Reakcia na: aquila #139322:
príbeh Starého mosta je ukážkou, keď most má slúžiť ako tunel,
ak by si mesto chcelo vziať príklad z riešenia havárie Reichsbrücke, to by bola paráda, z jednoúrovňového by mohol vzniknúť dvojúrovňový most, kde koľajová doprava by bola schovaná v spodnej uzavretej úrovni, tak je riešený Prístavný most,
ako všetky riešenia, aj toto by malo viacero ale,
v danom priestore je možné taký most vybudovať iba za cenu mimoriadneho stúpania k nivelete hornej úrovne, pre chodcov by to bolo šplhanie, pre koľajovú dopravu by to chcelo niečo na model ozubnicovej železnice a autá tam snáď nechceme,
zostaňme nohami na zemi, nechajme súčasný jednoúrovňový nehavarovaný Starý most opraviť a ešte dlho bude môcť slúžiť
vlado13
RW konštrukciou boli nahradené 4 polia cestného mosta v dĺžke 320 m, OK železničného mosta je celá vymenená, pochádza z Vítkovických železiarní, bola projektovaná, vyrábená a osadená ako riešenie bez časového obmedzenia,
OK cestného mosta je mimoriadne cenná práve tým, že je to jediná RW sústava, ktorá ešte slúži,
dočasný ženijný most vyzeral aj v rokoch 1945 - 46 inak, taký most slúžil na technické zabezpečenie bojovej činnosti, keďže most začali opravova 6.8.1945, už pri príprave dobre vedeli, že nebude slúžiť pre zabezpečenie bojov na pravej strane Dunaja, opravu dokončili 24.1.1946 s tým, že mal podľa vtedajších pomerov plnohodnotnú mostovku pre cestné vozidlá a nie pre bojové,
podľa mňa odporúčaný variant pre výber náhrady za Starý most je to najmenej vkusné, čo Alfa04 navrhla, taká silueta pri predstave pohľadu po toku Dunaja pred mostom Apollo a pri pohľadu proti toku pred Novým mostom vôbec nechýba