hej hej, lebo obyvatel z hornej marikovej uz od svojich 5 rokov vie, ze v Bratislave oznacujeme od 1-19 elektricky a ked pojde na vysoku skolu tak si bude pamatat, ze ked bude chciet ist elektrickou musi hladat na oznacnikoch cisla 1-19. To, ze su niekde kolajnice a ze po nich jazdia autobusy ale bez pneumatik je irelevantne. Dolezite je cislo!
Co je na tom divne? Je to len cislo. Cinania tam miesto toho maju obrazok. Myslis, ze riesia momotiny, ze autobusy musia byt v inom kaligrafickom style ako elektricky?
Ale električky je treba od autobusov v číslovaní separovať! Trolejbusy a autobusy nájde človek na jednej zastávke, ale napr. električky s B+T nie. Preto je fajn, že električky majú vymedzený čísedlný rad a tak by to malo ostať. Takto by bolo vždy treba dodávať keď niekomu budeš radiť, že "musíš ísť električkou číslo..." takto ak povieš číslo 1 až 19 je jasné, že ho treba hladať na električkovej zastávke. Prípadne by sa kľudne električky mohli označiť aj písmenami. Určite viac ako 32 električkových liniek BA mať nikdy nebude ?
skor by som rozdelenie urobil stylom 1-10 elektricky, 11-20/29 tbusy a 21/30-99 abusy - presda len, je trochu divne, ak mas L28 bus, L29 tbus a L30 elektricku (trosku chaoticke)
tak teda potom ako linky číslovať??? V IDSJMK sú MHD linky číslované električky (1-13), trolejbusy (25-39) a autobusy (40-99), potom nasledujú REGIO busy číslované od 200 po 999, tie už sú však číslované podľa oblastného označovania liniek. Takže je to individuálne dosť ako je zrejmé.
a naco? osobne nerozumiem ani potrebe oznacovat elektricky od 1-19 a autobusy od 20-199.
ako je to historicky prenos a bolo by hlupe to menit, no aky je rozdiel ci linka cislo 5 je 5ka alebo by bola 27 alebo oznacena trebars DR (Dubravka-Raca). Stale to bude rovnaka trasa, rovnaky interval, voziaca rovnaky pocet ludi, za rovnake prachy aj naklady.
Ono kludne nech su dane medzi abusove linky tbusove, ale nech su potom na zastavkach oznacene inak (napr abusove by boli klasicke, ako teraz a tbusove by mohli mat okolo napr cerveny ramik)
To je podľa mňa argumentáci na vode. NORMÁLNY človek sa orientuje podľa čísla linky, nie podľa toho, či ten autobus má na streche palice. Alebo ty, keď chceš ísť z ASMN na Dolné Hony, tak proste vlezieš do prvého trolejbusu?
Oddelené číslovanmie trolejbusových liniek je proste blbosť, úplne rovnaká ako oblastné číslovanie. Týmto diskusiu končím.
na čo je dobré oblastné číslovanie napr.? Na prd. Mne bolo vždy jedno či bola L83 alebo 104, prípadne L45 alebo L95. Jednoducho - musel som vedieť čím idem a kam chcem ísť, číslo bol len orientačný prvok k tej trase, resp. linke, ktorú som pri ceste niekam použil. Číslovanie podľa oblastí nemá vplyv na kvalitu cestovania. Avšak delenie liniek číslami podľa typu, či to je električka, autobus alebo trolejbus význam má. Ak je človek neznalý pomerov, a budú trolejbusy číslované medzi autobusmi, tak ťažko zistí, že napr. L40 je trolejbus a ide na ASMN, keď často ľudia keď radia niekomu "pôjdeš na Kramáre trolejbusom" alebo "Na dolné hony dojdeš najlepšie trolejbusom" tak v plániku MHD je písané, že trolejbusy sú číslované 200-299. Teda sa ľahšie vynájde. Aj keď čítať vie, takže uvidí na linkovej tabuli nápis "40 AUTOBUSOVÁ STANICA". Ale ešte nikdy som nepočul radu typu "Pri ceste na Dolné hony hľadaj linky číslované v rade 70-79" alebo "pri ceste do Ružinova použi autobusy číslované 60-69 a aj 70-79", číslo ako číslo. Takisto si neviem predstaviť, že ľudia zo Záhoria budú nejak špeciálne študovať spojitosť medzi číslovaním ich linky a pásma v ktorom je ich dedina. Pásma a ich číslovanie má akurát tak význam z pohľadu tarify, aby za prechod medzi pásmami platili a nevozili sa od nevidím do nevidím.
A ty si niekedy počul o tom, že by sa nejaký kamiónista pozeral do mapy, kade jazdia trolejbusy? A je to dôvod pre oddelené číslovanie trolejbusových liniek?
Vladimír kedysi povedal, že keď sa pozrie na mapu mesta cudzinec a vidí tam trolejbus (zreteľne odlíšený od autobusu najmä číslom linky), tak napr. ak ide kamiónom s vysokým nákladom tak si domyslí že na tej ulici je trolejové vedenie a môže sa podľa toho zariadiť ak má nadrozmerne vysoký náklad. ?
(Ako príklad je Rožňavská ul podjazd pri Baumaxe kde po tom, ako tam bolo každý druhý mesiac strhnuté vedenie dali v pravom jazdnom pruhu zákaz jazdy nákladných áut... tí čo zapríčinili to strhnutie asi nepozerali do mapy Ba a nehľadali tam kde idú t-busy ? )
A čo keby si si tie sedatíva dal ty a radšej nám vysvetlil, nečo je kua dobré číslovať trolejbusy extra od autobusov?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023