS nevyhneme, ju vieme šikovným opatrením zmeniť z nepriateľa na priateľa. Napríklad jedno z viacerých možných riešení by bolo pustiť smer "rovno" (pre E + vozidlá na Karloveskej) 2x za cyklus, možno spolu s miernym predĺžením cyklu. Takto by boli vozidlá E+T trakcie "dávkované" dostatočne často, aby stíhali vybavovať zastávku a zároveň nedochádzalo k upchávaniu na príjazdoch. Inteligentným zaradením detektora pre A/T vchádzajúce/vychádzajúce do/z zastávky by sa tiež dosiahlo minimálne zdržanie kolíznych smerov (vrátane E) - signál pre A/T by bol podmienený ich prítomnosťou a zdržal by len E a smer do mesta (ktorý by však bol o to menej zdržiavaný ľavým odbočením z mesta na DD, ktoré by vďaka tomu mohlo byť kratšie).
Záver - všetko sa dá, len treba chcieť a dobre to premyslieť, a ako vidíš, ja s mojimi pomerne chabými znalosťami teórií o priepustnosti križovatiek a návrhu signálnych plánov by som bol schopný navrhnúť uspokojivé riešenie, ktoré by podľa mňa nebolo horšie (neznížilo priepustnosť) oproti súčasnému. Čo potom tí, ktorí to vedia aj spočítať a vymodelovať? Len treba nápad, ako, a najmä vôľu...
Tak ako napísal Mike, záleží aj/hlavne od spôsobu jej uloženia. A keď sa tá dlažba prepadáva aj pod električkami (napr. aj na relatívne novej Záhradníckej), prípadne kde tu aj na chodníkoch pod chodcami, tak by som to ako dlhodobé riešenie nevidel.
Re #155591 S499.1023: Vidíš, môj odborný odhad zasa hovorí, že keď majú v rannej špičke problém zmestiť sa autobusy do zastávky Zochova (54 spojov v najsilnejšej hodine), tak na Molecovej budú mať E+A+T so svojími 59 spojmi problém tiež. A to už nehovorím o tom, že kým na Zochovu prichádzajú spoje viac menej náhodne (vozidlá vtedy čakajú v jazdnom pruhu pred zastávkou), tak na Molecovej ich príchody a odchody "dávkuje" svetelná signalizácia (a to na oboch koncom zastávky), takže by museli čakať buď pred alebo v križovatke. ?
Ajajaj, tzv. Vladov argument ? . Trolejbus, ktorý nepustíš minimálne v smere na DD do zastávky električiek, im bude kolízne krížiť smer, takže ich zdrží minimálne tak isto. Už to niekto modeloval alebo si tu len "plácáme játra"? Ja tvrdím kvalifikovaným odhadom, že sa zmestia.
Bolo by potrebné menovať a dotyčným znepríjemniť život. Predpokladám, že medzi hyperaktívnych patrí lysohlavý brigádnik na elekričkách (bývalý inštruktor tramvajškoly), bývalý aktívny PS VB s veľkou hlavou a nositeľ horčičákov, čo sa rád preháňa na majáky? Kto ďalší?
Ani by som nepovedal ze problem je s policiou.Skor s niektorymi velmi iniciativnimi podnikovymi dispecermi ktori ked to videli tak hned isiel vodic do hlasenia.Debili.
Aleaj za predpokladu, že je tam použitý rovnaký druh dlaždícako tu.. nemôže hrať rolu aj to že kto a ako to tam tie dlaždice poukladá..? príp., čo je pod nimi..?:-)
Je zaujímavé, že v našom kontajnerovom termináli, kde prejde za deň určite viac kamiónov ako autobusov popri River Parku a navyše tam lietajú obludné stackery, sa zámková dlažba nerozpadáva ? .
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023