Reakcia na: Papyr #152708:
Keď si pozrieš na www.kravtex.hu detaily, tak zistíš, že Credo Citadell je klon SOR NB 18. Je ale fakt, že s niektorými detailmi si Maďari poradili lepšie - interiér nie je taký hranatý, nie je odskok na línii bočných okien, kolesá sú rovnako veľké...Len sa obávam, že SOR a Credo majú striktne vymedzené územia (takéto ekonomické veci ale hysterický šotúšik s názvom žabožrútskeho vozidla v nicku nikdy nepochopí).
Solbus už so SOR-om nespolupracuje - typicky poľsky obchádzal licenciu, snažil sa o priamy nákup komponentov, ktoré mal zazmluvnené od SORu a podobne. Tak SOR-ku mierne modifikoval a prezentoval ako vlastný vývoj, SOR si založil pobočku SOR Polska. Solbus je od 7. júla 2010 v konkurze, takže je šťastím, že DPB sa neriadil výbornými radami od hysterického šotúšika a neobjednal Solbusy.
M1981
Expresné Električky - Hmm ked sa človek zamyslí, nie je to až taká zlá vec ale bolo by treba spraviť jednu zásadnú vec - na každej druhej zastavke vybudovať výhybňu v oboch smeroch aby sa na zastávkach mohli vozy predbiehať (pod. ako na železnici rýchliky a osobné vlaky). No aby to fungovalo, je to podmienené aj presným dodržiavaním grafikonu čo može byť problém.
V BA ale momentáne aj tak nereálne, keď sa ledva zvláda výmena jestvujúcich koľajníc nieto budovanie súbežných. Reálnejšie by bolo skôr zrušenie niektorých zastávok.
Otázka pre znalejších, je vôbec realizoveťelné také predbiehanie električiek na trati pomocou výhybní na niektorých zastávkach? Lebo žadne mesto taký systém ani nemá pokiaľ viem.