Tak výstavba automatov pred Euroveou výrazne postúpila. Myslel som si, že postavia len jeden, ale dnes som zistil, že postavili automat aj na zastávke blízko predajne DPB (tam naozaj nechápem jeho zmysel nakoľko tam stojí len 66). Ten priamo pred Euroveou ešte nie je dokončený, ale už je tam spodok automatu (dnes pravdepodobne aj dobetónované okolie automatu). ?
OMEGA
Podla prispevkov za posledne 2 dni si myslim, ze by bolo vhodne objasnit, ako je to s elektrickami a ich kolajovym telesom.
Ako pisal Martin Fundarek, podla vyhlasky 350/2010 MDPT SR (Stavebny a technicky poriadok drah) je potrebne rozlisovat medzi elektrickovym pasom/pruhom (§ 43 ods. 8 ) a elektrickovou drahou (§48 ods. 2).
Pre jazdu na elektrickovom pase/pruhu platia primerane aj podmienky zákona 8/2009 o premavke na pozemnych komunikaciach.
Pre jazdu na elektrickovej drahe platia ustanovenia §§ 29-38 a 52-55 vyhlasky 351/2010 MDPT SR (Dopravny poriadok drah).
Z uvedeneho vyplyva, ze trate vedene v urovni cestnej komunikacie vo vnutri medzi jednotlivymi smermi (Racianska, Vajnorska od Bajkalskej, Dubravka, Ruzinov...) su elektrickovym pasom; v centre mesta po Racianske myto, Vajnorska po Bajkalsku, Krizna po Legionarsku, nabrezie po Tunel - su elektrickovym pruhom. Useky ako Trnavske myto-Zahradnicka, Gastanovy Hajik-Hybesova, Molecova-Karlova Ves (po obratisko), Vajnorska (od servisu Porsche+VW) po konecnu na Zlatych pieskoch - su elektrickovou drahou.
Co sa tyka stavby drahy, specialnym stavebnym uradom pre mestske drahy (E+T) je VUC (podla § 105 zakona 513/2009 Z.z. a zaroven podla § 38 zakona 514/2009 Z.z. je licencnym a bezpecnostnym organom a vykonava Statny odborny dozor v mestskej doprave.
Obec je objednavatelom vykonov v MHD a regulacnym organom pre cestovne v MHD.