Reakcia na: KLF #14245:
Heh - no prikladam to tomu pivu a mozes byt rad, ze som ta usetril od stavky - ale skus si vsimnut, ze vsade - okrem toho, co si pisal ty - mam v nick-u 2x pismeno N. Som si myslel, ze si to uz vsimnes, ako si hovoril... :-))
No, ale inak bolo dobre
- som rad, ze som spoznal "Notyska" :DDDD.Jo a snad mozes potvrdit papyrovi, ze nie som fasoun

No keby vas zaujimala dobra free sms brana (hnily pomaranc aj errortel) - mrknite hore.
KLF - pripadne ostatni - ak ste zvedavi - na "trejsinu" 14Tr (premavala prave v tom hradci kralove, ked este neboli 21Tr - neviem - mozno este aj premava). Co viem, tak max rychlost bola do 30km/h - ale nerucim za to.
http://www.anndy.host.sk/tr14vozik.jpg
Jo pre teba a rika este: http://www.spvd.cz
Andy: Ja neviem, ci kratke, alebo dlhe vozy sa planju na DD. Viem, ze dualny pohon bola jedna z poziadaviek pri tendri (a trollino, ci iny uchadzac, okrem skodovky nemohol ponuknut taku verziu). Viem, ze tam chceli duo na preklenutie cesty od Hrobonky k trati na DD. Ci je to naozaj tak a ci sa nieco nezmeni, ani v akej verzii bude ta prva 21Tr, co k nam pride neviem. Tiez tu tusim niekto hovoril (pisal), ze je snaha zrusit vysledky tendru a urobit ho znova - ale to je len info typu - jedna babka...
Vo vseobecnosti ostrov sociku vyraba 21tr bud s elektromotorom, alebo duo-verziu TrACI. Tak isto zatial, co viem sa vyraba 22Tr s dvoma motormi (elektro) a tiez aj je aspon jeden prototyp s jednym - je to lacnejsia verzia pre nekopcove tereny. Ci bude, alebo sa pripravuje duo do 22Tr, to neviem. V tej firme to funguje celkovo divne, takze...
Este upozrnim, ze vyrobca aspon ponuka dve verzie el-motora DC a AC - ku kazdemu samozrejme aj duo pohon. BTW - vsetko je na webw...

Vladimir: heh este ikarus4x v BA a dopytove otvaranie dveri. Na prvy pohlad maju vsetky i4xx v BA dopytove otvaranie dveri. No na druhy pohlad (z hladiska funkcnosti) ho maju iba tie dve NP i412-ky (1701 a 1702). Vysvetlim. Vsetky busy maju tlacitka z vonku, aj z vnutra. Lenze (podla mojich info, preto, ze sa setrilo zase tam, kde nemuselo), tak u vsetkych i435 a i415 to funguje obmedzene. Ked cestujuci vo vnutri stlaci tlacitko, tak je sice pekne, ze nad dverami sa rozsvieti take zelene svetielko, ze ho stlacil, ale to iste sa spravi aj vodicovi - sa mu rozsvieti zelene svetlo na tych dverach, pri ktorych to stlacil ten cestujuci. A tym to konci. Teda je ciste na vodicovi, aby pootvaral dvere, ktore sa mu "vysvietia". Teda chyba je v tom, ze tie dvere sa automaticky neotvoria, ale musi ich otvorit vodic - napr. aj stlacenim vsetkych troch dveri (zo styroch). Takze preto sa to v BA na busoch nepouziva, bo to nema vyznam - teda z hladiska vodicov. Tie dva NP by to mali mat vyriesene uplne klasicky - teda vodic da povel len na otvorenie dveri a automaticky sa otvorie tie dvere, o ktore poziadal cestujuci. Takze zase dalsi zarez do kocurkoveho DPB.
Vladimír
Re #14181 Andy: No, že ten palubák, že čo robí... by ma zaujímalo.
Re #14188 Igorko: Pravdu povediac, čakal som, kto prvý ma ohľadne Karosáckych dverí napadne
Re #14192 Juro: Iste, náter nemusí byť len mestský, môže byť aj náter dopravcu. No v slovenských podmienkach sú všetky dopravné podniky (DPB, DPMK, DPMP, DPMŽ) akciovkami so 100%-nou účasťou mesta, teda sú to mestské dopravné podniky. Takže je logické hľadať farebné motívy vo fsrbách mesta.
Re #14195 Papyr: Ak by palubný počítať R&G Mielec robil LEN toto, tak by ho asi nikdy nekúpili. Okrem toho to sleduje ešte plno plno plno vecí, z ktorých má skôr úžitok prevádzka technická ako dopravná (batérie, teplota oleja, evidencia pneumatík, čierna skrinka, zaznamenávanie porúch...)
Re #14197 KLF: Ja to napíšem čo najstručnejšie. "Teplomer" je prezývka pre vnútorný bočný displej, ktorý zobrazuje graficky trasu vozidla - prvá a posledná zastávka + niekoľko najbližších na vodorovnej osi. Vlastne, nemusí ísť len o displej, môže to byť aj klasická tabuľka. V podstate Bratislava už od roku 1992 postupne zaviedla na všetkých vnútorných tabuľkách tzv. "teplomerové" zobrazenie trasy. A pojem to nie je len od 17.2., používa sa už roky a myslím, že je všeobecne známy.
Re #14224 Papyr: Nebude to tým, že z 32 prešovských 15 Tr bolo 22 pôvodne určených na export na Ukrajinu?
Re #14232 Andy: Tak to máš s KLF-om 1:1. On nevedel, čo je teplomer, Ty nevieš, čo je "trejsi" alebo familiarne "trejsina" = Škoda 21 TrACI - teda 21 Tr-ka aj diesel pohonom.
Re #14239 Neopl@n: Duobus je práve to, čo som popísal v predošlej reakciii na Andyho. Jednoducho povedané trolejbus schopný pohybovať sa ako autobus mimo trolejové vedenie. Čiže trolejbus a autobus v jednom, čiže duobus.
Re #14240 Andy: Škodu 21 TrACI vyrába PRÁVE Škoda Ostrov. Trejsiny bežne jazdia v Plzni, ale ich schopnosť pohybovať sa mimo vedenie sa pravidelne používa na legendárnej linke č. 1 v Hradci Králové. Linka je trolejbusová, no určité jej spoje (vykonávané trolejbusom Š 21 TrACI #50) zachádzajú do štvrte s názovom Kluky, kde nie je trolejové vedenie. V tomto úseku "trolejbus" jazdí na diesel.