Reakcia na: S499.1023 #152220:
Ešte doplním takú zaujímavosť - jediné mesto v západnom Nemecku, ktoré prevádzkovalo Duewagy so 100% adhéziou, bol Freiburg (majú tam stúpanie 100 promile), pre ktorý boli vyrobené atypické vozidlá, ktoré nemali podvozky pod kĺbmi ale pod stredným článkom.Keď v polovici 80. rokov budoval Wuerzburg trať so stúpaním 91 promile, nemohol na ňu zohnať vhodné vozidlá (okrem požiadavku na 100% adhéziu tam ešte majú veľmi kritický prejazdný profil) a už jednal s ČKD o nákupe KT4. Nakoniec mu LHB vyrobil na koncepcii Duewagu typ Freiburg prvé novodobé čiastočne nízkopodlažné električky so 7% nízkej podlahy.
no.ev.di.
V prípade električky ma zaujalo, kde by sa v Prievoze vybudovalo obratisko a keby po Tomášikovej premávala električka, ako by sa riešilo spojenie OD Slimák - Polus - ŽST N.M., lebo prevádzkovať k ŽST N.M. ešte ďalšiu a-bus linku paralelne s električkou by bola somarina. V prípade t-busu sa plánuje ukončenie trate pri ŽST N.M. a zas je tu otázka, prečo by nemohol pokračovať až k OD Slimák, keď tam jazdí frekventovaná L50?!