Ad. elektrickove nocaky.. Skusim zhrnut dovody preco by to podla mna neslo:
UDRZBA - Ako bolo spravne povedane, v noci sa vykonava udrzba trati a tym padom by bolo pomerne casto obmedzene jazdenie elektriciek. Uprimne, som presvedceny ze je lepsie tam mat autobus ako tam mat elektricky a skoro stale vyluky.
NAKLADY - Myslim ze elektrina sa plati pausalne, ale ide o vodicov. Nie je pravda co napisal Ike, ze po zavedeni elektriciek by sa usetrilo zrusenim autobusov. Prejdem jednotlive linky:
N34 - Tato linka by sa teoreticky mohla zrusit, problem je ze ked spocitame jazdnu dobu L12 (Dubravka-Safko) + L13 (Safko - stanica) tak nam jazdna doba N12 (Dubravka - stanica) jednym smerom vyjde 42 minut. To znamena potrebu nasadenia dvoch elektriciek namiesto jedneho busu = naklady na vodica vacsie.
N70 - Tato linka obsluhuje aj cast Podunajskych Biskupic a preto by aj tak zrusena byt nemohla. Ak by bola nejaka N8 tak by k nej mohol byt pripoj N70 na Astronomickej, ale to by bolo potom tazsie z hladiska cestaku, v Biskupiciach by nemohla byt priebezna. To co by sa usetrilo na pohonnych hmotach (Astronomicka - stanica) by sa vyhodilo na vodica elektricky.
N53 - To iste co pri N70, navyse pozor, tam uz by jazdna doba N2 bola cca. 52 minut spiatocne.
N55 - 3 ma jazdnu dobu 29 minut jednosmerne, cize by bolo treba dva vozy. Navyse, v minulosti mi bolo vysvetlene, ze je potrebne aby nocak isiel az Na panty, kvoli zamestnancom, alebo daco take
Naopak si nemyslim ze je problem hluk. Ked ho zvladas od pol piatej do pol dvanastej v noci, tak ti uz tie 4 jazdy v noci vadi nemozu. Navyse, aj dnes sa obcas v noci po trati nieco prezenie (najma v zime).
ešte chcem k svojmu príspevku dodať, že všetky IK415 než došli do Petržalskej vozovne najprv obehli aspoň jednu vozovňu z tých mimopetržalských a potom to zaparkovali v Petržalke, ako prvé vozidlo 4101 v júni 2006 ? aj tu vidno ako DPB preferuje iné vozovne a do Petržalky posiela len to čo už inde nie je dosť dobré, takisto ako sa teraz postupne sťahujú IK435 do Petržalky... ☠
Hlavne, že "dobre" informované televízie ako Markíza hovorili, že BA sa mýto netýka. ?
Pokiaľ chápem dobre tak DPB nemá namontované toto zariadenie napevno preto aby sa dalo v prípade poruchy autobusu premiestniť nie? A tu je ďalšia otázka majú všetky autobusy patriace DPB auto-zásuvku? Napr. také Karosy... ?
presne tak ? ako som povedal, že čo robia ľudia čo bývajú pri stanici alebo zriaďovacej stanici nebodaj kde okrem zostavovania nákladných vlakov môžu prechádzať aj osobné vlaky...
všetkým tu diskutujúcim o výhodách a nevýhodách električky a trolejbusu v noci: poznám dobrého kamaráta, ktorý mal možnosť bývať pri električkovej a zároveň aj vlakovej trati a aj keď tam bol väčší hluk hovoril, že je to LEN o sile zvyku, pretože v tom dome bývalo celé spektrum ľudí a nikto na to nesťažoval ? - teda ide o to, akú majú ľudia možnosť prispôsobenia sa... ?
zas na druhej strane neznesiem moc hlasnú aparatúru na koncertoch... pričom zvyšok ľudí nemá problém... u mňa je to tým, že ak nad ničím nepremýšľam pred spaním čo by ma nejak trápilo tak zaspím a vonku môže aj električka vykoľajiť a vraziť do auta a budem spať ďalej ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peter6607