Reakcia na: MiroBA #133444:
mrmlať budú, hádam si si nemyslel, že Ti to prejde ? Takže otázky:
1) Oblasť Zlatých Pieskov a celkovo severu Okresu Bratislava III. podľa Teba netreba obsluhovať Metro-linkou. Ako si došiel k tomuto záveru? Tvoje laické úvahy tu pokrivkávajú. Popri Zlatopieskovskej radiále síce nie je veľa obytných zastavaných plôch, no je tu veľké množstvo výrobných a nevýrobných pobočiek rôznych podnikov. Pod pojmom veľké si predstav rovno najväčšie... a to nerátam sklady na Starej Vajnorskej, kde chodia robotníci a rôzni imigranti, ktorí sú na VHD aj odkázaní. Odhliadnúc od toho, že katastrálne územie Trnávka v rámci m.č. Ružinov tiež nemá železničné spojenie.
2) "z električkovú trať, kde je možné ich postupné nahradenie nadjazdami" - je toto vôbec niekde technologicky možné? A ak hej, je to finančná investícia, kam sa oplatí investovať?
3) Linkovanie podrobne študovať nebudem, avšak ako chceš separovať M-linku a "doplnkovú" linku na jednej radiále? Fyzicky bude tá "doplnková" linka brzdiť M-linku a tak sa vlastne z M-linky stane doplnková, ktorá navyše na niektorých zastávkach stáť bude, ale nebude ich obsluhovať..
4) Trolejbusové Metro-linky? budú naozaj "metro" keď budú stáť v kolónach? Niečo podobné sú dnešné expresné linky, ktoré len nestoja na niektorých zastávkach
5) Nejako si vynechal mestské časti na západe a juhu Bratislavy
6) Metrolinka cez Obchodnú?
Mimochodom, nápad je to teoreticky dobrý a ani nie z hľadiska financií ale z hľadiska systematiky, prehľadnosti a zbavovania zbytočných liniek. Radiálne linky, ktoré stoja len na prestupných uzloch (ktoré obsluhujú doplnkové) by spolu s preferenciou určite zlepšili MHD. Aj ich odlíšenie v číslovaní by bolo prehľadné.
Avšak v bratislavských politicko-dopravných podmienkach ťažko realizovateľné, hlavne v prípade koľajovej, ktorá by sa buď musela vynechať, alebo by buď musela mať charakter M-liniek, čo je utópia. A potom dopravné kongescie, ktoré dávajú takémuto systému ranu už pred plánovaním
vlado13
uznávam, že aj Bratislave sa nájde viacej príkladov, kde vzdialenosť (nie trasu) 4 zastávok je možné zvládnuť do 10 min., jeden z nich sa nachádza na DD, v smere z kopca do KV to zdravý človek môže dokázať, ak tam býva, prepokladám, že pozná možnosť skrátenia,
súhlasím, že základom pre objektívne hodnotenie je skutočná vzdialenosť medzi zastávkami, L74 som uviedol práve preto, že na úseku hl. stanica - zimák má zastávky s výrazne odlišnými vzdialenosťami, čo dáva niečo ako "slušný priemer", pre tento úsek CP uvádza čas 7 min. a pre chodca i bežca je na ňom najmenej 1 predĺženie oproti MHD, L32 v úseku Kramáre - Janotova ako protipól, kde vzdialenosť 4 zastávok je nezvládnuteľná do 10 min. chôdzou, ani behom, lebo MHD podľa CP má na jej prekonanie 11 min., keďže som to uviedol ako konkrétny úsek, nejako som nepovažoval za potrebné to dotiahnuť až po tento časový údaj, ktorý si možno vyhľadať,
nabudúce sa polepším ?