Ešte mi napadlo, že Slovákov v Kittsee môže lákať možnosť podať si rakúske Lotto. V Zielpunkt (Plus) a v Bille si zas môžu nakúpiť nejaké čokolády a neviem čo ešte tam radi nakupujú. O oblečení či elektronike však nemožno hovoriť - v Kitsee, pochopiteľne, nie sú veľké nákupné centrá ani špecializované obchody.
Práveže ja by som Rajku s Kittsee porovnal z toho dôvodu, že TAM AJ TAM ŽIJE VIACERO SLOVÁKOV (predpokladám, že v Rajke dokonca viac) a od najbližšej zastávky MHD v Bratislave sú približne rovnako vzdialené /cca 3 km/.
KITTSEE: Určené spoje 80-ky by zo zastávky "Kopčianska" pokračovali do Kittsee. Tam by si ľudia teoreticky mohli prestúpiť napr. na linku Postbusu idúcu do niektorej z okolitých obcí, do ktorých sa zo Slovenska verejnou dopravou nedá dostať. Alebo k Neziderskému jazeru do Neusiedl am See (ale tam sa dá dostať vlakom z Petržalky s prestupom v Parndorfe).
RAJKA: Určené spoje 91-ky by zo zastávky "MiÚ Čunovo" pokračovali cez ten bývalý pomocný hraničný prechod
priamo do centra obce, kde sú potraviny CBA (samooblusha), maďarské Lotto, pošta, banka a možno ešte niečo..
Keďže spojenie so susednými maďarskými obcami, kde tiež žijú Slováci (napr. Dunakiliti, Bezenye) zo Slovenska neexistuje a do Mosonmagyarovaru je nedostatočné, tak v Rajke by si ľudia mohli prestúpiť do Volánsbusu.
Dovoľ mi teda opraviť môj výrok z obyvateľov DD na obyvateľov Karlovej Vsi, ktorej aj tak väčšina sú Dlhé diely nakoľko smerom východne od Karloveskej je len prá ulíc spájajúcich Karloveskú s Líščím údolím, kde je zástavba prevažne z rodinných domov a minimum panelákov. Majú tam 5 tram-liniek plus jednu posilovú.
Bolo by mi úplne jedno keby neposilňovali 32 v čase akurát keď je nedostatok šoférov a vozidiel. Mimo toho kým sa z konečnej Kuklovská dostneš na Molecovu k elinám trvá to 6 minút (aspoň teda podľa CP). Ďaľšia vec mimo môjho chápania je, že v kuse sú problémy s trolejbusmi na DD ale vypravujú ich až pod Nový most ráno (určené spoje). Stále sa nepoučili z problémov s pomocným diesel agregátom. Výrobca Irisbus a Škoda by mali pred daním do rúk majiteľovi (špeciálne takému ako je náš DP) dobre vysvetliť, že to neni duobus ani autobus ale trolejbus s pomocným pohonom pre prípad výpadku prúdu, porušenia troleje.
"V Kittsee je aj nemocnica?"
Áno, v Kittsee je moderná nemocnica s heliportom a vynikajúcim lekárskym personálnym a technickým vybavením, o ktorom môžu bratislavské nemocnice len snívať, kam spádovo patrí pol Burgenlandu. V Hainburg je zase nemocnica pre časť Niederösterreich.
V lekárni majú neuveriteľné množstvo liekov, ktoré slovenské zdravotníctvo nepozná a veľa ľudí je na ne odkázaných. Ak liek nemajú na sklade a človek príde, alebo zatelefonuje predpoludním, popoludní si ho tam môže určite vyzdvihnúť.
Veľa ľudí má z istých pochopiteľných dôvodov kontá v rakúskych bankách a aj na budúci rok ich tam bude mať, pretože kvôli neúmerným slovenským bankovým poplatkom sa neoplatí prevádzať Euro zo zahraničnej banky do slovenskej.
Rakúska pošta funguje neporovnateľne spoľahlivejšie a aj rýchlejšie, ako slovenská. Využívam jej služby už osemnásť rokov a som s ňou navýsosť spokojný. Za ten čas som niekoľkokrát bol nútený použiť aj služby nespoľahlivej a pomalej slovenskej pošty, takže to môžem porovnávať. Okrem toho, ak si pošlem z Rakúska, alebo iného štátu testovací list do Bratislavy, tak mi často nedôjde. Ale to je iný príbeh, súvisiaci ešte s prednovembrovým obdobím. Triedičky pracujú zrejme ešte stále postarom a mne prichádzajú listy z Viedne do Bratislavy s pražskou pečiatkou, ak vôbec prídu...
Zrejme si si nevšimol takú 'maličkosť', že hovorím o ešte neexistujúcej linke, ktorá by mala neporovnateľne vyššie využitie, ako zbytočná protekčná linka do Wolfsthal, alebo ďalšia plánovaná protekčná linka do Rajka, ktoré navyše na rozdiel od prípadného predĺženia L80 predstavujú vysoké finančné aj personálne náklady.
V Kittsee je aj nemocnica? Nie je náhodou spádovou nemocnicou pre celú tú oblasť nemonica v Hainburgu?
V lekárni majú viacero takých druhov liekov, ktoré sa k nám nedovážajú?
A do banky si tam ľudia vkladajú svoje úspory alebo prečo tam chodia? Vybrať hotovosť sa tam dá aj z bankomatu na ulici. Ak si chcú v banke zameniť SKK za EUR, tak to bude mať význam len do 31. 12. 2008 (kvôli zavedeniu Eura v SR).
A pošta, neviem aké sú sadzby, či sa nám do Rakúska viac oplatí posielať zásielky z pošty v Kittsee než zo Slovenska. A či tie sú (keďže je to vrámci Rakúska) rýchlejšie doručené.
Lenže nemôžeš porovnávať 32 len so sólo linkami. Totiž mesto si objednáva určité množstvo km a z km ušetrených napr. zo 70 v sedle (ušetrí sa v podstate 0 busov z inventárneho stavu) sa zlepší interval na 32.
Minule sme tu riešili problematiku informovania o prípojoch L23 pri VW. Chcel by som sa v tejto súvislosti niekoho znalého spýtať, prečo nie je takýmto spôsobom zabezpečený prípoj zo spoja (ov) linky 91, ktorý ide z Čunova len po Jasovskú na spoj, ktorý na Jasovskej začína a pokračuje pod Nový most. Konkrétne ma zaujímajú spoje "stretávajúce sa" na Jasovskej o 20:25. ?
Vravíš, že petržalčania z okolia TPD majú priame spojenie do Rače, na Zlaté piesky, do Ružinova, Karlovej Vsi, Dúbravky, Podunajských Biskupíc, Vlčieho hrdla a na Hlavnú stanicu zo Šafka alebo fakt mi chceš nahovoriť, že obyvatelia Dlhých dielov majú priame spojenie na Račiansku, Ružinovskú, Vajnorskú...
Lebo inak si neviem vysvetliť tvoju nenávisť-závisť voči linke 32, ktorá, akoiste jazdí do celého mesta v perfektnom intervale a slúži výhradne iba rozmarným dlhým dielcom. ?
Keby bolo na mne, razom by som zredukoval električkové linky, nie na tri linky so 7,5 minútovým intervalom, ale na dve so 4-minútovým intervalom, plus ranná špička.
Je uplne jedno aka tarifa je na tych spojoch, aj tak tym nikto nechodi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Matej Balog