Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Quakeman #154227:
Tak oni ich museli rekonštruovať, keďže rámy "modernizovaných" podvozkov praskali ? .
U ing. Šestinu je vidieť, kam až špičkového odborníka (ktorým Šestina bezosporu je) privedie zaslepenosť.
K tomu rozchodu aj keby tu bol normalny tak si myslim ze tu nove vozy okrem trojclankov maximalne s nizkopodlaznym stredom nie su.... ?
Reakcia na: Petto #154236:
Sim ta...tu sa donekonecna bude kecat ako straaasne sa pri (1000mm) NP elinach bude opotrebovavat trat a hlavne v oblukoch , ze to bude drahe a bla bla bla..namiesto toho aby sa hladalo riesenie ? ? ?
Reakcia na: dopravak123 #154245:
Veď Quakeman nekritizoval pomery v 70-tych rokoch, len dopísal, že to platilo pre RVHP a neplatí to teraz, ako sa nám to snaží povedať pán Šestina.
Títo ministerskí úradnící žial stále fungujú, ako keby bolo RVHP a socializmus a vidieť to na celej dopravnej politike Slovenska...
Reakcia na: kecho #154246:
...samozrejme vodič busu 94...
Tak teraz jeden z iného súdka - včera na Vazovke na novej elinovej zastávke bola cez deň nejaká búračka? lebo tam stáli zelení mužíčci (aj keď by bolo mimoriadne vhodné, aby tam boli už od 2.9....) a bol tam aj voz dpb.
A ešte jeden zo včera k tejto zastávke - nejako mimoriadne ma už neprekvapuje, keď cez ňu autisti "lietajú" aj keď je elina na zastávke (týmto zdravím dopravných policajtov?), ale nepochopím, keď si vodič dpb neuvedomuje, že keď stojí elina na zastávke, má pravý blinker a chystá sa otvoriť dvere, tak by snáď bolo vhodné zastaviť a nie ešte pridať ?
Reakcia na: Quakeman #154227:
Čo si Ty za hyperodborník, že kritizuješ pomery, ktoré reálne boli v 70-tych rokoch? Bol si už vôbec na svete? Pán Šestina reálne a farbisto popísal vtedajšiu dobu pri odborných rokovaniach. Rozhodovalo úplne niečo iné, odborné hľadisko bolo až na druhom (a nižšom) mieste. Mal by som ešte veľa pripomienok k Tvojmu príspevku, lenže by to bolo nadlho a neviem, či by si to pochopil, keď takto reaguješ.
Reakcia na: AAA #154243:
Tento príspevok beriem späť, keďže som bol dlhšie bez normálneho prístupu k netu a tak to tu skôr len prelietávam očami a nevšimol som si, že Majo reagoval na čosi iné.
Reakcia na: Majo #154198:
Na náš účel skôr zákon o dráhach, keďže maximálnu rýchlosť na dráhe určuje prevádzkovateľ dráhy a dráhový podnik je ňou viazaný. Napr. na sieti ŽSR v mac určuje ŽSR predpisom a nie ZSSK, ZSSC, BRKS a pod..
Reakcia na: Solider #154185:
Síce je, ale pre ED platí zo zákona o cestnej premávke len ak je vedená po pozemnej komunikácií.
Reakcia na: Petto #154239:
Vario je jednozančne najlacnejšie. Ideálne sú vozidlá s otočnými alebo dynamicky otočnými podvozkami s čo najväčším podielom nízkej podlahy, t. j. napr. Avenio (Siemens), Flexity Classic (Bombardier), Tango (Stadler), 15T ForCity (Škoda). Lacné však určite nie je ani jedno z nich.
K názoru pána Šestinu: K technickým a ekonomickým veciam sa tu asi vyjadrili a vyjadria iní, mňa skôr zaujali jeho určité legislatívne konštrukcie, k tomu sa ale vyjadrím zajtra.
Reakcia na: Majo #154238:
nevyznám sa v tom moc,ale čo je ešte prijateľné pre naše trate,ale aj cenovo ?
Reakcia na: Petto #154236:
No vo výrobcoch to nie je určite. Vario by tu mohlo byť hocijaké okrem pluskového, osobne by som však nešiel touto cestou. Vario je niečo už dávno prekonané.
Reakcia na: Petto #154236:
LF,LF2 aj LF3 sa ponúka variantne na 1000/1435mm.Ale rada LF+ zatial len na 1435mm.
Reakcia na: Majo #154235:
Takže je chyba v DPB,že sa nevie rozhýbať a nie vo výrobcoch elin s podvozkami na 1000 mm. Myslel som si,že málokto ich výraba,ale som sa mýlil.
Z modelu VARIO by tu mohli byt len tie sólo vozy ??? 2článkové či 3 článkové LF3 neexistujú na náš rozchod ?
Reakcia na: Petto #154230:
Čo s tým má rozchod? Myslíš si, že keby sme mali 1435 mm, preháňa sa nám po meste stovka ULFov?

Re #154231 Petto: Je to NEHORÁZNE finančne nákladné - treba prerobiť trate (rozhodne nie všetky sú pripravené na zmenu rozchodu), zázemie a nakúpiť nové podvozky na všetky električky. Za to čo by to stálo sa dá postaviť trať do Petržalky! A hlavne efekt tohto kroku by bol NULOVÝ, či skôr záporný, keďže úzky rozchod umôžňuje rýchlejší prejazd ostrými oblúkmi.

Re #154232 Quakeman: Problém je skôr nájsť výrobcu, ktorý by úzkorozchodné vyhotovenie neponúkal...
Reakcia na: Petto #154231:
Nieje problém niečo prerobiť ale len na podvozky všetkých električiek treba zainvestovať tak 18mil. eur a na zvyšok infraštruktúry tak zo 160 až 200mil.eur a sme tam kde dnes ale bez nového vozidla a na dlhé roky v riti.Toto si nedovolí nikto ani v európe meniť v rozsahu prevádzky aká je v Bratislave ,to by bola investícia tak na 30 až 50 rokov.
Reakcia na: Quakeman #154232:
chechtáky sa už minuli na CapaCity ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.