Riešenie zrýchlenia električkovej dopravy preferenciami na križovatkách a znížením počtu zastávok je rozumné. Zavádzanie expresných liniek a predbiehaní mi pripadá ako veľmi ťažko realizovateľné. Základným predpokladom takéhoto systému je totiž dôsledné dodržiavanie grafikonu - a to u nás veľmi, veľmi škrípe. Jazda s náskokom, hoci je oficiálne "hrubým porušením pracovnej disciplíny" (pozri poznámku va vozidlových CP), je skôr masovým javom, než výnimkou.
Podľa mojej mienky by zriedenie zastávok generálne a preferencie postačovali. Vyžadovalo by si to doplnkovú dopravu autobusom alebo trolejbusom ako náhradu za zrušené zastávky s úrovňovými !!! prestupmi na električku (prechody so semaformi; do podzemia či na lávky ľudia nie sú príliš ochotní liezť).
Okrem toho sa bude treba vážne zaoberať kultúrou cestovania. Mne napríklad veľmi vadí, že dopravný podnik kašle na likvidovanie čarbaníc vandalov, nesprávne nazývaných "grafiti". Niektoré vozidlá sú poznamenané až tak, že sa mi dvíha žalúdok. Ak k tomu pridáme pár smradľavých bezdomovcov, ktorí sa v MHD zohrievajú, dospejeme čoskoro k tomu, že MHD budú používať iba asociáli - a my ostatní si budeme musieť kúpiť autá.
Domnievam sa, že ak by boli čarbanice promptne odstraňované, znížil by sa aj počet dobytkov, ktorí sa takto prejavujú. Znížila by sa ich motivácia postriekať alebo popísať celú električku, keď na druhý deň by po ich podpisoch nebolo ani stopy. (Hovorí zo mňa skúsenosť s natieraním istej vchodovej brány - keď som ju natrel po poškodení druhý raz, bol niekoľko rokov pokoj, hoci na iných vchody v okolí je každú chvíľu nový "podpis".) Čo vy na to?
Podľa mojej mienky by zriedenie zastávok generálne a preferencie postačovali. Vyžadovalo by si to doplnkovú dopravu autobusom alebo trolejbusom ako náhradu za zrušené zastávky s úrovňovými !!! prestupmi na električku (prechody so semaformi; do podzemia či na lávky ľudia nie sú príliš ochotní liezť).
Okrem toho sa bude treba vážne zaoberať kultúrou cestovania. Mne napríklad veľmi vadí, že dopravný podnik kašle na likvidovanie čarbaníc vandalov, nesprávne nazývaných "grafiti". Niektoré vozidlá sú poznamenané až tak, že sa mi dvíha žalúdok. Ak k tomu pridáme pár smradľavých bezdomovcov, ktorí sa v MHD zohrievajú, dospejeme čoskoro k tomu, že MHD budú používať iba asociáli - a my ostatní si budeme musieť kúpiť autá.
Domnievam sa, že ak by boli čarbanice promptne odstraňované, znížil by sa aj počet dobytkov, ktorí sa takto prejavujú. Znížila by sa ich motivácia postriekať alebo popísať celú električku, keď na druhý deň by po ich podpisoch nebolo ani stopy. (Hovorí zo mňa skúsenosť s natieraním istej vchodovej brány - keď som ju natrel po poškodení druhý raz, bol niekoľko rokov pokoj, hoci na iných vchody v okolí je každú chvíľu nový "podpis".) Čo vy na to?
Turbo
Z Durkovskym to nevidim tak ze je super, najlepsi a pod. Ale pri porovnani zo Sternom a este tymi dvoma co maju (aj ked malu) sancu je asi najnormalnejsi. Staci sa pozriet do Stareho mesta. Aj na tej besede "Braitslava nahlas" ci ako sa to volalo posobil najdoveryhodnejsie. Stern sa stale mracil, chytal sa za bradu, ospevoval co vsetko pre BA spravil jeho dedo a jeho otec, co speavil on ale nevieme... Benuska posobil dojmom typu "viem ze nemam dost hlasov, asi ma nezvolia", podla toho sa aj spraval, ten HZDS-ak ma vobec nicim nezaujal... Takze budem volit Durkovskeho. Nerucim ze ked sa stane Primatorom tak spravi poriadok, ale u neho si to viem najskor predstavit. Aj vo svojej kampani pise ze "treba zacat s vystavbou kolajoveho nosneho systemu, vratane preveho brehu dunaja" - tak nejako to je formulovane, vid www.durekovsky.sk. Nehovori nic o tom ze co by to malo byt. Asi zistil ze ludia (teda bratislavcania) su blby a ked sa im povie "elektricka" alebo "rychlodrazna elektricka", tak to odmietaju bez toho aby vedeli co to vlastne je, ta "rychlodrazna elektricka". To som usudil podla reakcii na tento clanok. Takze je uz opatrnejsi, aby od neho volici neodchadzali. To je iba rozumne. Verim ze nebude na rozdiel od Sterna snivat o tom ako zmenime rozchod a podobne blbosti.