Reakcia na: KLF #15354:
No a to je práve hovadina. Vozový park DPB je síce zúfalýá ale Kombýno určite nebude rýchlekšie než T3 ani Citaro nebude rýchlejšie než Vrakosa. Skutočnou príčinou kolapsu je neexistencia prefernecie MHD v Bratislave, nezáujem DPB ako aj magistrátu o zavedenie tejto.Metro nič nevyrieši, pretože nebude, pretože naň nie sú peniaze a ani nebudú. Keby do Petržalky zaviedli električky hneď, keď sa stavala, mohli mať dnes ušetrených toľko peňazí, že by bolo aj na metro.
Martin Fundárek
ad b) Aká je teda povolená tolerancia?
ad c) Ak sa vodičovi za bezdôvodný sedemminútový náskok nič nestane, tak by za to mali vyhodiť jeho nadriadeného.
ad e) Plne s Tebou súhlasím, že grafikony majú na prd chronometráže. Niektoré linky nestíhajú, niektoré jazdia s náskokom. Cez víkend to napríklad na račianskej radiále z mesta vyzerá tak, že 5-ka ide s 5-6 minútovým meškaním, 11 s náskokom, takže za tri minúty prejdú 5,3,11 a potom štvrť hodiny nič.
S príliš tvrdou chronometrážou vodič objektívne nič moc nespraví. Ale náskoky sa podľa môjho názoru eliminovať dajú (napríklad natiahnutím pobytu v zastávke, kde vozidlo nezavadzia). Skús sa na vec pozrieť z hľadiska cestujúceho, než začneš nadávať: S meškaním sa ako cestujúci vyrovnám bez problémov - skrátka si tých pár minút počkám. Ale keď mi ujde spoj, najmä posledný, môžem si pískať. Ak by som si bol istý, že sa nejazdí s náskokom, môžem prísť na zastávku načas s vedomím, že v najhoršom prípade chvíľu počkám. Ale keď sú náskoky také časté, ako v BA, potom už na väčšine liniek vôbec netreba vylepovať cestovné poriadky, pretože MHD je ako smrť - nikto nevie, kedy príde. A ďalší a ďalší ľudia budú prechádzať na IGK, pretože ich nebude baviť chodiť na MHD "naslepo".