Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #141015:
bavili sme sa o krajinách Schengenu, prečo zrazu EHP? ale aj pre vstup a pobyt v ňom by mali platiť takmer totožné pravidlá ako v Schengene,
na pobyt nad 90 dní v krajine Schengenu nepotrebujem povolenie alebo súhlas, sloboda pohybu a pobytu je jedným zo štyroch základných princípov EÚ,
iná je situácia, ak niekto chce tam pracovať, lebo niektoré štáty ešte využívajú právo prechodne obmedziť prístup an pracovný trh, ale aj to už dlho nepotrvá,
už dnes je možné pracovať v cudzine bez odhlásenia trvalého pobytu a odovzdania OP v SR,
keďže sa neeviduje prechod vnútorných hraníc Schengenu, dosť ťažko niekomu dokázať dĺžku pobytu nad 90 dní v tej-ktorej krajine,
http://bratislava.sme.sk/c/5159157/mesto-obetovalo-park-kultury.html

Síce mimo MHD, ale v BA sa nám asi zmenil primátor lebo určite by nebolo možné toto lebo prednedávnom sa istý BA primátor veľmi angažoval za záchranu PKO... ? ? ?
Reakcia na: no.ev.di. #141047:
Vlastne jandro ti plnohodnotne odpovedal
Reakcia na: no.ev.di. #141047:
Nadjazd nad Seneckou cestou pri Kon-Rad.. tam vyfasuješ pobede 10 min meškanie.. potom kruháč, tam sa stojí už prakticky vo všetkých smeroch ráno aj poobede, ale na smer Zl. Piesky to pre 56 až tak nevadí a potom celodenný randomizer žel priecestie v Rači.
Neverím čo som dnes videl. Dnes mali autá pod mostom papuče. ? ?
Reakcia na: jandro #141053:
Bola by to geniálna komunikácia keby sa dalo od Račianskej prejsť krížom cez Vajnorskú, Trnavskú, Ružinovskú, Gagarinovu a Prievoz až k Slovnaftu.
Reakcia na: no.ev.di. #141052:
Podľa pôvodného plánu mala Tomášiková začínať už na Račianskej....podľa mňa to ale v súčasnosti nebude reálne, i keď by to nebolo od veci
Reakcia na: jandro #141051:
keď je o tom vyvlastnení reč napadla ma jedna téma... Neviem či sa ešte stále počíta s predĺžením Tomášikovej cez Prievoz na Vlčie hrdlo. Resp. ide o komunikáciu, ktorá by mala cca kopírovať Domové role a mali by po nej chodiť trolejbusy cez Prievoz na Vlčie hrdlo a do P.B. Kedysi bol aj plán na električkovú trať, kt. začínala pri OD Ružinov, pokračovala po Tomášikovej, tam sa na ňu mala napojiť trať od Prievozskej a spolu mali ísť cez Kaštielsku, Domové role, Vlčie hrdlo a Krajinskú do Vrakune. Bolo by takéto niečo reálne?
Reakcia na: no.ev.di. #141050:
to je samozrejme dalsia z veci, ktore sa dlhodobo neriesia.....zavriet priecestie bez nahrady je nemyslitelne a urobit podjazd alebo nadjazd vyzaduje vyvlastnit majitelov pozemkov okolo, kedze dobrovolne sa nik nevzda
Reakcia na: jandro #141048:
keď si spomenul to priecestie, nemalo by byť mimoúrovňové križovanie vlaku a áut, keďže je to koridor, resp. v Rači sa začína ale keď sa dostavia prepojenie Filiálka - Petržalka, tak koridor sa predĺži od Rače po Petržalku
Reakcia na: Papyr #141042:
Jednak si myslím, že v HU žije omnoho vačšie percento obyvateľov v mestách a jednak som práve preto naschvál hovoril o cudzích jazykoch a nie o angličtine. Však nech sa Dunčík naučí žermánsky ? .
Reakcia na: no.ev.di. #141047:
sem tam aj železničné priecestie vie zdržať.....a semafory taktiež......ale stačí aj ten kruháč.....v špičke sa stáva, že 20 minut nejde do Rače z Východného nic a potom 56-ka a hned za nou prazdna 52-ka
Reakcia na: Mike #141043:
a kde v Rači je také kritické miesto? Kruháč vo Vajnoroch je jediný zádrhel, tam sa akurát naberá meškanie. O inom mieste neviem.
Reakcia na: Papyr #141041:
neviem konkrétne kde je taký neprekonateľný problém. Stačilo by jednu súpravu (už si nedovolím povedať názov kým na neho neprídem), ktorá premávala z Rajky do Gyoru nasadiť na tú trasu Hegyeshalom - Rajka - Rusovce - Petržalka. Zaistiť odchody/príchody aby nadväzovali na vlaky odchádzajúce z Hegyeshalomu do Gyoru. Akonáhle by sa dostal človek vlakom na stanicu v Hegyeshalom, tak by nemal o dobré spojenie do Mosonyou či Gyoru núdzu. Ide ale o to, aká by bola cena cestovného nakoľko by šlo o vlaky idúce cez hranicu. Za cestu z Petržalky do Rajky myslím, že vyhodíš 5€. Neviem ako by sa to riešilo v prípade Os vlakov, či by to bolo nejak dotované. Tiež by museli ale mať MÁV a ZSSK dohodu na vyrovnanie km výkonov, keby behala Maďarská súprava na osobáku do Petržalky. Neznie to tak tragicky všetko dokopy ale muselo by sa hlavne chcieť a ako vidno, tak BSK, ZSSK, MÁV alebo ostatní potencionálni dopravcovia ignorujú žiadosti ľudí.
Ďalším problémom je to, že MÁV stratilo záujem o trať do Rajky. My o nej hovoríme ako významnej trati, zatiaľ čo pre MÁV to je obyčajný záprdok a v skutočnosti je pre nich významná trať (Budapest) Gyor - Bruck ad der Leitha (Wien). Navyše to čo si my namýšľame ako sme významní pre TEN-T, tak Maďari si vylobovali to, že koridor Paríž - Wien nakoniec bude v Budapešti končiť a do BA to bude len taká odbočka. Však nech otvorí dakto oči a opýta sa sám seba, či cez tú jednokoľajku od Brucku budú chodiť superrýchle súpravy zo západu do Bratislavy. Môžme byť vďační aj za ten REX čo nám sem Rakúšania veľkoryso posielajú. Ďalej si všimni aj, že z Viedne do Budapešti premáva súprava RAIL-JET (čierna s odtieňmi oranžovo-fialovo-červenej), ktorú ťahá TAURUS. To na naše železnice tak skoro nezavíta. Môžme byť radi, že to nákladné spojenie Filiálka - Petržalka nám EÚ zafinancuje a bude to mať skôr význam pre vnútroštátnu prepravu ako medzinárodnú. Plus bude, že IC a R vlaky budú môcť prejsť BA cez úvrate v Hlavnej stanici.
Reakcia na: S499.1023 #141039:
1) tak idem na "ryby", drž palec ? 2) Hej, je tam jedna/dve lokálky čo robí danú dedinu významnou zastávkou na trase vlakov Wien - Gyor - Budapest. V Kraľovanoch všetko okrem IC, dvoch párov rýchlikov a jedného EC stojí lebo je tam prestup na Oravskú lokálku 181. Nebyť trate 181, Kraľovany by boli obyčajná stanica kdeby zastavovali iba Os a Zr vlaky, a možno 2-3 páry rýchlikov. 3) Nemčina je cudzí jazyk, ale ja hovorím o tom ako Maďari vedia po anglicky. S ohľadom na to ako vedia po Nemecky, tak si dovoľujem povedať, že to možno študovanejší ľudia s VŠ vzdelaním, alebo ľudia na západe Maďarska. To je môj dojem, umocnený nielen mojimi zážitkami. Ak máš iný (čo predpokladám), tak si šťastný človek.
Reakcia na: no.ev.di. #141038:
Veľké meškanie po trase.
OFFTOPIC
Re #141037 no.ev.di., S499.1023: Tentokrat by som mal sklony suhlasit s Duncom. Aj ja mam dojem, ze menej percent Madarov vie po anglicky, ako Cechov ci Slovakov. Takisto sa mi zda, ze Madari menej vyuzivaju internet, ako Slovaci. Ale priznavam, ze kedze som polovicny Madar, tak ja osobne nepotrebujem v Madarsku komunikovat po anglicky, ak to nevyzaduje situacia a spolocensky bonton.
Reakcia na: Peon #140916:
Ano, trat BA Petrzalka - Hegyeshalom je dolezitym nakladnym tahom. Zrusit by ju asi nebolo mozne a myslitelne. Skor mi je luto, ze MAV a ZSSK neskusia trosku skasirovat EU o prachy a zaviest spojenie z Hegyeshalmu, resp. Gyoru, az do Petrzalky za prachy z fondu "cezhranicnej mobility", ci ako sa to vola.
Reakcia na: no.ev.di. #141038:
prestupným uzlom na Východné je od nepamäti Detvianska/Čachtická, takže toto by bol asi nelogický krok......okrem toho 52-ka by stála na Čachtickej a 56-ka na Žitnej, pričom obe linky majú nastavený približne spoločný interval?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.