A ty si niekedy počul o tom, že by sa nejaký kamiónista pozeral do mapy, kade jazdia trolejbusy? A je to dôvod pre oddelené číslovanie trolejbusových liniek?
Vladimír kedysi povedal, že keď sa pozrie na mapu mesta cudzinec a vidí tam trolejbus (zreteľne odlíšený od autobusu najmä číslom linky), tak napr. ak ide kamiónom s vysokým nákladom tak si domyslí že na tej ulici je trolejové vedenie a môže sa podľa toho zariadiť ak má nadrozmerne vysoký náklad. ?
(Ako príklad je Rožňavská ul podjazd pri Baumaxe kde po tom, ako tam bolo každý druhý mesiac strhnuté vedenie dali v pravom jazdnom pruhu zákaz jazdy nákladných áut... tí čo zapríčinili to strhnutie asi nepozerali do mapy Ba a nehľadali tam kde idú t-busy ? )
Každé mesto si to čísluje po svojom, v Prahe nefunguje oblastné označovanie myslím a vadí to niekomu? Niekto kladie dôraz na oblastné označovanie, niekto na číslovanie podľa typov liniek (T,B,E) a niekto to vie skĺbiť dohromady. Ale ak to musí byť podľa teba a kto nezdiela tvoj názor, tak sorry, ale mal by si si dať sedatíva nejaké a ísť do kelu ty ?
Chod do kelu! Trolejbusy a busy kludne mozu byt v jednej rade. Povazujem za idealne trolejbusom proste znizit cisla o 100 (201-101, 202-102, atd., s*at na oblastne znacenie) ..
Trolejbus je len autobus pouzivajuci iny zdroj energie. Nevidim vyznamny dovod, preco by sa mal oznacenim lisit od autobusov - cislo linky ma vyjadrovat trasu a nie ci je prevadzkovana autobusom alebo konskym povozom...
Pekný sumár (i keď sa tu v minulosti už viac krát vyskytol), akurát by som opravil, že:
- označovanie radiálnych liniek nie je podľa poradia, ale je oblastné,
- trojciferné označovanie liniek ani tak nesúviselo s tým, že boli na okraji mesta ako skôr s tým, že tieto linky priamo nadväzovali na kmeňovú linku s dvojmiestnym označením,
- WL vôbec nepotrebuje odstraňovať medzery v číselnej rade, keďže to číslovanie vychádza z oblastného označovania a v prípade (i keď toho sa vonkoncom neobávam) stavby trate do oblasti 8 by tie medzery opäť vznikli.
- súčasné prečíslovávanie bolo (v prípade liniek N a J) resp. malo byť (v prípade linky 71) sprevádzané aj so zmenou trasy. A keďže tangenciálne linky by zostali len 2 (z pôvodných takmer 20-tich) je zbytočné pre ne držať extra (a naviac písmenkovú) radu a tak by bolo jednoduchšie zahrnúť ich do rady 1-19.
Re #137499 no.ev.di.: Pri svojom výpočte regionálnych liniek rátaj aj s tým, že do budúcnosti by sa BIDka mala (a ministerstvo dopravy s tým priamo počíta) aj do TTSK, kde už ale číslovanie nebude vychádzať z BA. Takže je lepšie v tomto duchu ponechať navrhnutý stav, ako dnes naučiť ľudí že linky rady 220-239 smerujú do Trnavy a niekedy za 50? ? rokov k nim prifáriť aj linky 450-469, resp. 780-799 a pod.
Číslovanie liniek je treba udržať hlavne čo najdlhšie v takom stave aby sa nemenilo, teda nespôsobovalo chaos a linky sa očíslovali tak, aby nebolo treba každých 5 rokov meniť spôsob označovania liniek
Tieto varianty ma napadajú :
- električky : 1-19
- trolejbusy : 20-99
- autobusy MHD : 100-199
- autobusy REGIO : 200-299
- 200-219 : smer Stupava, Malacky, Rohožník
- 220-239 : smer Pezinok, Trnava
- 240-259 : smer Senec, Galanta
- 260-279 : smer Šamorín, Dunajská Streda
- 280-289 : Rajka, Mosonmagyárovár
- 290-299 : Wolfsthal, Hainburg
- prípadne linky smer Maďarsko a Rakúsko oddeliť očíslovaním v rade : 300-309 (smer Rajka) a 310-319 (smer Hainburg)
- REGIO vlaky : R1-10
alternatívne : rozdelenie REGIO busov na stovky 200-799 a zahranièné 800-999 a vlaky ako bolo v dokumente BID teda R20,25,... Toto delenie mi príde divné, lebo podľa plánu BID sa majú trolejbusy a autobusy (71 liniek) Bratislavskej MHD nacpať do radu 20-99 + nejaké stovky ak je číslo obsadené a 37 prímestských liniek idú rozhodiť na sedem stoviek číslených radov pričom ešte vynechaný ostáva rad 400 kvôli tomu, že čísla nočákov sa tak nahadzujú cez palubák ?
K linkovaniu Wiener linien: Doterajší Viedenský systém označovania liniek platil už roky, takpovediac od začiatku 20teho storočia.
Udržal sa až dodnes.
Toto označovanie má nasledovné pravidlá.
Číselný rad 1-20 -určený pre okružné linky prechádzajúce Ring alebo Gürtel-typický príklad pre linky č. 1 a 2
linky 21 a vyššie - klasické radiálne linky. Ich číslovanie sa odvíja od Praterstern - Ausstellungsstraße - L21
Diametrálne linky, ako sa spomínalo, nesú označenie písmenami veľkej Abecedy.
Kedysi existovali aj rôzne kombinácie Radiálnych liniek, ktoré niesli tvar zlomku napr. 31/5 alebo aj kombinácie s diametrálnimi linkami napr. D2.
Linky ktoré boli zavedené v rámci okrajových štvrí boli označené trojciferne a nadväzovali obyčajne na tadiálne linky. Napr. L21 a L221.
Počas celej doby existencie električkovej siete vo Viedni prišlo samozrejme k redukciám aj v súvislosti s výstavbou metra či rozvojom autobosovej dopravy. Preto sú dnes značné medzery v číselnom poradí.
Vedenie Wiener Linien si zrejme zaumienilo odstrániť medzery v poradí 1-71 pričom liniek je už len 30 a z toho sú 2 písmenné (D, O). To však prináša i určité negatíva, už len tá linka D - ľudia to tak poznajú, aj "cezpoľní" a vedia kam tá linka roky ide. Preto až do nedávna bola Vieden v tomto dosť konzervatívna...
Ale čo je vidieť na Rozdiel od Slovenska, že občianský hlas v Rakúsku má aj nejakú váhu a aj Wiener Linien si nerobia všetko len tak svojvoľne.
nemala sa od 10/2009 premenovať Hroboňova naspäť na Prokopa V? lebo medzi CP k 1.10. 84 nie je a aj v busoch je Hroboňova...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
(Ako príklad je Rožňavská ul podjazd pri Baumaxe kde po tom, ako tam bolo každý druhý mesiac strhnuté vedenie dali v pravom jazdnom pruhu zákaz jazdy nákladných áut... tí čo zapríčinili to strhnutie asi nepozerali do mapy Ba a nehľadali tam kde idú t-busy ? )