Reakcia na: Petto #154231:
Ani s tými traťami to nie je také einfach. Ak by si vložil tretiu koľajnicu, posunieš os vozidla o cca 22 cm na jednu alebo druhú stranu. Takže by si musel posúvať aj hrany nástupíšť, prípadne trolej. O podvozkoch už písali iní.
AAA
1. K problematike schválenia vozidla a zrušenej a pripravovanej vyhlášky o dopravnom poriadku dráh: Veľmi nerozumiem tomu, čo chce pán Šestina povedať tým, že vozidlo sa musí schváliť ako celok, resp. sa musí schváliť podstatná zmena schváleného vozidla. V SR máme 2 ED, každú na inom rozchode. Teda z tohto pohľadu by mohol žiadať, aby KE prestavali dráhu na 1 000 mm. A však samotné schválenie zmeny typu vozidla na rozchod 1 000 mm by nemalo byť nejak extrémne nákladné, vzhľadom na to, že cit. vyhláška v § 67 ods. 1 hovorí, že schváleniu podlieha len podstatná zmena vozidla, t. j. v našom prípade by to bola zmena rozchodu. Rovnako by správny orgán dodržiavajúc zásadu rýchlosti a hospodárnosti konania mal zabezpečiť, aby schválenie prebehlo čo najrýchlejšie a najlacnejšie.
2. Problematika tram-train: Pán Šestina vychádza len z logického predpokladu, že vozidlo musí spĺňať požiadavku na premávku na rôznych dráhach. Faktom však je, že legislatíva takýto typ vozidla, pokiaľ mi je známe nerieši. Ba naopak zákonodarca v dôvodovej správe uvádza ako príklad nekompatibilnej dráhy práve ED a ŽD. Rovnako tak možno predpokladať, že pri hlbšom skúmaní STN by sme dospeli k názoru, že tieto normy v súčasnom znení možno schváleniu vozidla systému tram-train zabraňujú (na vozidlá ED sa kladú absolútne iné nároky ako na vozidlá ŽD).