Reakcia na: Valec #139207:
V tom, že zakopávať trať v Petržalke do tunela je nezmysel, má Ďurkovský pravdu. Pravdou je ale aj to, že mesto tým, že pristúpilo na projekt železníc (z dôvodu vlastnej neschopnosti čokoľvek postaviť), výrazne prispelo ku komplikáciám s budovaním. Pretože diskusia, či estakáda, povrchová trasa alebo podpovrchová, tu už pred niekoľkými rokmi bola. Ale teraz je tu nový projekt, takže diskusia sa znovu otvorila.Navyše sa objavilo ZEED, ktoré chce ... vlastne ja neviem presne, čo chce, pretože podľa dvoch diskusií, na ktorých som bol, sú tam najmenej tri názorové prúdy. Jedni, ktorí nechcú budovať električku do Petržalky, nosný systém chcú stavať výlučne na železniciach a peší presun Pribinova-Šafárikovo nám. pri prestupe na električku nevidia ako problém, ktorý by cestujúcich od využívania HD odradil. Peniaze, usporené nebudovaním električky, chcú využiť na zakopanie dlhšej časti železnice do tunela. Druhý reprezentujú radikálni ekológovia, ktorí nechcú stavať nič a namiesto NDS chcú v jeho trase postaviť chodník pre cyklistov a korčuliarov. Tretí nechcú vlastne nič, len diskusiu.
Môj názor je takýto: najlepšie by bolo postaviť až na Janíkov dvor električku. Ak na to mesto nemá, alebo ak to Petržalka nechce, a železnice chcú postaviť trať cez stred Petržalky, prosím, ale potom nech sa nebuduje žiadna duálna trať (je to drahé a funkčnosť je otázna) a treba sa vážne zamyslieť aj nad budovaním trate po Bosákovu. Myslím, že osožnejšie a lacnejšie by bolo potiahnuť električky na Pribinovu a urobiť prestupný bod tam. Usporené peniaze by som však, na rozdiel od ZEED, nevrážal do tunela, ale do rekonštrukcie súčasných električkových tratí na moderný prepravný systém. Tunel je riešením tam, kde treba prekonávať zastavanú oblasť, prírodné prekážky či chrániť vzácne biotopy na povrchu (tými však psíčkárske lúky v Petržalke nie sú). Budovať tunel tam, kde je roky cieľavedome a plánovane ponechaný koridor na dopravnú cestu, je bohapustým plytvaním peniazmi. Predstavy Petržalčanov, že ak sa železnica zakope pod zem, povrch zostane nezastavaný ("veď tá cesta tam vôbec nemusí byť" - citát z diskusie v Primaciálnom paláci), sú naivné.
som počul v správach ževraj od Marca ma byť skúšobne spustená MHD zadarmo. A potom sa rozhodne či tak bude stále.
ear4
Cim viac citam o doprave v nasom meste, tym viac nechcem zit v nasom meste. Pravda, nahodou ma primator pravdu...
Nerozumiem celkom tomu, ze o co tu ide. Predsa elektricka chodi po povrchu, bezne vsade kde to je mozne, nie? V Raci rovnako ako vo Viedni ako v Prahe!!!
Preco by mala chodit pod povrchom, alebo po estakadach? V takom pripade by sa jednalo skor o nejaky variant 'metra', so vsetkymi nevyhodami ako mensi pocet a horsia dostupnost zastavok.
Mam taky dojem, ze cele to handrkovanie, aj okolo mosta, nie je ani tak dokazom totalnej neschopnosti mesta riesit jeden problem, ale cielenej taktiky mesta oddialit jedinu podstatnejsiu investiciu do vernej dopravy do nedohladna. Inac povedane, zda sa mi, ze Mesto Bratislava na cele s primatorom Durkovskym a KDH/SDKU bandou v mestskom zastupitelstne robi uz roky idiotov z obyvatelov a verejnosti. Skoda, ze im pomaha uz aj Petrzalka debilnymi snahami urobit metro z elektricky.