Reakcia na: Valec #123072:
tak neviem ci si bol v New yourku ale tu mas link na jednu fotku interieru vozidla http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Empty_subway_in_NYC.jpgje to absalutne neporovnatelne ved kazdy to jasne vidi ze u nas elektricky s tymto neporovnavaj, do takeho vozna by som nastupil kludne aj v najlepsom obleku ale ved nehovorme len o cistote hovorme o presnosti mhd a inych parametroch ktora ludia v oblekoch potrebuju a neviem co myslis tym ze stav ciest je zly, samozrejme je zly az otrasny ale vodici za to nemozu to musi platit stat, mesto a samosprava
Valec
Re #123063 6222: A kto tu hovorí o mýtniciach?
V Londýne (a zrejme aj Manchestri) funguje výber mýta nasledovným spôsobom:
Je vytýčená zóna (http://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/congestioncharge/whereandwhen/assets/DetailMapECCZ.pdf), vjazd do ktorej je v učených časoch spoplatnený (v súčastnosti sumou 8 libier, t.j. takmer dvojnásobok celodenného lístka na MHD v danej zóne). Na každom mieste pri vjazde do tejto zóny je, okrem informačnej značky) umiestnený kamerový systém, ktorý sleduje a zaznamenáva evidenčné čísla vozidiel. Údaje o EČV sa zasielajú na centrálne miesto, kde sa radia do databázy. Vodič, ktorý vojde do tejto zóny je povinný do konca príslušného dňa uhradiť sumu poplatku. Zaplatiť sa dá rôznymi spôsobmi (SMS, automat...). Pri platbe je nutné uviesť EČV. Údaje o platbe sa tiež odovzdávajú do centra a porovnávajú sa s databázou EČV vozidiel, ktoré do zóny vstúpili. Kto si do konca dňa nesplní povinnosť platby, dostane v priebehu nasledujúcich dní domov veľmi drahú fotografiu.
Takže žiadne mýtnice, žiadne nálepky, alebo železné portály nad cestami. Vodiči tiež nie je nijako obmedzený pri vjazde do centra zastavovaním.
Viac info na http://www.tfl.gov.uk/roadusers/congestioncharging/default.aspx
Takže na takýto systém je potrebných niekoľko kamier (podľa počtu vjazdov do vymedzenej zóny, príp. aj nejaké kontrólne naviac v rámci zóny), kilometre káblov, vyhodnocovacie centrum, zopár automatov na platbu ale hlavne úpravu legislatívy a POLITICKÚ VÔLU.