Keby sa kompetentní zamysleli, tak by zistili, že relatívne jednoduché riešenie prejazdu cez to priecestie by bolo vymenenie hlavnej cesty. Od letiska by bola hlavná smerom na Vrakuňu. Potom by autá prechádzajúce od letiska cez priecestie boli stále na hlavnej ceste a tie autá, čo idú od Martinského cintorína by nemuseli dávať prednosť v jazde stojac na priecestí. Ale ono je jednoduchšie zrušiť linku ako sa zamyslieť. Momentálne je Trnávka odstavená od priameho spojenia s Ostredkami a aj so svojim miestnym úradom. A neviem, či je pre deti bezpečnejšie pri prestupovaní prechádzanie cez komplikovanú križovatku peši ako prejazd cez priecestie autobusom. A k tej poznámke o školách na Trnávke len toľko, že kto pozná úroveň školy na Ostredkovej, ten by sa takto hlúpo nepýtal.
Ike
Tá Záhorská bystrica je mestská časť Bratislavy a podľa Zákona o Bratislave z vyzbieraních daní, prispieva do rozpočtu mesta Bratislavy. Preto tu premáva verejná doprava, ktorá je prevádzkovaná stopercentným vlastníkom mesta - DPB. Čiže obyvatelia si cez dane platia túto službu a poplatok je de facto (z hľadiska reálnych nákladov) symbolický.
Chorvátsky Grob úzko spolupracuje s mestom Bratislava a keď mám byť úprimný, je to najbližší adept na obec pričlenenú k BA ako mestská časť. Linku 630 si tiež financuje.
Linka 901 a 801 je iniciatíva Dopravného podniku. T.j. okrem toho, že 100% vlastníkom je mesto Bratislava, má vlastné financie s ktorými môže hospodáriť a vzhľadom na to, že to nie je služba vo verejnom záujme (obyvatelia Rajky ani Hainburgu ani Wolfsthalu neplatia BA dane (resp. sú taký špekulatni s trvalým pobytom)). A teda DPB musí nájsť hranicu medzi dopytom a ponukou a správnou cenou... ak dá nízku cenu, tak na tom môže strácať, ak dá vysokú, tak sa zníži dopyt.
A teraz k tomu, že 801 je financovaná z fondov EÚ. Predpokladám, že to bude ESF, ale to je jedno. Tie fondy nefungujú tak, že tu máš peniaze, rob si s nimi čo chceš. Získanie príspevku na základe súťaže je obtiažna vec a v prvom rade ide o to, že TY to najprv zo svojeho zaplatíš a potom ti oni vrátia peniaze za predpokladu, že je všetko v poriadku. Navyše medzištátna linka a nenávratný príspevok vyžaduje veľa veľa byrokracie a administratívy a ono tých pracovníkov treba aj z niečoho platiť... takže toľko