Prave se vracim z hradu......a zase sa musim hanbit za DPB. Hned ako som vystupil v Prahe z vlaku privitala ma okrem homlesakov ? aj full nizkopodlazna tramvaj a metro ☺ ..len som cumel po 20 rokoch, ako sa to pomenilo ? Kazdu chvilu nejaka nizkopodlazna ci polonizkopodlazna tramvaj, nizkopodlazne busy a aj karosa vyzeral krasne a nie ako vrakosa ? Eliny boli ciste a nalestene..teda oproti DPB elinam urcite ...tiez aj busy. I ked v tej najnovsej eline je vobec klima ??? Trate vyzerali o 100 percent lepsie vratane zastavok ako v BA. Dokonca aj zastavka viedenskeho typu tam bola..asi sa tam zabaci neodbavuju na prkotinach ako v BA. O metre ci nejakom NDS tu budeme v BA asi este dlho uvazovat a premyslat ci sa vyplati nicit trat v oblukoch ,lebo NP tram ? Povozil som sa na sukafonoch, (dokonca v nich bolo ciste WC , mydlo..to nenajde clovek ani v ZSSK rychliku).. a elefantoch..holt v SR sa robia slavnosti ,ked slavnoste odovzdaju prve 2 ks. Tam je ich uz cela kopa ? No a co ma privitalo v BA okrem homlesakov..no VP tram a rozbita trat zo stanice ? ? DPP je oproti DPB hyperluxusna dopravana spolocnost ☠
SOR CNG klbák ani nemá, alebo ak tak jeden prototyp, Tedom má iba jeden kus a CNG to nie je, takže ten CNG klbáky by mohol dodať iba keby si DPB nezakladal na referenciách.
úplne stačí, Karosy a IK280 nemali cez 18m a stačili, netreba zbytočné dlhé klobásy ako MBCC a SOR, ktoré aj tak odvezú o možno 10 ľudí viac ako bežné klbáky, aj keď za MBCC by som ruku do ohňa nedal, tam je to podľa mňa vyrovnané s Ik435 a TAMBUS ho prekoná jednoznačne.
myslím si,že interierérovo bude kĺbový TEDOM robený podobne ako sú sólo vozy - t.j. s "antivandal " bočnicami . Ešte ma napadlo,ak bude každé mesto požadovať pri nákupe CNG vozov referencie na x vozov CNG ,tak SOR si nikdy neškrtne,lebo stále ich ešte veľa nevyrobil . Preto ak aj DPB vypíše tender na kĺbové CNG, nebude požadovať žiadne referencie iba najnižšiu cenu.
Ja by som mal skôr iný nápad. A síce nameisto L801 by som predĺžil linku Volanbusu Bešeň - Rajka buď do Čuňova, alebo až do Rusoviec s tým, že sa tam platilo aj v EUR a malo by to lepší cp.
2. nápad bol, že by DPB, alebo ŽSR zriadili regionálnu vlakovú dorpavu ŽST Petržalka - ŽSZT Rusovce - ŽST Rajka a späť.
nevedel by mi niekto povedať, že keď DPB kupuje vozidlá tak platí cenu aj s DPH alebo bez? Lebo vždy sa uvádzajú ceny bez DPH, tak by ma zaujímalo, či sa na súťaže pre DP nevzťahuje daňové zaťaženie, alebo áno.
však hej, ale čo je to platné niekomu kto napr. mal vo vozovom parku Karosu ani nepamätá a údržba je už zaškolená a naučená na úplne iné dačo?! Teraz preto, že naši údržbári nevedia udržiavať Solaris alebo Mercedes tak sa tu budeme voziť v tom najlacnejšom lebo niekto je lenivý si robiť svoju robotu, alebo sa starať o to aby boli náhradné diely a kvalitné zaškolenie údržbárov a tiež aby boli náležite finančné ohodnotení?!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petto
http://www.tedom.lt/products_pictures/Tedom_C18G_BR.gif
Škoda len,že nie je dlhši , má iba 17,9 m pričom označenie je TEDOM 183 - tipoval som,že bude mať 18,3 m