to je práve pointa toho dieselagregátu, že ak sa nakopne tak by mal bežať dlhší čas a nie ako na L133 : Kuklovská - Nový most. V podstate duobus neexistuje, len trolejbus s pomocným pohonom na diesel, ktorý by sa mal používať len v krízovom stave, teda pri výpadku prúdu alebo obchádzke, ktorú si vyžiada náhla mimoriadna udalosť.
Ujasni si pojmy. Duobus nie je trolejbus, ktorý ma pomocný dieselagregát. Duobus má rovnocenný elektrický a naftový/plynový pohon a nie je nevyhnutné, aby jazdil prevažne pod trolejmi. Trolejbus s pomocným dieselagregátom (t. j. u nás 25Tr) má plnohodnotný len elektrický pohon a naftový agregát slúži na prejazd krátkych úsekov bez trolejového vedenia, prípadne sa dá využiť pri výlukách, výjazdoch z vozovne (tak ako u nás) a pod. Každodenné jazdenie na dieselagregát pri výjazde a dojazde z vozovne na pomerne krátkom úseku, akým je úsek voz. Hroboňova - Molecova, by však kvalitnému a dobre udržiavanému trolejbusu s pomocným naftovým pohonom nemal robiť problémy. Na 200-kových linkách jazdili 25Tr pravidelne až do otvorenia trate na DD, neskôr sa niekoľkokrát využili 200-kových linkách pri výlukách.
Pretože tie naše 25tr a akýkoľvek "duobus"je vlastne trolejbus,ktorý ma dieselový agregát len na núdzový dojazd.Ono je to čisto len o tom,že "duobusy"by mali prevažne jazdiť len na trolejoch a nie mimo nich.To neustále každodenné preskakovanie z trakcie na dieselový agregát ich pekne kazí takže navrhujem aby sa na DD dotiahli 15Trky nech tam dožijú a potom ked sa raz spraví trolejové vedenie Patronka-ZOO-Botanická záhrada-Molecová nech jazdia na DD.Ved teraz je spravené to obratisko pri BVS tak sa majú kde točiť.L32 a L133 majú cez týždeň a počas špičiek fenomenálny nízkopodlažný interval tak zopár 15Tr je fakt zanedbateľné percento voči totálnej nízkopodlažnosti DD myslím,že každý občan bývajúci mimo DD by privítal nízkopodlažný klbový trolejbus na inej linke ako je L33(napr 201,202,212)Ja si raz tuším pamätám,že sa objavila 25Tr na 201 aj to bolo až raz
pri hodinovom intervale na Kačín, je sólo autobus málo, preto je tam vhodný klbák. Keď už by to mohli upraviť na 30min interval na Kačín a 30min na Lesopark. Okrem toho na Kačín nie je problém výjsť s klbákom, križovanie auta s autobusom je pohoda, a obratisko hore na Kačíne maximálne. Dovoľujem si povedať, že je 2-3x väčšie ako to pri OD Slimák, a pojalo by aj to čo stojí na Vyšehradskej počas špičky.
wuf ? ten design radu NB nie je tragédia, no ten schod na lište nad druhým kolesom to ma dojalo. Keď už nie je schod v interiéri, tak aspoň nech je na karosérií. Otázka : Museli to tak amatérsky spraviť? nešlo to spraviť nejakou krivkou, ktorú by oko prehliadlo?
Zaujímavé. V zime, keď sú všetky okná zatvorené, som to vyskúšal. Fúka aj zo steny pri sedadle nad pravým kolesom hneď za prvými dverami. Tam to asi nebude otvorené okno. Priložil som ruku k prenikajúcemu vzduchu z bočnice a bol to chladný vzduch, aký vtedy fúkal aj vonku.
Pokiaľ tvrdíš, že to nie je možné, aby prefukovalo z bočnice, tak som si ten prenikajúci vzduch zrejme vyčaroval.
12m prevazne Citelis, mozno po novom pojde Tedom.. Neviem ci to pisal niekto sem alebo v inom fore som to cital, ale tie solo vozy chodia dost nabite. Avsak oproti rekreacnej dorpave na 43 spred minulych rokov tento rok su tam solo vozy prave kvoli Kacinu, nech sa tam netrepe 18m. hovado...
A rovnaké tvrdenie budeš mať k dispozícii pre akékoľvek vozidlo, pokiaľ to nebude Atmosa-Rábosa, osvedčený samohnijúci trolejbus 14/15Tr sa revúcou Rábou alebo osvedčená T3 ? ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Quakeman